Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3g saknar "video"kamera.


Closetland

Rekommendera Poster

De flesta har nog en epostadress, så om de kollar den i mobilen eller från en dator spelar inte så stor roll.

Fördelen med att skicka mail istället är att man kan se bilden vart man vill och är inte bunden att titta i en pytteliten mobilskärm.

Är det inte så att man kan skicka större filer med mail? Har för mig att det bara går att skicka relativt små filer med mms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Jo självklart har dem flesta en epostadress. Jag menar smidigheten med "mobiltelefonen". Jag kommer själv inte orka komplettera min ganska omfattande telefonbok bara för att kunna skicka mail via telefonen till andra mobiltelefoner, och om dessa man skickar till inte stödjer epost, behöva vänta tills att dem antingen kirrar inställningarna eller kommer hem/till närmsta dator. MMS är ju, biip biip, inkommet MMS. Jo relativt små bilder, men med 3G är dem ändå lite större än förr när det var helt nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ringa videosamtal, vem med handen på hjärtat gör det? De enda jag vet är döva.

MMS trodde jag ar helt utdött? mailar man int hellre när man har en mobil med turbo3G?

jag gjorde det i mängder sommaren 2006, med min dåvarande 3g-telefon (SE V800).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte alla som har mms heller.
nej, men säg en nalle över 1000kr cash som inte har det? men iphone kanske ska kosta 500kr utan abb... så den inte behöver leva upp till detta låga mål.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jooo, men få en östermalms stekare att ställa in smtp/pop servrar osv. känns ju lika troligt som att Björn Borg skulle ha ett seriöst samhällsprogram i SVT med Kungen som bisittare.

 

Björn är trevlig och en bra pappa. :chockadskeptisk:

 

Inte baktala honom hörrö. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varken sagt att han skulle vara en dålig Pappa eller otrevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Sålänge Telia bestämmer och sätta priser och (Antagligen låser oss) så kan dom glömma mig som kund. Men jag undrar egentligen, nåt måste dom ha tänkt utt apple/telia. För så många som inte har Telia utan annat abonnemang som inte bara kan säga upp det. Det måste ju finnas ett alternativ för oss också att skaffa en iPhone, för det handlar ju om att sälja så många som möjligt. Det måste ju generera i att det kommer något erbjudande att köpa en olåst eller nåt. Eller är det så illa att dom på allvar tror att folk först ska byta till Telia och ändå sitta och betala sina månadskostnad till sin gamla operatör tills bindningstiden till den går ut....? Så illa kan det inte va intalar jag mig.

 

Nej, det handlar inte om (enbart) att sälja så många telefoner som möjligt. Apple har en bredare och mer genomtänkt strategi med iPhone än så. Runt telefonen byggs tjänster upp som också ska generera intäkter och då handlar det om att välja en så stor operatör som möjligt med så bra täckning som möjligt - för att då in kunder till iTunes och AppStore.

 

Det gör att både tjänster, operatör och abonnemang är viktiga - inte enbart antalet sålda telefoner. Sen får vi se om fler än TeliaSonera kommer att få sälja iPhone i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMS måste väl för fasen finnas som standard? Är ju ett skämt att släppa en telefon år 2008 och inte ha möjlighet till MMS.

Jag har haft åtskilliga lurar med MMS, jag tycker det är en funktion för... mobilfantaster, eller hur man ska uttrycka det. En riktigt idiotisk onödig funktion. Det kommer ju helt klart som tredjepartsprogram, så tanka hem och var glada ni, jag klarar mig.

 

MMS är dessutom aldrig överlägset mail, fine du får det direkt, men det går väl att knåda ihop en mailchecker till iPhone som vibrerar när du har nytt mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså - det här handlar inte om vilken metod som är bra, dålig eller bäst och det handlar inte om hur vi använder våra telefoner - det handlar om att producera en telefon med tillräckligt många funktioner så att vi som konsumenter kan välja hur vi vill använda enheten.

 

Vill jag använda videosamtal/konferens så tycker jag att jag ska kunna göra det med en helt "ny" telefon 2008. Speciellt om samma utvecklare/producent de facto har ett riktigt bra program för ändamålet - iChat. Dessutom utger sig ju Apple för att vara ett innovativt företag som sätter trender. Varför inte ta chansen då och se till att iPhone har en extra kamera för ändamålet?

 

MMS - tycker jag fortfarande ska vara standard på en telefon som lanseras 2008.

 

Videoinspelning - Apple är ett upplevelseföretag som har avancerade multimediafunktioner på snart sagt alla andra enheter utom just iPhone. Kopplingen till iVideo känns ju inte helt långsökt i alla fall.

 

Sen om jag du eller någon annan använder finesserna och funktionerna är liksom inte huvudpoängen - de borde ha funnits där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...