Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte logga in på iCloud (iPhone 6)


Viviannewei

Rekommendera Poster

Viviannewei

Hej!

 

Har en iPhone 6 och upptäckte imorse att mina kontakter, mail, anteckningar mm. var borta. Bilder jag tog laddade inte heller i kamerarullen. Gick in på inställningar och såg att jag hade blivit utloggad från iCloud på min mobil. Sedan dess har jag inte kunnat logga in igen! Det står att den bekräftar, och så laddar det ett tag sen slutar det. Är 100% säker att det är rätt inloggning också då jag till och med återställt lösenordet.

 

Har i princip testat allt. Startat om, nollställt inställningar, lösenord, bytt wifi-nätverk. Har snackat med Apple Support i närmare två timmar men vi kom inte fram till något där heller, de sa att de aldrig stött på detta tidigare. Tänkte att problemet kunde vara att jag har iOS 10.2.1 och när jag försökte uppdatera till iOS 10.3.1 (den senaste) har det stått att det "uppstått ett fel". Antar att det beror på att jag inte är inloggad på iCloud?

 

Apple support sa att jag antagligen måste återställa telefonen, men problemet är att jag inte har någon säkerhetskopia sedan ett år sedan och när jag försöker säkerhetskopiera till iTunes så säger den även där att det "uppstått ett fel", och mitt iCloud-utrymme är fullt.

 

Vad kan felet vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerhetskopiera med iTunes har ingenting med iCloud att göra s är du verkligen säker att du får ett felmeddelande med den informationen?

Skärmdump på felmeddelandet är önskvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viviannewei

Säkerhetskopiera med iTunes har ingenting med iCloud att göra s är du verkligen säker att du får ett felmeddelande med den informationen?

Skärmdump på felmeddelandet är önskvärt.

 

 

Det här måste låta helt otroligt men nu stängdes telefonen av och vill inte starta igen, har väntat i ca 1h med laddare i, så kan tyvärr inte ta skärmdump nu. Att det inte gick att säkerhetskopiera via iTunes sa Apple's kundsupport att det berodde på att telefonen inte hade den senaste programuppdateringen (iOS 10.3.1), men kan inte uppdatera heller vilket antagligen beror på iCloud. Verkar som att jag har alla möjliga problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det här måste låta helt otroligt men nu stängdes telefonen av och vill inte starta igen, har väntat i ca 1h med laddare i, så kan tyvärr inte ta skärmdump nu. Att det inte gick att säkerhetskopiera via iTunes sa Apple's kundsupport att det berodde på att telefonen inte hade den senaste programuppdateringen (iOS 10.3.1), men kan inte uppdatera heller vilket antagligen beror på iCloud. Verkar som att jag har alla möjliga problem...

Supporten pratar i nattmössan enligt mig.

Ska gå att säkerhetskopiera ändå fast du inte är på senaste versionen av iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...