Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte ändra startsida i Internet Explorer


LindOo

Rekommendera Poster

jag har ändrat till en annan startsida 100ggr... (har gjort det förr så jag vet ju hur man gör) :rolleyes: men varje gång jag startar om programmet så e det apples hemsida igen... tröttsamt, hur gör man??? går det inte å byta i explorer som hör till systemet? (för det hörde väl till systemet om jag inte minns fel)...

på min förra mac med OSX å explorer va det inga problem å byta...

 

linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat ändra i både programmet samt systemets inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat ändra i både programmet samt systemets inställningar?

vaaaa.... var ändrar man i systemets inställningar då?

jag tycker att det e skumt att det kom först nu, å inte på gamla datorn...

OSX på bägge ju :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i OS 9 själv men det är systeminställningar -> internet tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stämmer att du kan välja förinställd browser och startsida i systeminställningar/internet...

 

att explorer skulle höra till systemet känns ganska osannorligt...eftersom det är ett microsoftprogram...men har du ställt in explorern som din browser i systeminställningar så kommer det vara den browsern som används som standard.

 

bara att byta ut till nått bättre där om du vill.

 

/t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stämmer att du kan välja förinställd browser och startsida i systeminställningar/internet...

 

att explorer skulle höra till systemet känns ganska osannorligt...eftersom det är ett microsoftprogram...men har du ställt in explorern som din browser i systeminställningar så kommer det vara den browsern som används som standard.

 

bara att byta ut till nått bättre där om du vill.

 

/t

jo, det tyckte jag oxå närjag skrev det... men jag vette fan hur det kom dit... kanske när jag kopiera hela förr hd... finns det ingen web-browser i osx? (jag har minnesförlust... har ju skivorna å så... )

ska testa å ändra sen iaf!

danke! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prue_forever

jag har explorer... men eftersom jag har telia som bredband så kan jag inte ändra startsida, eller, nån som kan det och har telia? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prue forever

Har du kollat i Systeminställningar>Internet>Webb vad det står där.

Jag har inte bredband, men det måste väl inte vara ett tvång att använda deras startsida?

Vill du ha denna sidan som startsida så kopiera texten i URL:en här ovan och klistra sedan in den

i Webb. Borde väl funka. Du väljer ju också vilken vebbläsare som ska dra igång när du klickar

på en länk i ett mail. t.ex.

Safari har jag valt som förstahandsval av webbläsare :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
jag har explorer... men eftersom jag har telia som bredband så kan jag inte ändra startsida, eller, nån som kan det och har telia? :shifty:

Jodå, se tråden som heter Blinkande jordglob vid uppstart med Telia ADSL. Har just lagt några rader om MacICX där. Telias inloggningssida vill man ju inte direkt ha som startsida. Det är ju som att vakna på fel sida, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...