Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Kärcher gör mig rent lycklig.


friend

Rekommendera Poster

Jag gjorde slag i saken igår och köpte oss en ångtvätt, en Kärsher SC 1402,

dvs en maskin som rengör med ånga.

Man behöver inget rengöringsmedel, så det är bra för miljön också.

Ånga byggs upp och med div tillbehör anpassar man ångan efter materialet som ska rengöras.

Sen är det bara att köra igång och häpna.

 

Nästan allt går att rengöra:

Metall, glas, kakel, trä, laminat, plast, samt textil.

Ångan rengör och all man behöver göra är att eftertorka eller bara låta luftorka.

Går till och med att andvända som ångstrykjärn.

 

Provade i badrummet och gosse vad rent det blir.

Badkaret ser ut som nytt ut och äntligen fick jag bort mögelfläckarna mellan kaklet.

 

Nu ska lägenheten bli ren, sen är det bilens tur.

Jag kan verkligen rekommendera detta utmärkta arbetsredskap.

:skondans:

 

Kostade visserligen 3.295:- på Coop Forum, men det var det värt.

Speciellt med tanke på rengöringsgraden och på miljön

och sen spar vi in kostnaden rengöringmedel. :ThumbsUp:

 

http://www.karcher.se/se/Produkter/Privat_...teamCleaner.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips! Tror nästan att vi också skulle behöva en sån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Frugan har pratat om en sådan i ett par år, vill kunna tvätta fönstren på verandan, 8 stora fönster. Verkar bra med förlängaren, för problemet är att hon inte når upp..

 

Men tvätta bilen är jag skeptisk till...även huset, ryker väl färgen...

Ska snart göra min hustvätt så fort snön är borta och det blir lite mildare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ytterst nära att köpa en exakt sån på loppis för två veckor sedan. Killen som sålde den hade bara använt den en gång. Jag prutade ner den till 500:- medan jag läste manualen, men när jag såg att det inte var en mattvätt så avstod jag.

Dumt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ytterst nära att köpa en exakt sån på loppis för två veckor sedan. Killen som sålde den hade bara använt den en gång. Jag prutade ner den till 500:- medan jag läste manualen, men när jag såg att det inte var en mattvätt så avstod jag.

Dumt?

 

Kanske.

Det ska gå att dammsuga, ånga mattorna rena och sedan dammsuga igen,

så tror jag att det vara nära mattvättrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan har pratat om en sådan i ett par år, vill kunna tvätta fönstren på verandan, 8 stora fönster. Verkar bra med förlängaren, för problemet är att hon inte når upp..

 

Men tvätta bilen är jag skeptisk till...även huset, ryker väl färgen...

Ska snart göra min hustvätt så fort snön är borta och det blir lite mildare..

 

Nej, bilen tänkte jag bara göra innuti, men då får man ju en underbart ren bil

när man sedan har tvättat bilen utvändigt.

 

Köp en Poca!

Frun kommer att behandla dig som en kung, speciellt om DU andvänder den.

:skondans:

Detta är Mac känsla, jag lovar:thumbsp:

 

 

Jag är helt lyrisk efter att ha gjort köket nu.

Fantastisk att känna att det är och luktar rent och det UTAN

rengöringmedlets "falska" ren-lukt.

Fick bort stekfett, skit runt blandare, småfett på luckorna och ett golv som man kan äta från.

Man känner att det verkligen ÄR rent, :ThumbsUp:

Tillskillnad från rengöringsmedels-rent,

som bara känns nästan-rent och parfymerat.

 

Sen finns det, för husägare som du själv, en model för utomhusbruk,

som är vattentät och "jordfelsbryten".

(eller vad det nu heter :lol:)

 

Enda problem är att grannarna nog undrar vad vi gör

eftersom jag iderligen högt utbrister:

 

Wow, oh, wow.

Yes baby, I love it.

This is great, so great.

Yes, yes, yes.

I like it, I like it.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra låter bra...

 

Kärcher är säkert inte bland dom sämsta märken, dock har jag haft mååånga högtryckstvättar från dem, någon/några av modellerna gick sönder på löpande band.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Finns många "underbara" verktyg :)

Ett har vi varit ute och använt nu, vår vedklyv, frugan matar mig med kubb och jag klyver på löpande band, går undan.

 

Backar aldrig för att köpa verktyg, finns det bara praktisk användning för dem så köper jag. Även om jag kanske inte använder dem jämt (som nu vårt elaggregat)

 

Ska skaffa mig en elektrisk mutterdragare, smidigare än tryckluften jag har nu, snart dags att skifta till sommardäck på båda bilarna..wroom och så är muttrarna av..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan matar mig med kubb.

 

Är de hembakta?

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Låter bra låter bra...

 

Kärcher är säkert inte bland dom sämsta märken, dock har jag haft mååånga högtryckstvättar från dem, någon/några av modellerna gick sönder på löpande band.

 

Kärcher är ju det bästa märket. Snygga maskiner dessutom älskar jag den gula färgen! Att några går sönder är inte så konstigt för trots bra kvalitet så är det ju enorma tryck vi talar om och tryck har en tendens att ta sönder saker och ting. Den genomsnittliga livslängden för en trycktvätt är ca 5 år om den används regelbundet!. Om några går sönder på löpande band är dock något fel kanske har du använt dem med kalkhaltigt vatten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska skaffa mig en elektrisk mutterdragare, smidigare än tryckluften jag har nu, snart dags att skifta till sommardäck på båda bilarna..wroom och så är muttrarna av..:)

Jo det är riktigt bra. Nu byter man ju inte så ofta visserligen men man drar sig alltid för det för det är så tråkigt men med mutterdragare blir det så enkelt så det blir nästan roligt! Nu behöver inte jag byta för jag har åretruntdäck men jag hjälper farsan och då är mutterdragaren till hjälp.

 

Och då pratar jag om en elektrisk driven fr elnätet, köp inte 12volts-dragaren, ren skit, alla fall den jag köpte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som sagt undvik att använda den på bilen, utvändigt alltså. Har man lackförseglat bilen försvinner lackförseglingen på en gång. Enligt bilvårdsfirman jag anlitar ska man enbart tvätta med kallt vatten om man lackförseglat.

Tror däremot inte att lacken tar skada. Lack klarar ju väldigt höga temperaturer då solen står och gassar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...