Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

This is me


Mizhou

Rekommendera Poster

Kör hårt kompis och lycka till :D

Mvh / Inge

374094[/snapback]

Tackar för ditt fina inlägg!

 

Fast jag håller nog inte med om att psykvården var bättre förr i tiden. Backar tillbaks till 60- och 70-tal så blev folk med dessa diagnoser (fast de hade ju inte namnen ADHD, Asperger syndrom med mera då) både behandlade med elchocker, tvångsinlåsning, lobotomering och tvångssterilisering. De ansåg vara obotligt galna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Hej å välkommen!

Kul, vi är nog precis olika varann! Jag skulle aldrig utsätta mig för nån extremsport el nåt som skulle kunna bli farligt, jag tycker bara att folk som bungyjumpar och klättrar i berg har nåt fel i skallen… du förstår vad jag menar, inte att de är idioter men nåt fel måste det va när man riskerar livet och lemmarna frivilligt, men i själva verket är det ju bara så att vi är olika.

Dessutom kan jag ingen programmering alls och skulle nog inte kunna lära mig heller för min hjärna är felställd för sånt. Sen så gillade jag lagsporter när jag var yngre - vi är exakt lika gamla förresten - fast racketsporter var roligast och de är ju inte lag men ändå. Så olika, men ändå förhållandevisa lika åsikter vad jag märkt hittills. :D (även om jag inte har åsikter i allt du skrivit, kan för lite)

 

Sen så ifall man tror att en kändis har ADHD så visst får man väl skriva det? Bara man inte skriver att man vet att han har det. T ex får jag väl skriva att jag tror att Svenne i Svenne och Lotta (det här vet nog inte alla vilka de är :D) har puckelrygg?! Eller får jag inte skriva det alla ser? Kungen har dyslexi och Madeleine är söt… Men PUL är en idiotlag förövrigt.

 

Och sen så fann jag en lite lustig grej tidigare, om man slipper ADHD el nåt genom att bara äta fiskfetter (omegaX) t ex så ska man väl inte låta bli att äta fiskfett bara för att man är född med ADHD?! Det är ju inget fel att äta medicin el tillskott ifall man mår bra av det. Tyckte det lät lite så tidigare, kan ha missförstått kanske.

Speciellt inte om det kan hålla en borta från flaskan, en del alkoholister har jag hört "självmedicinerar" sig med alkohol, när det kanske var mediciner de behövt för att dämpa sin oro. (inte för att nån här är alkoholist men min associationsbana gick den vägen)

Nog var psykvården bättre på 80-talet alla fall, då fanns ju nåt som var värt namnet, nu är alla uteliggare istället, vad är bra med det?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för ditt fina inlägg!

 

Fast jag håller nog inte med om att psykvården var bättre förr i tiden. Backar tillbaks till 60- och 70-tal så blev folk med dessa diagnoser (fast de hade ju inte namnen ADHD, Asperger syndrom med mera då) både behandlade med elchocker, tvångsinlåsning, lobotomering och tvångssterilisering. De ansåg vara obotligt galna.

374095[/snapback]

Nej den var inte bättre. Den var dålig och väldigt lik den vård alla länder hade med inlåsningar, elchocker m.m, som du beskrev.

Nej inte bättre alls men idag har vården blivit ska vi kalla den intetsägande och vådlig på ett annat sätt.

Myndigheter bryr sig inte och lämpar över mycket av ansvaret på frivilligorganisationer. När det är staten som ska stå för galoscherna.

 

Det finns inga pengar och både vårdfolk och patienter/klienter resignerar av all hopplöshet.

