Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Att köpa musik i iTunes..


iMac_for_life

Rekommendera Poster

iMac_for_life

Tjena

 

Tycker att iTunes är en fantastisk spelare som med sin inbyggda "skivaffär" sitter som handen i handsken. Men det är bara ett problem. Måste man verkligen ha antingen Visa, Mastercard eller något annat betalkort bara för att handla låtar? Det måste ju finnas en viss del konsumenter som är ungdommar på iTunes, och dessa har ju inte tillgång till något kontokort förräns dom fyllt 18, som i mitt fall. Jag har hört att det ska gå att kunna betala med något slags värdebevis som går att köpa ute i affärerna, men har inte någon av dessa affärer i närheten då jag bor i en mindre stad. Finns det inget annat sätt att betala?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du kan be någon köpa Gift certificates åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag har dör mig att det fungerar med Visa Electron eller MasterCard Maestro Men är inte säker. Och på dom korten finns ingen 18 års gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Electron eller Maestro funkar väl inte alls på Internet?

 

Som sagt, det enklaste är nog att någon köper gift certificates!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en förälder som är "smidig" så kan han/hon öppna ett konto till dig, och sedan sätta in pengar på ditt iTMS konto.

 

Så gör jag med min dotter.

Men det kräver ju att morsan eller farsan också har ett iTMS konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac_for_life

aha, jo jag har ett Maestro kort, men har med för mig att det inte funkar på nätet. Har snackat med morsan men hon är inte villig att fixa ett konto åt mig *suck*.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha, jo jag har ett Maestro kort, men har med för mig att det inte funkar på nätet. Har snackat med morsan men hon är inte villig att fixa ett konto åt mig *suck*.

286588[/snapback]

 

Maestros ekort-tjänst som du kan aktivera via Internetbanken fungerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac_for_life

Det låter ju kanon! Ska kolla in bankens hemsida då om Ekort tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vet nån vilka banker som har Maestros e-kortstjänst? Vet att SEB har det inte iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreningssparbanken har e-kortfunktionen. Kolla på deras hemsida.

 

Föreningssparbanken

 

/Henrik

339414[/snapback]

 

Lite jobbigt att byta kortnummer i iTunes varje gång man ska köpa en låt bara.

 

Själv kan jag inte handla på iTunes Music Store idag. Den vägrar acceptera mitt kort trots flera försök och gott om pengar på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Tjena

 

Tycker att iTunes är en fantastisk spelare som med sin inbyggda "skivaffär" sitter som handen i handsken. Men det är bara ett problem. Måste man verkligen ha antingen Visa, Mastercard eller något annat betalkort bara för att handla låtar? Det måste ju finnas en viss del konsumenter som är ungdommar på iTunes, och dessa har ju inte tillgång till något kontokort förräns dom fyllt 18, som i mitt fall. Jag har hört att det ska gå att kunna betala med något slags värdebevis som går att köpa ute i affärerna, men har inte någon av dessa affärer i närheten då jag bor i en mindre stad. Finns det inget annat sätt att betala?

286421[/snapback]

 

 

Undrar precis detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registrera ett konto med en japansk adress (som du hittar på typ japanska yahoo) och skaffa en japansk brevvän som kan köpa Itms-presentkort till dig på Sunkus eller Lawson. Nu kan du iaf tjacka musik från japanska Itms.

 

Omständigt? Som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite jobbigt att byta kortnummer i iTunes varje gång man ska köpa en låt bara.

 

Själv kan jag inte handla på iTunes Music Store idag. Den vägrar acceptera mitt kort trots flera försök och gott om pengar på kontot.

339426[/snapback]

 

bara skapa ett nummer som gäller typ ett år med kanske 1000:- så är det bara skriva ner numret någonstans så kan man handla på under giltighetstiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Du kan be någon köpa Gift certificates åt dig.

286428[/snapback]

 

Så enkelt är det väl inte? Jag tror att man måste lägga över pengarna från presentkortet till ett konto. Och för att skapa ett konto måste man ha ett kreditkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kan jag inte handla på iTunes Music Store idag. Den vägrar acceptera mitt kort trots flera försök och gott om pengar på kontot.

339426[/snapback]

Är du säker på att det inte är postnummer-problemet som spökar? Postnumret måste vara formaterat 123 45 eller 12345 (kommer inte ihåg vilket, men det är tvärtom mot Apple-ID...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så enkelt är det väl inte? Jag tror att man måste lägga över pengarna från presentkortet till ett konto. Och för att skapa ett konto måste man ha ett kreditkort.

447267[/snapback]

Det funkade åtminstone tidigare, när jag köpte ett gift certificate åt sonen. Han hade inget kontokort då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...