Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail ihop med Hotmail?


axelhofmann

Rekommendera Poster

Jag har inte ett .Mac account och har inga planer på att skaffa det då det inte är gratis.

Har Hotmail, undrar bara om man kan använda macs program Mail till hotmailen som man kan med outlook på PC?

 

I så fall hur gör jag?

 

Skall jag ändra kontotypen till POP, IMAP eller Exchange?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa gmail och där finns instruktioner hur du skall göra

 

och givet funkar Mail med POP

 

Jag har gmail och min privata .com adress plus andra kopplat till mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gmail?

 

Är det nått program jag kopplar hotmailen till som är likt Mail?

 

Eller menar du seriöst att jag skall skaffa ny epostadress?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

hotmail tar betalt för iMAP stöd i Mail...av nån dum jävla anledning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår ingenting... Är Hotmail ett iMAP konto? eller funkar det som POP? vad fan är POP / IMAP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett gammalt Hotmail konto så kan det funka med httpmail som du kan hämta från versiontracker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Jag har inte ett .Mac account och har inga planer på att skaffa det då det inte är gratis.

Har Hotmail, undrar bara om man kan använda macs program Mail till hotmailen som man kan med outlook på PC?

 

I så fall hur gör jag?

 

Skall jag ändra kontotypen till POP, IMAP eller Exchange?

Hotmail är IMAP, men för att kunna se mailen utanför MSN-servicen måste du skaffa deras betaltjänst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gmail?

 

Är det nått program jag kopplar hotmailen till som är likt Mail?

 

Eller menar du seriöst att jag skall skaffa ny epostadress?

 

 

Seriöst så tycker jag du skall skaffa gmail. Hotmail är ett crapWinshitgörenförbannadmail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hotmail är IMAP, men för att kunna se mailen utanför MSN-servicen måste du skaffa deras betaltjänst :)

Ja, nu ja, men inte för äldre konton, de är http. Och så många att de inte kan konverteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hotmail är IMAP, men för att kunna se mailen utanför MSN-servicen måste du skaffa deras betaltjänst :)

Inte om det är ett gammalt konto.

 

Edit: Måste sluta med det här upprepandet genast :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx guys! Fick det att funka med httpmail pluginet.

 

Precis vad jag ville ha.

 

Och du som är så hatisk mot hotmail BARA för att det är en microsoft produkt. Lägg ner det, jag menar komigen.

 

Har ALDRIG haft något som helst problem med hotmail och känner ingen som har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hotmail är sjukt långsamt ibland !

har det bara för att jag vill ha kvar min gamla adress...men har ju självklart gmail och sånt också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

hotmail är ganska segt men fullt funktionellt

 

förövrigt är hotmail inte från början något som MS levererade utan de köpte upp det.

 

gmail är väl inte heller mkt att hänga i granen? varför ska google veta precis allt vad människor gör, tycker, tänker och skriver?

 

men eftersom hotmail till skillnad från många andra mailer inte funkar som IMAP utan att ta betalt så tycker iaf jag att det inte är ett användbart e-postsystem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx guys! Fick det att funka med httpmail pluginet.

Varsågod.

 

Ps. I detta forum finns två kategorier av svar: de som löser efterfrågade dataproblem, och de som pekar på att man borde hitta på något annat, och ger skäl för det. Så har det alltid varit. Användarna skiftar mellan dessa svar, beroende på vad de behärskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod.

 

Ps. I detta forum finns två kategorier av svar: de som löser efterfrågade dataproblem, och de som pekar på att man borde hitta på något annat, och ger skäl för det. Så har det alltid varit. Användarna skiftar mellan dessa svar, beroende på vad de behärskar.

 

 

Jag tror att de flesta här, Macanvändare, switchers, och icke switchers behärskar det mesta.

För att göra det enkelt för sig om man har Mac, Linux eller annat och vill ha fullgod kommunikation, så är nog inte hotmail och msn optimalt. , men snart.

Och det kan man tacka Apple för som slussat in Intel m.m. Inte MicroSOFT som velat dominera marknaden.

 

Börjar företagen dessutom styras av religion så är vi illa ute.