 

"För var dag blir det bättre men bra lär det aldrig bli" Sjöng Cornelis Wreesvijk

:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker bara att folk som bungyjumpar och klättrar i berg har nåt fel i skallen… du förstår vad jag menar

374214[/snapback]

Jodå, jag förstår vad du menar! Gejen är bara den att vissa bara måste göra sådant, för att känna att de lever. Livet känns memingslöst utan extremsporter. Det är inte adrenalinkickarna som ger mening åt livet, utan frånvaron av depressioner, som är ett resultat av extremsporten. Det är alltså ett sätt att må psykiskt bra. Många "vanliga" människor klarar sig alldeles utmärkt utan detta.

 

vi är exakt lika gamla förresten

374214[/snapback]

Så du tillhör också den årgång som bara blir bättre med åren ;-)

 

Sen så ifall man tror att en kändis har ADHD så visst får man väl skriva det? Bara man inte skriver att man vet att han har det. T ex får jag väl skriva att jag tror att Svenne i Svenne och Lotta (det här vet nog inte alla vilka de är :D) har puckelrygg?! Eller får jag inte skriva det alla ser? Kungen har dyslexi och Madeleine är söt… Men PUL är en idiotlag förövrigt.

374214[/snapback]

Jag håller med om att PUL är en idiotlag, men om jag bryter mot den på forumet, så kan jag sätta ansvarig utgivare (Andreas Leijon) i klistret.

 

BTW. Jag har sysslingar som är döpta efter Svenne och Lotta. ;)

Deras mamma var nära vän med det kändisparet en gång i tiden.

 

Och sen så fann jag en lite lustig grej tidigare, om man slipper ADHD el nåt genom att bara äta fiskfetter (omegaX) t ex så ska man väl inte låta bli att äta fiskfett bara för att man är född med ADHD?! Det är ju inget fel att äta medicin el tillskott ifall man mår bra av det. Tyckte det lät lite så tidigare, kan ha missförstått kanske.

374214[/snapback]

Det finns en hel del kost som kan göra så att hyperaktiva ungar blir lite lugnare, och så. Dock vet jag inte om det alltid är så önskvärt. Från samhällets sida så är det naturligtvis önskvärt, eftersom t.ex lärarna får det lättare att hantera dessa barn i klassrummet. Dock avtar också kreativiteten hos dessa barn samtidigt, och deras förmåga att associera fritt.

 

Jag vill i stort sett vara den jag är, även om vissa andra i samhället uppfattar mig som obstinat. Jag tycker om att ifrågasätta, och följer inte gärna med strömmen. En beskrivning av personer med AS brukar ofta vara att vi tänker på ett annat sätt än andra människor, och Apples gamla Think Different-kampanj stämmer väl in på vår personlighetstyp.

 

Speciellt inte om det kan hålla en borta från flaskan, en del alkoholister har jag hört "självmedicinerar" sig med alkohol

374214[/snapback]

Både alkoholism och narkotikamissbruk är former av självmedicinering. Så är även nikotinbruk. Alla vuxna jag känner med AS eller ADHD eller liknande har börjat röka eller snusa i tidiga år.

Själv började jag snusa när jag var 9 år. Visst är det så att det inte är bra för ungdomar att snusa och röka, men jag vet i alla fall minst två fall där tobak har varit en starkt bidragande faktor till deras överlevnad. Utan tobak, så hade två unga grabbar inte levt idag.

 

Smhället skyller gärna på föräldrarna, när deras barn inte passar in i den norm som samhället och skolan har ställt upp. När ungarna sedan mår dligt, och funderar på att ta livet av sig, så får de ingen medicin, om de inte har fått en diagnos. En del kommer underfund med att tobak faktiskt har en antidepressiv verkan, men eftersom de är ungdomar under 18, så får de inte heller röka eller snusa.

 

Man kan inte bara hålla på att fördbjuda allt. Det är ju bättre att se till att man har en vettig verksamhet för ungdomarna i så fall, så att behovet av självmedicinering försvinner. En sådan verksamhet ska vara fysiskt krävande, så att de på naturlig väg kan få upp rätt nivåer av dopamin och serotonin, samt syfta till att bygga upp deras självförtroende. Idag bidrar mycket i samhället till att bryta ner ungdomarnas självförtroende.

