Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Sortera händelser i iPhoto

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

#1 FredrikBergstrom

FredrikBergstrom
  • Medlem
  • 415 inlägg
  • Plats: Djursholm
  • Mac(ar): MacBook Aluminium 2,4 ghz, 4gb ram, 500gb hdd | iPhone | iPhone 3G 3.0 med MMS & Tethering | PC med Leopard

Postad 14 mars 2008 klockan 01:12

Hej,

finns det någon som kan svara på om det går att sortera redan skapade händelser efter t.ex. namn, datum, stolek eller annat? Jag vill alltså inte sortera bilder, jag vill sortera de händer som redan finns när jag klickar på "Händelser" i listan till vänster.

Som det är nu ligger de i den ordning man har skapat dem och det går att manuellt ordna dem. Då jag tidigare har sorterat bilder i mappar med namnet "åå-mm-dd beskrivning" har jag alltid kunnat sortera efter datum lätt i Finder/Explorer. Nu, efter att ha importerat alla mappar och skapat en händelse för innehållet i varje mapp, ligger de blandade med sig själva och de händelser som inte har "åå-mm-dd" som namn.

Mvh
Fredrik Bergström
  • 0
Utför all typ av aktivering, mjukvaruupplåsning, hårdvaruupplåsning och ned- och uppdatering av iPhone

#2 FredrikBergstrom

FredrikBergstrom
  • Medlem
  • 415 inlägg
  • Plats: Djursholm
  • Mac(ar): MacBook Aluminium 2,4 ghz, 4gb ram, 500gb hdd | iPhone | iPhone 3G 3.0 med MMS & Tethering | PC med Leopard

Postad 14 mars 2008 klockan 01:57

Okej det blir lätt så här när man sitter uppe sent, såg "Sortera händelser" under Innehållsmenyn nu :D
  • 0
Utför all typ av aktivering, mjukvaruupplåsning, hårdvaruupplåsning och ned- och uppdatering av iPhone

#3 slowmove

slowmove
  • Medlem
  • 5 386 inlägg
  • Plats: Sthlm
  • Mac(ar): Macbook Air 11,6" - Macbook 1,83 ghz - Powerbook G4 12" 1,5 ghz

Postad 14 mars 2008 klockan 07:47

tack för att du hittade det, för jag har suttit och sorterat manuellt i mitt ganska lilla förråd av bilder :P
  • 0
http://slowmove.se
--
Mac Mini 8gb ram (filmserver / huvuddator)
Macbook Air 11,6", 128 gb ssd, 4 gb ram
New iPad 16gb Wifi
iPad 16gb Wifi (köksdator)
iPhone 4 32gb svart

#4 cycure

cycure
  • Medlem
  • 19 inlägg
  • Mac(ar): Macbook

Postad 14 juni 2008 klockan 15:35

haha. tack för hjälpen. varit mäkta irriterad över att jag inte kunnat sortera enligt datum innan. Att man är så blind :P
  • 0

#5 lufsen

lufsen
  • Medlem
  • 348 inlägg
  • Plats: Lidköping
  • Mac(ar): iMac 2.8 24", Macbook Pro 2.26 13", AirPort Extreme, iPod Nano,iPhone 4S 32Gb, iPhone 3G S⃣ 32GB, Apple TV2

Postad 19 juni 2008 klockan 19:54

Är det någon som vet om det går att sortera/skapa händelser i flera nivåer?
Exempelvis skulle det vara fint om man kunde ha en händelse för universitetet men olika års kräftskivor som händelser under händelsen <universitetet>.

Jag har letat efter en lösning utan att hitta svar men jag vill helst inte lämna iphoto eftersom det är så ruggigt snyggt...
  • 0

#6 Telly82

Telly82
  • Medlem
  • 22 589 inlägg
  • Plats: Helsingborg
  • Mac(ar): iMac 27" i7, MBP i7, iMac 24" c2d.

Postad 19 juni 2008 klockan 21:11

Är det någon som vet om det går att sortera/skapa händelser i flera nivåer?
Exempelvis skulle det vara fint om man kunde ha en händelse för universitetet men olika års kräftskivor som händelser under händelsen <universitetet>.

Jag har letat efter en lösning utan att hitta svar men jag vill helst inte lämna iphoto eftersom det är så ruggigt snyggt...

Händelser vet jag inte, men du kan skapa album. Album kan du lägga i mappar.
Du kan ha samma bilder i många olika album utan att bilderna tar mer plats på hårddisken.
  • 0
Du bör givetvis se till att alltid ha mer än en kopia av dina filer, helst lagrade på annan plats. Tänk på stöld, brand, översvämning, åska, hårdvarufel, mjukvarufel, handhavandefel...

Gör det NU. Om en timme kan det vara för sent !!!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar