Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Kopiera kontakter! Sonyericsson-> iphone

• Vänligen logga in för att kunna svara
17 svar till detta ämne

#1 Mazone

Mazone
  • Medlem
  • 42 inlägg
  • Appleprylar: Macbook pro

Postad 5 augusti 2008 klockan 15:01

Ja jag vill ju ha med mig mina kontakter.. Kan ju skicka dom via blåtand, men detta kommer ta 7svåra år!

Någon som har ett enklare sätt?

föresten! vart aktiverar jag blåtand?
  • 0

#2 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 531 inlägg
  • Appleprylar: Macbook Pro 13" 2.26GHz 4GB RAM, Mac Mini C2D 1.83GHz 3GB RAM, Iphone 6 64GB, Ipad 4 64GB

Postad 5 augusti 2008 klockan 15:06

Nej du kan inte skicka dem med blåtand. Synka dem till din dator med SE's mjukvara och sen synka tillbaka dem med itunes
  • 0

#3 anton.o

anton.o
  • Medlem
  • 2 039 inlägg
  • Plats: Uppsala
  • Appleprylar: iMac 20" Alu 2,4 Ghz (2007) / Mac mini 1,8 Ghz (2006) / MacBook Pro 13" 2,4 Ghz (2010) / iPad 2 64GB WiFi (2011) / iPhone 3G (2008) / iPhone 4 (2010) / iPod Classic (2007) / Apple TV2 (2010)

Postad 5 augusti 2008 klockan 15:26

Lägg in alla kontakterna i Adressboken. Då syncas det med både iPhone, iPod, MobileMe och Mail.
  • 0
Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square hole. The ones who see things differently. They're not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them. About the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

#4 Mazone

Mazone
  • Medlem
  • 42 inlägg

Postad 5 augusti 2008 klockan 16:35

Problemet är ju det att min K850i inte syncar med macen.. suck :(
  • 0

#5 Sawert

Sawert
  • Medlem
  • 922 inlägg
  • Plats: Internet
  • Appleprylar: MacBook Pro (Retina), iPhone 4S, iPhone 4, MacBook Alu, Mac Mini, iPad 2

Postad 5 augusti 2008 klockan 16:59

Låna grannens PC, det är snabbt gjort. Dock så orkade jag inte böka, så jag matade in alla för hand igen, tog några timmar men ett bra sätt att lära sig tangentbordet på. : )
  • 0

#6 Danny88

Danny88
  • Medlem
  • 306 inlägg
  • Appleprylar: iPod

Postad 5 augusti 2008 klockan 18:44

Låna grannens PC, det är snabbt gjort. Dock så orkade jag inte böka, så jag matade in alla för hand igen, tog några timmar men ett bra sätt att lära sig tangentbordet på. : )

tänkte exakt samma sak!
  • 0
.

#7 henke_96

henke_96
  • Medlem
  • 579 inlägg
  • Appleprylar: mac mini 1,83 ghz 1gb ram, iPod touch 8gb

Postad 5 augusti 2008 klockan 18:48

i början är det ju bara kul att skriva på tangentbordet. För alla som gör det första gången är det en upplevelse :)
  • 0

#8 Bredberg

Bredberg
  • Medlem
  • 81 inlägg
  • Plats: Karlstad
  • Appleprylar: MacBook Pro 15" Retina - iPad 2 - iPhone 5S - Mac Mini - Apple-TV

Postad 5 augusti 2008 klockan 20:02

jag fick i alla fall över alla mina kontakter en gång i tiden från min W810i till macen... Kommer dock inte ihåg om jag syncade eller om jag exporterade hela gruppen och skickade med blåtand till macen
  • 0

#9 Mazone

Mazone
  • Medlem
  • 42 inlägg

Postad 5 augusti 2008 klockan 20:31

Har lite förmånga kontakter för att det ska vara skoj! :P

Nu är dom över på en PC iaf, suck. Någon som är snabb med en toturial hur man får in dom i itunes och över till iphone?
  • 0

#10 anton.o

anton.o
  • Medlem
  • 2 039 inlägg
  • Plats: Uppsala
  • Appleprylar: iMac 20" Alu 2,4 Ghz (2007) / Mac mini 1,8 Ghz (2006) / MacBook Pro 13" 2,4 Ghz (2010) / iPad 2 64GB WiFi (2011) / iPhone 3G (2008) / iPhone 4 (2010) / iPod Classic (2007) / Apple TV2 (2010)

Postad 5 augusti 2008 klockan 21:07

Bocka i rutan: "Synkronisera kontakter med Adressboken" i iTunes.
Sedan är det bara att synkronisera iPhonen !
  • 0
Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square hole. The ones who see things differently. They're not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them. About the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

#11 snook

snook
  • Medlem
  • 477 inlägg
  • Plats: Gävle
  • Appleprylar: Macbook 2.2 C2D | Macbook Pro 15" |

Postad 5 augusti 2008 klockan 21:11

Ang skicka kontakter, så skickade jag alla mina från min SE P1. Det fanns ett alternativ "skicka kontakter" och "skicka som"
och då valde man bluetooth. Samma var det när jag hade en SE walkman w800.
  • 0
http://www.appletvnytt.se/forum

#12 Mazone

Mazone
  • Medlem
  • 42 inlägg

Postad 5 augusti 2008 klockan 21:12

ok! haha. Om det vore så enkelt!

