Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återskapa raderade filmer/bilder?!


J.F.

Rekommendera Poster

Hej,

Imorse importerade jag bilder och små filmsnuttar från min Panasonic-kamera och utan att kolla att allt importerades raderade jag dessa små filminspelningar och nu undrar jag om det finns något bra program för att återskapa/hitta dessa .mov-filer igen?

 

Jag hittade ett program som heter CardRaider och det kunde återskapa bilderna men inte filmerna...

Det bästa skulle vara om det fanns ett gratisprogram, men om det inte gör det så kan det funka med betalprogram också.

 

Skulle bli mycket nöjd om någon kunde svara på detta.

Tack på förhand!

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit

 

 

Var bara tvungen att justera din rubrik, vi "skriker" inte i rubrikerna.. ;)

 

Det finns en del program på Versiontracker.com som kan rädda dina raderade filer om du inte använt datorn sedan du raderade. DataRescue är ett sådant, finns fler, sök gärna på Rescue så finner du nog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

finns det några program för att rädda bilderna direkt från kameran?

jag har ingen minneskortläsare hehe. blir jag tvungen att köpa en minneskortläsare till min MacBookPro för att kunna rädda mina bilder från min digital kamera?

 

har testat några program men alla verkar kräva att man sätter in SD-kortet i datorn, och inte klarar att hitta det om man har det kvar i kameran och kopplar kameran till datorn :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
finns det några program för att rädda bilderna direkt från kameran?

jag har ingen minneskortläsare hehe. blir jag tvungen att köpa en minneskortläsare till min MacBookPro för att kunna rädda mina bilder från min digital kamera?

 

har testat några program men alla verkar kräva att man sätter in SD-kortet i datorn, och inte klarar att hitta det om man har det kvar i kameran och kopplar kameran till datorn :/

 

har du inte någon adapter som går via usb? du har det säkert i förpackningen till minneskortet men annars är det en jättesimpel grej. brukar komma med från fabrik, kolla det men annars kan du köpa det imorgon bitti.

 

skulle det inte fungera eller om det blir problem så att du inte vågar gå längre finns det en firma i uppsala som gör detta otroligt billigt! http://www.recovery.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah, tack för snabbt svar!

jo, blir nog jag drar o köper en extern läsare imorn efter skolan.

ska nog inte kosta allt för mycket, så kanske jag får nytta av den nån annan gång i framtiden med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
ah, tack för snabbt svar!

jo, blir nog jag drar o köper en extern läsare imorn efter skolan.

ska nog inte kosta allt för mycket, så kanske jag får nytta av den nån annan gång i framtiden med :)

 

jag använder den hela tiden när jag ska kopiera från kameran till datorn, har inte rört kabeln sen kameran införskaffades.

 

tror nog inte att det kostar mycket alls, se bara till så att du får för rätt minneskort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
har du inte någon adapter som går via usb? du har det säkert i förpackningen till minneskortet men annars är det en jättesimpel grej. brukar komma med från fabrik, kolla det men annars kan du köpa det imorgon bitti.

 

skulle det inte fungera eller om det blir problem så att du inte vågar gå längre finns det en firma i uppsala som gör detta otroligt billigt! http://www.recovery.se/

 

 

Billigt?

För mindre pengar än så kan du köpa exempelvis CameraSalvage som gör det åt dig utan väntetid och fraktande av filer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...