 

Nog var psykvården bättre på 80-talet alla fall, då fanns ju nåt som var värt namnet, nu är alla uteliggare istället, vad är bra med det?!

374214[/snapback]

Med bra förebyggande verksamhet så kan man undvika att folk behöver psykvården från första början. Det är klart att det inte är bra med alla som tvingas leva som uteliggare. Dock finns det faktiskt uteliggare som själva har valt det. Det har funnits flera sådana i min släkt. Andra släktingar har försökt fixa lägenhet, och de kanske har bott där i en vecka, men känt sig instängda, och sökt sig ut i friheten igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myndigheter bryr sig inte och lämpar över mycket av ansvaret på frivilligorganisationer. När det är staten som ska stå för galoscherna.

374302[/snapback]

Nej, tyvärr så gör inte myndigheterna så mycket, och när de väl gör något så blir allt helt fel. De borde ju lyssna mer på folk som har kunskap om detta. Det är inte så att vi vill ha mer pengar, eller förmåner. Vi vill som många nadra ha ett arbete, men samhället vill inte ha ut oss i arbete.

Om alla förtidspensionärer fick jobb, så skulle det inte vara en massa folk som lever på alla dessa bidrag, och då faller sossarnas hela ideologi. För vem ska de få att rösta på dem, om det inte finns folk som är beroende av bidrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla förtidspensionärer fick jobb, så skulle det inte vara en massa folk som lever på alla dessa bidrag, och då faller sossarnas hela ideologi. För vem ska de få att rösta på dem, om det inte finns folk som är beroende av bidrag?

374320[/snapback]

 

Hoppsan ;) ?

Låter inte det här lite väl propagandistiskt? Den sortens "logik" passar kanske inom politiken, och kanske just därför haltar (!) betänkligt.

 

Nu tänker jag förvisso inte ge mej in i några politiska diskussioner. Politikens kriterier lyckas aldrig nå upp till de aspekter av privat- och samhällslivet som jag tycker är av primär betydelse för både individer och samhällen. Det politiska språket saknar definitioner för sådant som är viktigt i den mänskliga tillvaron. Det viktiga (enligt mej m fl, fortfarande) degraderas till "mätbart" och blir därför urbota banalt. Politiska s k debatter är en skymf för humanismen och tankens frihet. "Demokratin" är vår världsdels gud och spikklubba.

 

Men vart skulle jag?... Jo, folk som är _beroende_ av bidrag skulle knappast få några i ett utpräglat högerstyrt samhälle. Det finns "goda förebilder" för sånt.

Men det är väl frivilligt att ta emot bidrag man är _berättigad_ till, men är principiellt emot och inte heller behöver, eller? Varför finns det då massvis med högerfolk som gör det? Jag känner iaf ingen bidragsmotståndare som avstår. Tvärtom, de lever ännu gottare, ja planerar och inrättar till stor del sina liv efter vad man kan "få ut". Förövrigt exakt samma "tänk" som när sossenomenklaturan blir rika på bostadsrätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en hel del kost som kan göra så att hyperaktiva ungar blir lite lugnare, och så. Dock vet jag inte om det alltid är så önskvärt. Från samhällets sida så är det naturligtvis önskvärt, eftersom t.ex lärarna får det lättare att hantera dessa barn i klassrummet. Dock avtar också kreativiteten hos dessa barn samtidigt, och deras förmåga att associera fritt.

