Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ändra språk i word


hultberg

Rekommendera Poster

hej!

jag har office för mac.

när ja använder word så är de på svenska men ja vill ändra de till engelska så ja kan använda engelska rättstavning.

enligt "word hjälp" så ska man gå in på verktyg menyn å sen på språk för att ändra, men ja hittar ingen språk under verktyg

någon som vet hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har väl aldrig kunnat byta språk på någon av Microsofts produkter.

Om du inte menar språket i rättstavningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä alltså ja vill ändra språket word rättar med

hur gör man de

 

Markera texten så ska du kunna gå upp i menyn verktyg och välja språk för stavningskoll. (Jag sitter på en burk utan Word just nu, så jag kan inte titta exakt vad menyn och valet heter, men du hittar nog.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, funktionen att välja språk ligger under Verktygs-menyn, som standard som nummer 4, efter Avstavning. Men tydligen händer det ibland att den ramlar bort.

 

Gå i så fall in under Anpassa (längst ner i Verktygs-menyn), välja Anpassa verktygsfält/menyer, klicka på knappen Kommandon i bilden som kommer upp. Välj Verktyg (menyn) i fältet till vänster och leta sedan upp fältet Ange språk till höger. Dra Ange språk till den extra Verktygsmeny som har öppnat sig upptill. Stäng dialogrutan och nu ska Språk finnas i Verktygsmenyn.

 

Svårt att beskriva så här snabbt, du får kanske prova dig fram lite. Jag tror att jag beskrev det lite mer utförligt under Forumrubriken Kontorsprogram för ett tag sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skrev jag just ett snabbt svar i ditt andra inlägg, under Allmänt om Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...