Hoppa till innehåll

Just nu i M3-Nätverket
Foto
- - - - -

Vilka DVD-märken är säkra köp?

• Vänligen logga in för att kunna svara
113 svar till detta ämne

#1 Semmelman

Semmelman
  • Medlem
  • 37 968 inlägg

Postad 3 mars 2006 klockan 16:23

Mina DVD:er är slut, ska köpa nya, affären som säljer mina Verbatim var så lång kö i så jag tröttnade vänta efter en kvart och inte var de väl så billiga heller. Dessutom har jag läst nånstans att Verbatim inte är så överlägsen som jag trodde. Så vilka märken kan jag hålla mig till om jag vill ha "säkra" val?

Verbatim?
TDK?
Maxell?
Plextor?
Platinum (som de har på Åhléns?)?
Imation?
Fuji?
Finns det fler vanliga märken?

Vilken är bäst?
  • 0

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker. " Albert Einstein

Semlor har det nog inte alltid så lätt, går omkring och bär på en mandelmassa saker. (efter iEricF)

Varning! För många semlor på en och samma dag kan leda till lycko-chock.

Bry er inte om att turbanen är vit, såpan kan vara tagen på kredit.

#2 znozy

znozy
  • Medlem
  • 1 953 inlägg
  • Appleprylar: Macbook pro 2.53 2009

Postad 3 mars 2006 klockan 17:05

spelar ingen roll vad du väljer, dom billigaste brukar duga bra osså är det bra pris på dom.
  • 0
The box said, use Windows XP or better. So I use Mac OS X.

#3 Semmelman

Semmelman
  • Medlem
  • 37 968 inlägg

Postad 3 mars 2006 klockan 17:33

Skulle gärna vilja tro att man köper skivor som håller några fler år än genomsnittet att behålla informationen, men det kanske är samma för alla märken?
  • 0

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker. " Albert Einstein

Semlor har det nog inte alltid så lätt, går omkring och bär på en mandelmassa saker. (efter iEricF)

#4 Semmelman

Semmelman
  • Medlem
  • 37 968 inlägg

Postad 3 mars 2006 klockan 17:37

Då skulle jag kunna köpa billiga Traxdata på ClasOhlsson då? Någon som bränner framgångsrikt med dem?
  • 0

#5 Jarting

Jarting
  • Medlem
  • 24 232 inlägg
  • Plats: Helsingborg
  • Appleprylar: Macintosh SE

Postad 3 mars 2006 klockan 19:00

Jag väljer dom billigast, typ 100 st för 400:- och dom funkar utmärkt för mig, tror dom heter Premium eller ngt i den stilen :)
  • 0

#6 Nissen

Nissen
  • Medlem
  • 1 851 inlägg

Postad 3 mars 2006 klockan 21:25

Jag väljer dom billigast, typ 100 st för 400:- och dom funkar utmärkt för mig, tror dom heter Premium eller ngt i den stilen :)

Visa inlägg

Köp hos Wesellcd så får du märkesskivor för samma pris som billiga hos Clas Olsson

Redigerat av Nissen, 3 mars 2006 klockan 21:25.

• 0

#7 adam.filipson

adam.filipson
  • Medlem
  • 540 inlägg
  • Plats: Här
  • Appleprylar: iMac G5 20tum, iMac (intel) 24", iMac 27" i5 - iPhone 3G, iPhone4

Postad 3 mars 2006 klockan 21:28

Köp hos Wesellcd så får du märkesskivor för samma pris som billiga hos Clas Olsson

Visa inlägg

Bara det att om man beställer där så får man betala 135 kronor i frakt!!

135 KRONOR!!!! :angry:
  • 0

#8 Pocahontas

Pocahontas
  • Moderator
  • 78 073 inlägg
  • Appleprylar: iMac 21,5" 3,06 GHz i3, iPad. MacBook Air 13" iPhone SE

Postad 3 mars 2006 klockan 22:35

Då skulle jag kunna köpa billiga Traxdata på ClasOhlsson då? Någon som bränner framgångsrikt med dem?

Visa inlägg

Helt nöjd med mina. Bränt ett 50-tal säkert
  • 0

................................._____Humorn är flytvästen på livets flod_____..............................

När allting lägger av och du får datorstopp så tänk på att datorn är här för att stanna

Om man inte vet att ett problem finns - så kan man heller aldrig lösa det.

#9 aerofred

aerofred
  • Medlem
  • 208 inlägg
  • Plats: Norrköping
  • Appleprylar: iPhone 4/16; 2xiMac 2.16Ghz/3gb; PMG5 1.8GHz/3gb; iBookG4/1.33Ghz 1,5gb; iMacG3/600MHz 640mb

Postad 3 mars 2006 klockan 22:57

Traxdata skall vara bra. Används av folk som kör "warez" i Playstation.

Jag använder Platinum. Inte en snedträff på flera hundra.

Till bilder har jag en packe Verbatim. Inbillar mig att de håller längre.

DVD-R kör jag med TDK.

/Fred
  • 0

#10 pjorgensen

pjorgensen
  • Medlem
  • 1 404 inlägg
  • Appleprylar: Mac Pro"Quad Core" 2.8 (2010/Nehalem) Captain, MacBook Pro 2,2 I7 Retina, 15 tum, mid 2014, ML. iPhone 6 16GB Guld. ATV3 + 4. iPad 4. MacBook 13" 2010 Captain.