374319[/snapback]

Jag är böjd att ha en lite avvikande uppfattning, några grader bara, ifall man med sund kost kan bli lugnare och därmed lättare att klara av att sitta i skolbänken en hel dag utan att störa alla andra så skulle jag lätt äta den maten för min egen och alla andras skull. Utan för den skull bli en passiv geléklump. Tror inte att med viss mat (vet inte riktigt vilken mat vi diskuterar eg men ändå) att man blir mindre kreativ el så bara för att man blir lugnare, däremot om man snackar starkare läkemedel som dämpar ens personlighet så håller jag med att så långt ska man inte gå alls. Men om "friska" barn äter sund mat för att må bra och öka inlärningen så kan väl de som behöver det göra det oxå! Lite knasigt att säja att bara för att jag är sjuk så skall jag inte "medicinera" mig och avstå från det som får alla andra att må bra. Alla andra sjukdomar medicineras så why not. Sen om det är en light-form så det är mer ens personlighet, jamen då har man inga problem och behöver alltså inte medicinera sig! Sen är det absolut inget fel att ha mer idrott i skolan så man får springa av sig, det är nog bra för alla, alla ungar har väl lite ADHD om man tittar ur vuxenvinkel. :D Har dom inte det så kan nåt vara fel… jag skulle säker behöva lite ADHD för jag är så lugn så det är nog inte bra för mitt eget bästa el för min karriär…

På temat droger så har jag läst att mycket svaga doser av marijuana gör att ADHD-barn (ursäkta att jag kallar allt för samma, kan inte tillräckligt för att särskilja dem åt) blir mer "normala", marijuana som medicin är inte värre på nåt sätt än annan medicin och jag ser inget problem att ta medicin som gör att man mår bra och kan fungera ihop med andra. Det går nog att droga sig med stora doser acitylsalisylsyra el vad det heter oxå. …Naturligtvis frivilligt.

 

Nu kom jag på att sockerkosten vi ger barnen idag, bara det ger ju alla "ADHD-beteende", socker-kickar, sen har vi oxå flitigt diskuterat fettets viktighet här tidigare, å så har man sett på teve hur frukost i skolan gör barnen lugnare och t o m när godiset i cafeterian togs bort att studieresultatet märkbart förbättrades! Så visst har maten en stor betydelse för hur vi mår! Socker ut och fett in då mår vi bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Herobix

intressant bakgrund.. Synd att många som sitter i kommunens styre vet inte mycket om "verkligheten", dem sitter endast bakom sina skrivbord och gör de som de tror är "rätt" och tror vad folket vill ha!

 

hoppas det kommer gå bra för dig och du får som du vill! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Jag måste fråga om developer tools. Var lär man sig snabbast grunderna?

Jag har börjat testa mig fram i de olika programmen, men jag förstår mig bara på typ core image fun house, några saker i quartz composer osv. Har du lärt dig genom developer.apple.com, genom andra hemsidor, eller genom ADC-träffar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är det ju lite sent att säga välkommen. Men jag gör det ändå... jag har tydligen lyckats missa din presentation.... :blushing:

 

Angående skolan så är den konstruerad av byråkrater för att tillverka byråkrater. Avvikande element tvångsanpassas eller förvaras.... När man tom diskuterar att införa teoretisk slöjd och gymnastik så vet man vad klockan är slagen....... jag för min del föreslår teoretiska matraster...

 

Axelman, en kille som inte kunde sitta stilla i skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju lite sent att säga välkommen. Men jag gör det ändå... jag har tydligen lyckats missa din presentation.... :blushing:

380245[/snapback]

Tackar!

 

Angående skolan så är den konstruerad av byråkrater för att tillverka byråkrater. Avvikande element tvångsanpassas eller förvaras.... När man tom diskuterar att införa teoretisk slöjd och gymnastik så vet man vad klockan är slagen....... jag för min del föreslår teoretiska matraster...

380245[/snapback]

Skolan idag är för att fostra barnen till att bli goda socialdemokratiska väljare. Om inte skolan såg ut som den gör idag, så skulle nog alla rösta borgerligt.

 

Axelman, en kille som inte kunde sitta stilla i skolan.

