Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur sätter jag in SIM-kortet?


fjollsan

Rekommendera Poster

Hjälp!

Jag fick i dag min iphone 3G via posten då jag var en av de som inte orkade köa i affären när den släptes.

Mitt problem nu är hur jag ska få i sim-kortet i telefonen *fattar noll*

 

Snälla svara snabbt för vill få igång min sötnos!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredvid hörlursjacket finns det ett litet hål.

Där trycker du in det lilla verktyget du ska ha fått med (sitter fast vid manualerna) så öppnas luckan för sim-kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att det här forumet får många nya medlemmar tack vare iPhone. B)

 

Ta fram ett gem eller en nål. Peta in det i det lilla hål som syns överst på iPhone, bredvid hörlursjacket. Då får Du upp en plastbit där Du ska sätta in simkortet. Stoppa i simkortet och tryck ner plastbiten igen.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två svar på tre minuter - undrar om det är snabbt nog. :lol:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två svar på tre minuter - undrar om det är snabbt nog. :lol:

 

 

/ Kiwi

 

Ja då det var snabbare än jag räknat med.

Tur jag hittade tillbehöret för herre gud vad jag försökte med både stiftpenna och annat väldigt smalt föremål :superirriterad:

 

Super tack för hjälpen,ni lär nog få en hel del flera frågor vart efter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt med det hederliga gamla svaret RTFM?! Haha!

Så mycket strunt och energislöseri man skulle slippa om folk verkligen tog sig tid för att läsa manualen istället för att direkt skrika på hjälp! Är det verkligen rymdteknik och atomfysik Apple pysslar med att det krävs såna oerhörda kunskaper för att få en telefon att fungera??? Jag bara undrar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt med det hederliga gamla svaret RTFM?! Haha!

Så mycket strunt och energislöseri man skulle slippa om folk verkligen tog sig tid för att läsa manualen istället för att direkt skrika på hjälp! Är det verkligen rymdteknik och atomfysik Apple pysslar med att det krävs såna oerhörda kunskaper för att få en telefon att fungera??? Jag bara undrar...

 

Du kanske kan berätta för mig vart i manuallen det stod för tyckte mig då läsa den rätt noga i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte minnas om det stod i manualen eller ej.

 

Däremot så finns det en illustration som visar hur man får ut plastbiten på omslaget till manualen. Det finns dessutom en en liten pinne man kan peta med fastsatt på detta omslag. Men det framgår inte att det handlar något om simkortet.

 

Du är inte ensam om att missa detta - även jag missade både bilden och pinnen från början.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min i Thailand för några månader sedan (ej 3G såklart!). Det följde ej med någon manual så jag hade också problem men hittade lösningen i en film på YouTube. Lysande snygg lösning av Apple om man bara kommer på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, följde varken med manual eller verktyg till förra iPhonen.

 

Dock var det väl inte tänkt att man skulle sätta i SIM-kort eftersom alla levererades med ett från AT&T i redan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...