Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra bild storlek?


macdance

Rekommendera Poster

Hur kan jag minska storleken på en bild i iPHOTO?

Jag vill ej beskära bara minska den så jag kan ladda upp den???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar ImageWell för det arbetet i stället för iPhoto. Gratis och väldigt smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla in det =), men undrar går det att göra i iPHOTO och i såfall hur? Blir gråhårig, grrrrr!

 

 

Jag rekommenderar ImageWell för det arbetet i stället för iPhoto. Gratis och väldigt smidigt!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Ska kolla in det =), men undrar går det att göra i iPHOTO och i såfall hur? Blir gråhårig, grrrrr!

 

Går inte i iPhoto. Endast om du exporterar bilderna; då kan du ändra storleken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan jag minska storleken på en bild i iPHOTO?

Jag vill ej beskära bara minska den så jag kan ladda upp den???

Om du väljer Arkiv/Exportera kan du ange hur stor(a) bild(er) du vill ha (i pixlar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det står att: "Din bild får inte väga mer än 100 kbyte" hur vet jag hur måtten ska vara då?

 

Skulle ni rekommendera mig att ladda ner programmet ImageWell istället om man vill minska storlek på bilder?

 

Om du väljer Arkiv/Exportera kan du ange hur stor(a) bild(er) du vill ha (i pixlar).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imagewell, freePhotoConverter, eller Graphic Converter, olika program, men som fixar dina bilders storlek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det står att: "Din bild får inte väga mer än 100 kbyte" hur vet jag hur måtten ska vara då?

 

Skulle ni rekommendera mig att ladda ner programmet ImageWell istället om man vill minska storlek på bilder?

 

Skadar ju inte att testa, ImageWell visar både pixlar och kilobytes när du förminskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfect ska testa, tack =)

 

Skadar ju inte att testa, ImageWell visar både pixlar och kilobytes när du förminskar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Alltså jag får inte imagewell att funka som jag vill, jag vill förstora en bild men det blir samma storlek på den efter varje ggr jag sparat den. Det blir även vitt runt hela bilden o gör jag bilden megastor 5000x5000 så blir den bara pytteliten.

Jag vill förstora en bild så att den täcker en hel skärm, får gärna bli suddigt osv men stor ska den vara. Hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag får inte imagewell att funka som jag vill, jag vill förstora en bild men det blir samma storlek på den efter varje ggr jag sparat den. Det blir även vitt runt hela bilden o gör jag bilden megastor 5000x5000 så blir den bara pytteliten.

Jag vill förstora en bild så att den täcker en hel skärm, får gärna bli suddigt osv men stor ska den vara. Hur?

GraphicConverter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej funkar inte har precis gjort det. Alltså jag kan inte få bilden stretchad så att säga. För jag vill ha den som bakgrund men när jag sparat bilden o tittar på den i Förhandsgranskaren så är den inte stretchad jag vill alltså ha bilden mkt bredare än avlång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...