380245[/snapback]

Ja, det är ju inte eleverna det är fel på, utan skolsystemet. Jag har sett ungdomar som hamnat i drogmissbruk och kriminalitet, bara för att skolan fungerar (eller rättare sagt INTE fungerar) som den gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skolan idag är för att fostra barnen till att bli goda socialdemokratiska väljare. Om inte skolan såg ut som den gör idag, så skulle nog alla rösta borgerligt.

 

Det tvivlar jag på........ skolan är poitiskt styrd och administreras av pappersnissar. Om de är blåa eller röda gör inte så stor skilnnad...... båda vill ha ungefär samma slutprodukt nämnligen en pappegojhund. En som sitter vackert och säger efter. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman frågade i en annan tråd om jag inte kunde berätta lite om Tourettes syndrom, så jag gör det här:

 

Tourettes syndrom innebär att man har tics, som är ofrivilliga rörelser och/eller ljud.

Det finns de som blinkar mycket med ögonen, som är utöver de normala blinkningarna. Det finns folk som hela tiden harklar sig, vilket jag gjorde mycket när jag var yngre.

 

Om en elev får ljudliga tics i klassrummet, så säger ofta läraren att "nu får du skärpa dig", eller något annat dumt. Det går en viss tid. Eftersom jag själv har haft, och fortfarande har, denna typ av problem, så kan jag göra en liten jämförelse.

 

Alla har väl någon gång haft rethosta. Man känner att "man bara måste hosta". Om läraren då säger att "nu får du lägga av med hostandet", så går det att "hålla tillbaks" det en stund, men det gör bara saken värre. När man sedan väl måste släppa ut, så hostar man desto värre istället.

 

Det är ungefär så jag upplever det. Dock är det ju inte rethosta jag har. Känns ibland som om jag fått ett hårstrå eller så i halsen, och då försöker man rensa strupen.

 

Här kan ni läsa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

båda vill ha ungefär samma slutprodukt nämnligen en pappegojhund. En som sitter vackert och säger efter. Punkt.

380255[/snapback]

Nja! Jag håller inte riktigt med dig där. Jag har sett de ungdomar med ADHD, Tourettes syndrom och liknande, som fått chansen att komma till en friskola. Där får de för första gången chansen att utvecklas som individer, utifrån sina förutsättningar. Vänsterblocket vill ju helst avskaffa friskolorna. De vill ha skolor där de har full kontroll på allting. Självklart ska myndigheterna ha en viss översyn även av friskolor, så att det inte blir några extrema avarter, men de bör ha en stor frihet att utforma undervisningen på ett sätt som gör att den passar eleverna, och inte försöka anpassa eleverna efter EN typ av undervisning.

 

Jag har inte själv gått i friskola, eftersom det inte fanns under min skoltid. Då fanns bara privatskolor, och vem hade råd med sådant? Dock har jag haft kontakt med många ungdomar som går eller har gått i friskola, och det har gått bra för alla dem, vilket jag inte kan säga om dem som går i den vanliga kommunala skolan.

 

Visst finns det mindre bra friskolor, som bör rensas bort ur systemet. Dock har inte jag hört om någon personligen som har gått på en sådan. Jag har bara sett på TV ett par gånger om friskolor med religiös inrikning, och det är jag också mycket tveksam till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade frugan här bredvid mig om hon visste vad "tics" vad för något.

Då började hon göra massa rörelser och grimaser med ansiket.

Hon jobbar på dagis, och sa att små barn ofta har det.

 

Låter knepigt för en som aldrig stött på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade frugan här bredvid mig om hon visste vad "tics" vad för något.

Då började hon göra massa rörelser och grimaser med ansiket.

Hon jobbar på dagis, och sa att små barn ofta har det.

 

Låter knepigt för en som aldrig stött på det...

380270[/snapback]

Hos barn i dagisåldern är det normalt. Det behöver alltså inte vara tics då. De gör grimaser och annat för att lära sig. Hjärnan utvecklas och det är ett sätt att få kontroll över kroppen. Barn tycker också om att härmas, och att spela teater.