Jag sitter på Mac! Där jag har min iphone "sync"

Mina kontakter finns på en PC in syncade med Pcsuite.

Här tar det stop för mig.
Itunes är installerat och uppdaterat på PCn

Nästa steg?
  • 0

#13 Bredberg

Bredberg
  • Medlem
  • 81 inlägg
  • Plats: Karlstad
  • Appleprylar: MacBook Pro 15" Retina - iPad 2 - iPhone 5S - Mac Mini - Apple-TV

Postad 5 augusti 2008 klockan 21:40

Ang skicka kontakter, så skickade jag alla mina från min SE P1. Det fanns ett alternativ "skicka kontakter" och "skicka som"
och då valde man bluetooth. Samma var det när jag hade en SE walkman w800.

Precis, behöver alltså inte skicka en och en... kanske inte var tydlig nog i mitt tidigare inlägg.

jag fick i alla fall över alla mina kontakter en gång i tiden från min W810i till macen... Kommer dock inte ihåg om jag syncade eller om jag exporterade hela gruppen och skickade med blåtand till macen

• 0

#14 Makasu

Makasu
  • Medlem
  • 37 inlägg

Postad 5 augusti 2008 klockan 22:49

Eller så kopierar du över alla kontakter ifrån telefonen till sim-kortet. Därefter flyttar du sim-kortet till Iphone och kopierar över kontakterna. Det går om går in på "inställningar-> E-post, konktaker -> "Importera SIM-kontakter". Så gjorde jag och det fungerar utmärkt.
  • 0

#15 philipoo

philipoo
  • Medlem
  • 17 inlägg
  • Appleprylar: Iphone 3G

Postad 5 augusti 2008 klockan 22:50

Jag kopiera med hjälp av simkort XD;) det går ju bara importera kontaker på iphone... genom sim
  • 0

#16 Makasu

Makasu
  • Medlem
  • 37 inlägg

Postad 6 augusti 2008 klockan 15:48

Kopiera kontakterna med hjälp av den gamla telefonen, sedan importerar kontakterna ifrån SIM-kortet till Iphone.
  • 0

#17 JonasForss

JonasForss
  • Medlem
  • 1 407 inlägg

Postad 7 augusti 2008 klockan 15:12

ok! haha. Om det vore så enkelt!

Jag sitter på Mac! Där jag har min iphone "sync"

Mina kontakter finns på en PC in syncade med Pcsuite.

Här tar det stop för mig.
Itunes är installerat och uppdaterat på PCn

Nästa steg?

Hej Mazone,
jag gjorde så här (PC:n via Parallels):
Nokias PCSuite kan exportera kontakterna till Outlook (men då måste man ha det på sin pc)
Outlook kan synkas med iTunes, och - bing! - sedan var hela katalogen på plats i min iPhone
Inte precis lätt som en plätt, men det gick iallafall. Att ta det via SIM-kortet gick inte för mig,
eftersom jag hade fler är maximala 250 kontakter och då förloras f.ö. telefonetiketterna "hem" "mobil" etc.
Men via Outlook gick det...
J
  • 0
kommer strax - hälsn. Godot

#18 OzzieWild

OzzieWild
  • Medlem
  • 3 932 inlägg
  • Plats: Stockholm
  • Appleprylar: Macbook Pro 17" C2D 2,33 GHz 3GB, Macbook Pro 17" C2D 2,66 GHz 4GB , Mac Mini 2,53 GHz 4GB

Postad 7 augusti 2008 klockan 15:46

Eller så laddar du ner den här iSync pluggen, syncar din K850i med Macen via Blåtand eller motsvarande, pluggar in iPhone, och PANG, så funkar det ;)
  • 0

"There is nothing concetpually better than Rock 'n' Roll"

Postad bild

Numera medlem i 1111-klubben
Numera medlem i 1234-klubben
Numera medlem i 2222-klubben
Numera medlem i 3333-klubben

Roses are #FF0000,
Violets are #0000FF,
All my base are
belong to you.

0 användare läser detta ämne