Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Touch ID problem


ebet

Rekommendera Poster

Jag har en ny MacbookProo, från 2016, och touch ID-n har bara fungerat en gång, när jag handlade på App Store.

Efter det kräver alltid datorn att jag slår in koden.

 

Jag har inte brytt mig, för allting har fungerat annars.

 

Men nu har en annan sak dykt upp, jag försökte ladda ner Silverlight, men datorn påstår att jag inte har behörighet (?) att öppna pkg.filen för att installera den. Under information om filen finns det inställning om delning och behörighet, men den tycks inte fungera för mig, 'du har inte åtkomst' står det, fast jag loggar in som administratör. Under det finns 'namn' Där står bara 'hämtar' för den som får både läsa och skriva.

Hursomhelst, jag är den enda som någonsin använt datorn, så jag begriper ingenting.

 

Kanske problemen hör ihop?

 

Ngt fel gör jag uppenbarligen. Ngn som har tips?

 

Mac Os Sierra 10.12.4

Safari 0.1 (12603.1.30.0.34)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Microsofts hemsida stöds bara El Capitan som senaste Mac OS vad gäller Silverlight, inte Sierra. Vad gäller touch ID föreslår jag att du utnyttjar garantin. Gå till en butik som är behörig vad gäller Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen, det stämmer ju!

Borde ha blivit misstänksam när på Plejmo -s sida står det att de kräver 'minst' Sierra.

Det var ju skönt att veta varför det inte fungerade.

 

Vet du om man måste bli av med datorn för att rätta till Touch ID? (långt till affären, älskar datorn:):))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen, det stämmer ju!

Borde ha blivit misstänksam när på Plejmo -s sida står det att de kräver 'minst' Sierra.

Det var ju skönt att veta varför det inte fungerade. ...

:ThumbsUp:

 

... Vet du om man måste bli av med datorn för att rätta till Touch ID? (långt till affären, älskar datorn:) :))

Dessvärre vet jag inte det, eftersom jag inte vet om det är ett mjukvaru- eller hårdvaruproblem, eller hur mycket tid affären på stubben har att ägna problemet när du väl kommer dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...