 

Tics är det först när det är tvångsmässiga, och ofrivilliga grimaser och rörelser. Det finns många vuxna som har olika former av tvångssyndrom. Det kan vara tvåpngstankar, eller tvångshandlingar.

 

Alla barn har detta mer eller mindre, men det "växer bort". Ofta kan man se barn ute på t.ex ett torg, som bara hoppar mellan de svarta gatstenarna, eller de vita. Det är fullt normalt för barn upp till 10-11-årsåldern. Sedan försvinner detta. Om man däremot ser en 16-åring som gör samma sak, så kan det mycket väl vara en tvångshandling, om det inte är på skoj någon enstaka gång förstås.

 

Det kan vara svårt att avgöra om det handlar om tvång, om man ser en 16-åring göra detta en enstaka gång, men ser man samma 16-åring varje dag, och han alltid går på gatstenar av en viss färg, så är det ingen större tvekan. Jag kan dock se det på en gång, eftersom jag ser så mycket mer än att personen bara går på en viss färg av gatstenar. Jag ser hela kroppshållningen, och hur personen rör sig i övrigt.

 

Jag fick en fråga en gång från en pappa, som har en son med Tourettes syndrom. Han frågade "Hur vet man om det är Tourettes syndrom, bara för att sonen säger en massa fula ord?"

 

Hans kommentar var att i stort sett alla ungdomar använder könsord idag, vilket jag kan hålla med om. Men mycket beror ju på sammanhanget också. Om någon kallar en annan för €%&/€%&€/& b*g, så svarar förmodligen den andre tillbaks, även om han inte har Tourette.

 

I skolan är det tyvärr så idag, och även på min tid var det nog mycket så. Däremot är det inte så vanligt att samma 15-åring sitter och skriker ut sådana ord på mormors 70-årsmiddag, helt oprovocerat. Då är det nog tal om Tourettes syndrom.

 

Precis som en del svär, när de slår sig på tummen med hammaren, så kommer det från vissa personer med Tourette, fast i andra sammanhang. Det är ofta i sammanhang som kan tyckas vara en bagatell för andra personer, som till exempel att man blir stucken av en mygga och säger "%€&/%&/# f*ttmygga eller liknande, och sedan fortsätter dessa fula ord i en kvart efteråt.

 

Detta kallas vokala tics, och det är långtifrån alla som har den formen. Oftast är det mer fysiska tics, som ryckningar och blinkningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja första spelet vi tetstade gick ju bra ....ichat inbyggd och med kamera också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back Gammon var också skoj att spela.... men grafik var väl inte lika pigg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja första spelet vi tetstade gick ju bra ....ichat inbyggd och med kamera också

381859[/snapback]

Ja, det var ju riktigt roligt!

 

För er som inte vet vad vi spelade, så kan jag nämna att vi har spelat Freeverse Schack och Backgammon. Båda var väl integrerade med iChat, Adressboken och iSight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju riktigt roligt!

 

För er som inte vet vad vi spelade, så kan jag nämna att vi har spelat Freeverse Schack och Backgammon. Båda var väl integrerade med iChat, Adressboken och iSight.

381915[/snapback]

det finns även bridge och othello också och ett par till :D

 

adressen: Freeverse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bättre sent än aldrig sägs det, hälsar därför dig välkommen nu. Kul att se att du blivit nyaktiv, eftersom jag själv inte är särskilt aktiv så har lyckats missa din fina och intressanta presentation .

Då jag inte är mycket för att chockera (bli alltför talför);) så ska jag inte upprepa allt det positiva som sagts om dig, utan håller bara med.

Kan väl ändå avslöja att du var den första (Pocas var den andre) som jag kontaktade via PM då jag var total nybörjare både på OS X och forumliv (för ca. 4 år sedan). Jag fattade i princip ingenting men ditt fina svar fick mig att våga vidga mina vyer.

