Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

F-tangenterna bytte funktion efter uppdatering till Sierra


Jollran

Rekommendera Poster

När jag uppdaterade till Sierra slutade mina F-tangenter att fungera som förr. Det händer ingenting när jag försöker höja volymen, sänka ljusstyrkan eller trycka på paus. Otroligt frustrerande och tycker att jag varit inne på alla inställningar och support-frågor som finna. Hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag uppdaterade till Sierra slutade mina F-tangenter att fungera som förr. Det händer ingenting när jag försöker höja volymen, sänka ljusstyrkan eller trycka på paus. Otroligt frustrerande och tycker att jag varit inne på alla inställningar och support-frågor som finna. Hjälp mig!

Kolla hur det ser ut i Systeminställningar->Tangenbord.

 

post-64246-0-64520200-1493136086_thumb.png

 

F-tangenterna fungerar olika beroende på hur den rutan är ikryssad eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla hur det ser ut i Systeminställningar->Tangenbord.

 

attachicon.gifmwf_sysprefs_keyboard.png

 

F-tangenterna fungerar olika beroende på hur den rutan är ikryssad eller inte.

 

Jag har testat det tyvärr och det sker ingen skillnad. Ångrar nu min uppdatering till Sierra - kan man gå tillbaka till det man hade tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat det tyvärr och det sker ingen skillnad. Ångrar nu min uppdatering till Sierra - kan man gå tillbaka till det man hade tidigare?

Och tidigare var vad? Vi är inte synska. I alla fall, läs här om en variant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är uppdateringar hela tiden (inte så teknisk uppenbarligen) men har alltid uppdaterat OS när det kommit nytt så El capitan kan stämma. Tack för länken, ska kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat det tyvärr och det sker ingen skillnad. Ångrar nu min uppdatering till Sierra - kan man gå tillbaka till det man hade tidigare?

Om du precis har uppgraderat? Passa på att köra en säker start. Är bra at ha som rutin då man uppgraderar.

Håll nere skift medans du startar, och sen logga in till skrivbordet, och starta om som vanligt igen. Det rensar en hel del cache och annat + brukar fixat de flesta små problem som ev kan uppstå. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...