Vem äger vad och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att de flesta här, Macanvändare, switchers, och icke switchers behärskar det mesta.

För att göra det enkelt för sig om man har Mac, Linux eller annat och vill ha fullgod kommunikation, så är nog inte hotmail och msn optimalt. , men snart.

Och det kan man tacka Apple för som slussat in Intel m.m. Inte MicroSOFT som velat dominera marknaden.

 

Börjar företagen dessutom styras av religion så är vi illa ute.

Vem äger vad och varför?

Jag var litet sarkastisk, inget illa ment. Det var för övrigt dubbelpipigt, eftersom jag pendlar mellan båda ibland.

 

Själv använder jag Gawab. Både webbmail och POP. Coolt eftersom hemsidan är full av reklambanners på arabiska. Något helt annat än väldigt amerikanska Google...

 

Såg förresten i ett Kundtjänst-mejl från Hotmail att mitt konto ska uppdateras, och att jag ska få reda på när jag kan logga in på det nya. Har jag otur så försvinner http-stödet. Men jag har hotmail kvar mest av sentimentala skäl, jag öppnade ett 1994, i början av allt. Men så fort jag använder det får jag bara en massa skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du som är så hatisk mot hotmail BARA för att det är en microsoft produkt. Lägg ner det, jag menar komigen.

 

Har ALDRIG haft något som helst problem med hotmail och känner ingen som har.

Gillar spam kanske? Opålitlig drift?

Sidorna hos Microsoft fungerar ofta inte till 100% med andra plattformar & browsers än windoze & ie, de brukar vara dåliga på att följa riktiga W3C stödda standarder.

 

Gmail är kanske det bästa valet. Prova, det är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God, as I said... Jag är nöjd med Hotmail.

 

Det har aldrig strulat och det ger mig vad jag vill ha, nämligen en epostadress som nästan alla andra har så man kan säga axel_hofmann@hotmail.com och folk vet vad som skall skrivas in. Säger man axel_hofmann@gmail.com skulle många när dom sätter sig vid datorn ändå skriva in hotmail.com då de lägger till mig på msn eller skall slänga mig ett mail, just för att nästan ALLA har det.

Därför har jag hotmail.

Leave it at that.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God, as I said... Jag är nöjd med Hotmail.

 

Det har aldrig strulat och det ger mig vad jag vill ha, nämligen en epostadress som nästan alla andra har så man kan säga axel_hofmann@hotmail.com och folk vet vad som skall skrivas in. Säger man axel_hofmann@gmail.com skulle många när dom sätter sig vid datorn ändå skriva in hotmail.com då de lägger till mig på msn eller skall slänga mig ett mail, just för att nästan ALLA har det.

Därför har jag hotmail.

Leave it at that.

 

 

Du verkar himla bra på engelska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker hotmail fungerar bra, hade gärna provat nått anant men eftersom jag använder msn(adium) så skulle ändå över hälften av mina mail komma på mitt hotmail konto, så jag känner att det inte är så stor idé att byta. Men axelhofmann och andra; är det lätt att installera plugg-inett och få det att fungera? Min hotmail adress är väl cirka 5 år gammal. Fungerar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker hotmail fungerar bra, hade gärna provat nått anant men eftersom jag använder msn(adium) så skulle ändå över hälften av mina mail komma på mitt hotmail konto, så jag känner att det inte är så stor idé att byta. Men axelhofmann och andra; är det lätt att installera plugg-inett och få det att fungera? Min hotmail adress är väl cirka 5 år gammal. Fungerar det?

Jo det är lätt, jag har nog en och annan instruktion om det här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får inte det att fungera med httpmail fuktionen, Service Unavailable dyker upp !? Kan någon hjälpa ? mitt konto är ca 4 år gammalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu installerat plug-in:et men det fungerar inte. Helt tomt, och när jag trycker på felmeddelande-ikonen står det "Kunde inte ansluta till 'httpmail-konto' Bad Password"

Någon som har en lösning?

post-16148-1188158479.png

Kan lägga till att mitt konto är cirka 5-6 år gammalt

 

Lösenordet som finns under Inställningar-->konton, ska det vara lösenordet på datorn eller lösenordet på ens hotmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...