Ja vi har även råkat springa på varandra i verkliga livet, minns du? :)

Till sist vill jag bara säga att du är den sortens person som man blir glad av, så fortsätt att kämpa på.

Synd att det inte finns en kramsmiley för då hade du fått en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre sent än aldrig sägs det, hälsar därför dig välkommen nu. Kul att se att du blivit nyaktiv, eftersom jag själv inte är särskilt aktiv så har lyckats missa din fina och intressanta presentation .

Då jag inte är mycket för att chockera (bli alltför talför);) så ska jag inte upprepa allt det positiva som sagts om dig, utan håller bara med.

388219[/snapback]

Hej jojjo, och tack för ditt inlägg i min tråd här.

 

Kan väl ändå avslöja att du var den första (Pocas var den andre) som jag kontaktade via PM då jag var total nybörjare både på OS X och forumliv (för ca. 4 år sedan). Jag fattade i princip ingenting men ditt fina svar fick mig att våga vidga mina vyer.

388219[/snapback]

Det är alltid roligt om man kan hjälpa någon. Jag kommer i och för sig inte ihåg vad jag svarade på då, men det kanske du minns bättre.

 

Ja vi har även råkat springa på varandra i verkliga livet, minns du? :)

388219[/snapback]

Jodå, det minns jag. Det var på Macoteket i Sundbyberg, när Tiger släpptes. Jag skulle fixa en sak till dig, men det blev inte av. Jag är hemskt ledsen. :oroligoledsen:

 

Det blev bara så mycket som hände efter det att vi träffades där, och jag kan skriva mer om det senare. Om jag inte minns fel, så har jag skrivit lite om det i början av denna presentationstråden. Det har varit fullt med konflikter, och jag blev av med vad jag trodde var riktigt bra vänner. Nu är vi nästan dödsfiender. Deras son, och en kompis till honom, försökte ta livet av sig förra sommaren, men jag lyckades komma emellan. Båda grabbarna är fortfarande i livet. Dock blev allt det som hände för mycket för mig, och jag gick ner i en depression, som varade i flera månader.

 

Till sist vill jag bara säga att du är den sortens person som man blir glad av, så fortsätt att kämpa på.

Synd att det inte finns en kramsmiley för då hade du fått en.

388219[/snapback]

Jag önskar bara att jag blev glad av mig själv någon gång emellanåt också. Jag lyckas dock alltför ofta hamna i jobbiga situationer, som är svåra att ta mig ur.

 

Din tanke med kramsmileyn värmde i alla fall, även om det nu inte fanns någon sådan. Det är ju trots allt tanken som räknas.

 

Tack jojjo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten jojjo!

 

Vi hade ju en liten träff i Stockholm för ett par veckor sedan, där vi var några från forumet som träffades och grillade lite, och bara hade allmänt trevligt tillsammans. Jag hoppas att vi kan anornda fler sådana träffar, och att du kan vara med nästa gång.

 

Många sidor i början var inför träffen, men på de sista 2-3 sidorna, så finns lite bilder från vår träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till sist vill jag bara säga att du är den sortens person som man blir glad av, så fortsätt att kämpa på.

Synd att det inte finns en kramsmiley för då hade du fått en.

388219[/snapback]

Kan inte annat än att hålla med jojjo, smart och hjälpsam som få!

 

Pupuss C :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten jojjo!

 

Vi hade ju en liten träff i Stockholm för ett par veckor sedan, där vi var några från forumet som träffades och grillade lite, och bara hade allmänt trevligt tillsammans. Jag hoppas att vi kan anornda fler sådana träffar, och att du kan vara med nästa gång.

 

Många sidor i början var inför träffen, men på de sista 2-3 sidorna, så finns lite bilder från vår träff.

388257[/snapback]

 

Nu har jag kollat in bilderna från träffen, såg väldigt trevligt ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...