Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Surfa på laptop via iphonens modem


adzer

Rekommendera Poster

Om jag har en laptop med wlan kan jag då använda en iphone så att jag kan surfa på nätet med laptopen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte använda wifi direkt istället. Eller menar du aanvända GPRS på iphone och sedan dela det till datorn?

Har inte sett ngn setting för ngt sådant så jag skulle gissa på att nej det går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis jag skulle vilja surfa med mobilens GPRS modem fast ifrån laptopen utan att ha någon sladd mellan dessa.

Jag är nämligen i behov av en laptop att surfa ifrån när jag inte är hemma och vill gärna kunna sirfa från mobilen med så jag tänkte att jag skulle slippa ha två abonnemang om jag surfade via telefonen i båda fallen.

Går det ifall datorn har blåtand? Det går ju tom på min många år gamla sonyericsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis jag skulle vilja surfa med mobilens GPRS modem fast ifrån laptopen utan att ha någon sladd mellan dessa.

Jag är nämligen i behov av en laptop att surfa ifrån när jag inte är hemma och vill gärna kunna sirfa från mobilen med så jag tänkte att jag skulle slippa ha två abonnemang om jag surfade via telefonen i båda fallen.

Går det ifall datorn har blåtand? Det går ju tom på min många år gamla sonyericsson.

 

Surfa med GPRS... Ska du bara surfa på wap-sidor? :P

Hur som helst tror jag inte att det går. Blåtanden är endast för headset just nu tyvärr.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Ska du surfa via GPRS kommer du ingen vart...

 

Köp ett extra 3g modem istället... det blir både snabbare och billigare i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte faktiskt vänta tills iphonen kom med 3G, skrev bara gprs för saken skull. Sen så funkar la edge att surfa på hyffsat eller?

Men blåtanden funkar inte att dela modemet med alltså, då blir det ingen iphone för mig.

Varför skall jag släpa med mig ett 3G modem om jag redan har ett i telefonen liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
magnusobras
Det går. punkt slut

 

Du får gärna utveckla dina påstående så man själv kan lära sig tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Du får gärna utveckla dina påstående så man själv kan lära sig tack.

 

Tar upp detta igen, i och med lanseringen av iPhone 3G i Sverige (11 juli).

 

Kommer det gå att använda telefonen som modem (med eller utan sladd till datorn kvittar)?

 

Läste artikeln om "tio anledningar att inte skaffa iPhone 3G", men förstod inte riktigt om det bara var trådslöst som inte gick, eller om det inte gick alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag väntar oxo otåligt på ett svar på denna fråga som jag tycker är central!

att slippa behöva skaffa sig ett 3G modem (samt binda upp sig och betala ett par hundra i månaden) är stor skillnad!

så - kommer det att gå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfa med GPRS... Ska du bara surfa på wap-sidor? :P

Hur som helst tror jag inte att det går. Blåtanden är endast för headset just nu tyvärr.. :(

du vet, 3g har inte teckning överallt ;) då blir det gprs som är alternativet.

 

Så det är inte gångbart att surfa via blåtand med "bredband" via en macbook med iphone. Vad uselt i så fall. Jagsom trodde att det var företag som skulle kunna köpa iphone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har en laptop med wlan kan jag då använda en iphone så att jag kan surfa på nätet med laptopen?

 

svar ja, du kan parkoppla iphonen till datorn så att datorn startar en "uppkoppling" till andra enheter sen så ansluter du iphonen till den. och så kan du surfa efter lite inställningar. i forumet 99.se så har det diskuterats om detta. sök där så hittar du en länk till en hemsida som har guiden till detta.

 

rätt nice med trådlöst modem så man slipper en "dongel"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svar ja, du kan parkoppla iphonen till datorn så att datorn startar en "uppkoppling" till andra enheter sen så ansluter du iphonen till den. och så kan du surfa efter lite inställningar. i forumet 99.se så har det diskuterats om detta. sök där så hittar du en länk till en hemsida som har guiden till detta.

 

rätt nice med trådlöst modem så man slipper en "dongel"

Är det via blåtand eller usb?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...