Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur lirar Sierra ihop med iOS 9.3.5 på en iPhone 4s?


Mons

Rekommendera Poster

Jag har en iPhone 4s med iOS 9.3.5 installerat.

 

Nu funderar jag på att uppgradera min MacBookPro med Yosemite 10.10.5 till Sierra.

 

Finns den någon risk att min MacBookPro inte skulle vilja lira ihop med men iPhone?

 

 

(Bakgrunden till min fråga är att goda vänner med iPhone 7 med senaste iOS, tvingades uppgradera sin iMac till Sierra för att lira ihop)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macOS Sierra är kompatibel med iOS enheter med iOS 9.3.5 men du kan inte nyttja alla funktioner som kräver iOS 10 enheter.

Själv har jag nog aldrig någonsin kopplat ihop mina datorer och iOS enheter rent fysiskt utan låter iCloud sköta all synkning.

 

Vet inte vad du menar med att goda vänner tvingats uppgradera till Sierra för att kunna använda iPhone 7, du får utveckla.

iOS 10 kräver dock iTunes 12.5 vill jag minnas som kräver OS X MountainLion för att fungera och då blir det ju problem om man kör ett äldre OS X som iTunes 12.5 eller nyare inte går att installera på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macOS Sierra är kompatibel med iOS enheter med iOS 9.3.5 men du kan inte nyttja alla funktioner som kräver iOS 10 enheter.

Själv har jag nog aldrig någonsin kopplat ihop mina datorer och iOS enheter rent fysiskt utan låter iCloud sköta all synkning.

 

Vet inte vad du menar med att goda vänner tvingats uppgradera till Sierra för att kunna använda iPhone 7, du får utveckla.

iOS 10 kräver dock iTunes 12.5 vill jag minnas som kräver OS X MountainLion för att fungera och då blir det ju problem om man kör ett äldre OS X som iTunes 12.5 eller nyare inte går att installera på.

 

Jag menar inte att koppla ihop dem fysiskt utan det är synkning via iCloud.

 

Det var något i deras iPhone 7 som krävde ett nyare operativ och jag minns inte riktigt vad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa iOS-appar (t.ex. 1password) gjorde en hård övergång från gamla sättet att använda iCloud till iCloud drive genast det kom i iOS. Det ledde till att sync med mac slutade fungera om man uppgraderade iOS och inte installerat OS X betan, eftersom OS X versionen med iCloud drive släpptes senare.

 

Det här var alltså inte macOS Sierra utan vid en tidigare uppgradering. Det finns alltså vissa funktioner i vissa appar som kräver att OS X/macOS version går hand i hand med iOS-versionen för att iCloud synk ska fungera. (I alla fall fungerar inte iCloud sync för alla appar mellan alla kombinationer på iOS och OS X/macOS.) Frågan är alltså relevant. Tyvärr vet jag inget om den efterfrågade kombinationen iOS 9 och macOS Sierra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...