Postad 3 mars 2006 klockan 22:57

Jag har haft problem med Fuji, Verbatim och DataWrite och även Clas Ohlssons märke vad det nu var.

Men dom som vart säkrast har ändå varit DataWrite och Verbatim, så dessa är mina rekomendationer.
  • 0
Mac-beroende!

#11 Semmelman

Semmelman
  • Medlem
  • 37 968 inlägg

Postad 3 mars 2006 klockan 23:10

Lutar åt ett besök på ClasseO då å tjacka lite trax…
  • 0

#12 pjorgensen

pjorgensen
  • Medlem
  • 1 404 inlägg
  • Appleprylar: Mac Pro"Quad Core" 2.8 (2010/Nehalem) Captain, MacBook Pro 2,2 I7 Retina, 15 tum, mid 2014, ML. iPhone 6 16GB Guld. ATV3 + 4. iPad 4. MacBook 13" 2010 Captain.

Postad 3 mars 2006 klockan 23:19

Lutar åt ett besök på ClasseO då å tjacka lite trax…

Visa inlägg

Vad har du för märke på din brännare?
  • 0
Mac-beroende!

#13 Sinatora

Sinatora
  • Medlem
  • 852 inlägg
  • Plats: Kristinehamn
  • Appleprylar: Mac mini 2 GHz Intel Core 2 Duo, iPod Touch 8GB

Postad 3 mars 2006 klockan 23:20

Bara det att om man beställer där så får man betala 135 kronor i frakt!!

135 KRONOR!!!!  :angry:

Visa inlägg

Det blir fortfarande väldigt billigt om man köper 100 st.
Under 4 kr/st :)
  • 0

#14 Ekengren

Ekengren
  • Medlem
  • 145 inlägg
  • Plats: Kungsbacka (Förort till Göteborg)
  • Appleprylar: MacBook 2.4Ghz 8Gb ram, MacMini 2,4Ghz 8Bg ram, MacMini 1.8 Ghz 2 Gb ram, MacMini 2.0 Ghz 4 Gb ram, G5 Dual 2Ghz(FTP-server) 1.5 Gb Ram

Postad 3 mars 2006 klockan 23:25

Jag tycker alla DVD har blivit så jävla dyra sedan denna idiotiska skatt kom i bilden
  • 0
Postad bild

#15 Semmelman

Semmelman
  • Medlem
  • 37 968 inlägg

Postad 4 mars 2006 klockan 00:26

Vad har du för märke på din brännare?

Visa inlägg

Pioneer 107
  • 0

#16 Semmelman

Semmelman
  • Medlem
  • 37 968 inlägg

Postad 4 mars 2006 klockan 00:29

Det blir fortfarande väldigt billigt om man köper 100 st.
Under 4 kr/st  :)

Visa inlägg

Fast man vill helst pröva några skivor så man vet att de funkar innan man köper så många som 100…
Men iofs kan man väl köpa TDK el nåt som sägs alltid funka… vilket märke det nu är…

Å halva styckpriset blir det ju trots frakt…

Redigerat av Jochum, 4 mars 2006 klockan 00:42.

• 0

#17 pjorgensen

pjorgensen
  • Medlem
  • 1 404 inlägg

Postad 4 mars 2006 klockan 00:38

Pioneer 107

Visa inlägg

Jag tror att det var Traxdata Classe sålde till mig då jag hade Pioneer 108, fungerade mycket dåligt, så jag lämnade tillbaka och dom frågade då om jag hade Pioneer och menade då att dom inte lirade ihop, men jag fick tillbaka stålarna, så det är inget problem testa vad dom har, fungerar det är allt ok, annars lämna tillbaka.
  • 0
Mac-beroende!

#18 Semmelman

Semmelman
  • Medlem
  • 37 968 inlägg

Postad 4 mars 2006 klockan 00:44

Hmm… trixdata… å så har vi det här med hastigheterna oxå, nu funkar 16X, är det riktigt säkert att 8X skivor funkar då?
  • 0

#19 pjorgensen

pjorgensen
  • Medlem
  • 1 404 inlägg

Postad 4 mars 2006 klockan 00:59

Hmm… trixdata… å så har vi det här med hastigheterna oxå, nu funkar 16X, är det riktigt säkert att 8X skivor funkar då?

Visa inlägg

Fungerar tror jag säkert att det gör. men om du får rätt hastighet är ju en bra fråga, tror dock inte att samma problem som dom äldre Pioneer råkade ut för skulle inträffa. Samma sak här prova, det kan faktist bevisligen variera inom samma märke och bunt.
  • 0
Mac-beroende!

#20 marcushedenstrom

marcushedenstrom
  • Medlem
  • 23 593 inlägg
  • Plats: Göteborg
  • Appleprylar: MacBook Pro 15" (mid 2014), iPad 4, iPhone 6, TV 3, PowerBook G5 (3,0 GHz)

Postad 4 mars 2006 klockan 03:13

Jag håller mig till Memorex. ^_^ Fast nu är de slut (trots att jag nästan aldrig har misslyckats med en bränning).
  • 0

Antal besök på 1 Infinite Loop, Cupertino, CA 95014: 2

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Hetast just nu