Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MSN Virus?


Hintze

Rekommendera Poster

Hej,

Något märkligt hände idag när jag använda MSN genom Adium. Plötsligt loggades jag ut och det stod att jag loggat inte från en annan plats (vilket i alla fall inte JAG hade gjort). I vilket fall så loggade jag in igen och senare så visade det sig att mitt msn automatiskt börjat skicka länkar till personer på min kontaktlista. Har svårt att tro att det är ett virus som jag har drabbats av men man börjar ju undra. Någon som varit med om liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det var någon robot som hackade ditt hotmail-konto (ifall du har enkelt lösenord) och loggade in på MSN med det för att sprida viruslänkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

callmexander

Har mottagit dessa länkar från kompisar och dom vet inte hur dom kan slippa det. Mycket skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det hjälper ifall man skaffar säkrare lösenord, så att ingen robot kan logga in på ens konto, självfallet förutsatt att det är på det sättet länkarna delas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, mycket möjligt. Det här är dock första gången det händer men är det inget virus så är jag efter omständigheterna ganska nöjd ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg en Magnecyl under datorn så tar du kål på ev virus... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kompis hade råkat ut för samma sak. Visade sig att det var en kille i Australien som hade hackat min kompis lösenord. Han skickade länkar till en massa folk och blockade sedan alla av någon anledning.

 

Poängen är att det behöver inte vara en robot eller virus som gjorde det. Kan vara någon människa också. Vad var det för länkar? Vart ledde dem?

 

Men som alla andra säger: Byt lösenord till något svårare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa byta lösenord om du lyckas komma in!

Det skickar ut länkar till en sida som påstår sig "spärra kontakter" men istället "kapar" MSN kontot, och skickar ut länkar från den nya adressen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bytat lösenordet nu, från 6 tecken till 16 så förhoppningsvis slipper jag framtida intrång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

InPezonator

Jag vet inte om Microsoft har spärrat den här funktionen nu men förut kunde man i alla fall registrera vilken mail som helst som msn passport..

Jag kör exempelvis msn via min gmail...

Om det fortfarande är möjligt får någon gärna berätta hur och då är mitt tips att göra på det sättet istället för att ha ett lösenord på 16 tecken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälper inte..

Jag använder en gmailadress som msnkonto. Jag har bytt lösenord, jag har bytt program.. ingenting hjälper.. tips någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det spelar ingen roll vilken mailadress du har till ditt användarnamn. robotarna kollar adresserna på de som är addade till den som hackades. för att sedan försöka hacka de. så lösningen är att inte ha några vänner på sin lista och inte lämna ut sin adress till någon :sarcastic: eller att skaffa ett svårare lösenord.

 

en kompis till mig blev hackad och robboten skickade någon fil till de som var online på kontaktlistan en annan kompis öppnade filen. som var ett pc virus. och sedan så blev den kompisens msn också hackad. vet inte om det berodde på att filen som tog semot innehöl något som skickade ut lösenordet eller om det berodde på att hon hade valt ett av seviges 10 vanligaste lösenord. (ordet är "bajs")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Åh vad glad jag blev, har exakt samma problem, virus aningar och utloggningar från Adium. Så jag tänkte byta lösenord, har nu bytt på min gmail, men det verkar som om jag måste byta på Adium (?). Har försökt göra detta, antingen är jag blind och dum, men jag hittar verkligen inte vart jag kan göra detta ...

Någon som vet? :fundersam:

 

Hjälp snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg en Magnecyl under datorn så tar du kål på ev virus... :borstatanderna:

Det hjälper väl inte. Magnecyl är ju bara smärtstillande. Möjligen penicillin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälper väl inte. Magnecyl är ju bara smärtstillande. Möjligen penicillin...

Penicillin hjälper inte mot virus. Det finns inga mediciner mot virus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh vad glad jag blev, har exakt samma problem, virus aningar och utloggningar från Adium. Så jag tänkte byta lösenord, har nu bytt på min gmail, men det verkar som om jag måste byta på Adium (?). Har försökt göra detta, antingen är jag blind och dum, men jag hittar verkligen inte vart jag kan göra detta ...

Någon som vet? :fundersam:

 

Hjälp snälla!

 

Gå in under Audium->Inställningar->välj "konton"->markera ditt konto->välj "redigera"->voila! (eller hur det nu stavas) ;)

 

edit: fast här skriver du bara in ditt lösenord så att Audium kan använda det. Du måste ändra ditt lösenord på själva "tjänsten" messenger först. Det gör du på någon av microsofts messenger sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Penicillin hjälper inte mot virus. Det finns inga mediciner mot virus...

 

om nu inte ens penicillin funkar, testa att hälla en flaska fin whisky över datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej !

jag igen....trodde jag blev av med skiten! men icke!

Jag följde anvisningarna, för att byta lösenord i Audium, men det verkar inte funka. Jag kan fortfarande logga in på mitt gamla lösenord, har försökt starta om och det mesta.

 

 

En fråga till, vad menar du med "fast här skriver du bara in ditt lösenord så att Audium kan använda det. Du måste ändra ditt lösenord på själva "tjänsten" messenger först. Det gör du på någon av microsofts messenger sidor."??

Varför måste jag byta via microsoft messengers sidor ?

Använder ju gmail....

 

TACK FÖR HJÄLPEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju någon gång registrerat din mailadress hos microsoft så att du kan använda msn messenger... Det är i den registreringen ändringen ska utföras.

 

Du går till den här sidan:

http://login.live.com/

Där loggar du in precis som om du skulle logga in på msn.

När du loggat in där kan du inte missa vart du ändrar lösenord ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...