Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skulle skriva in mitt lösen på iCloud och så


jabberwocky

Rekommendera Poster

jabberwocky

Hej

jag har bytt e-mailadress på min iCloud, och så hade jag gjort det på min ipad, men ändå så ville den att jag skulle skriva in mitt gamla iCloud mails lösenord till den, så gick in på inställningar, men där stod det min nya mail. Så loggade jag in, och så fick jag en verifierndskod till min iphone, men då frågade min iphone om det var tillförlitligt om att min ipad fick den där koden (eller hur man ska uttrycka sig) och då var det lokaliserat i västernorrlnad närmare bestämt Bollstabruk. Men min iphone och ipad (& jag) Befinner mig i Stockholm. Varför frågadar den då om Bollstabruk? Jag blev av min min iphone för ett halvår sedan. "Ditt appel id används för att logga in på en enhet nära bollstabruk"

jag är nu orolig att tjuven sitter med min iphone i Bollstabruk och har all min data i min förra iphone: Kan det vara så? Gjorde samma sak nu genom att logga in på safari på min mac, fast jag raderade den från iCloud samma dag som den blev stulen.

Eller fattar bara inte min iCloud var jag är?=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En återkommande fråga. Apple har inte en susning var du är, den registrerar bara ditt nätverks ursprungsort. Ingen fara. De borde sluta med detta. De vet om hur dåligt det är, läs mer här. Citat:

 

”När du loggar in på en ny enhet får du en notis på dina andra betrodda enheter med en karta som visar den ungefärliga platsen för den nya enheten. Den ungefärliga platsen baseras på den IP-adress enheten använder, i stället för en exakt position för enheten. Platsen som visas kan avspegla nätverket du är ansluten till och inte din fysiska plats.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
jabberwocky

En återkommande fråga. Apple har inte en susning var du är, den registrerar bara ditt nätverks ursprungsort. Ingen fara. De borde sluta med detta. De vet om hur dåligt det är, läs mer här. Citat:

 

”När du loggar in på en ny enhet får du en notis på dina andra betrodda enheter med en karta som visar den ungefärliga platsen för den nya enheten. Den ungefärliga platsen baseras på den IP-adress enheten använder, i stället för en exakt position för enheten. Platsen som visas kan avspegla nätverket du är ansluten till och inte din fysiska plats.”

 

hehe tack.. nojig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står Skåne för mig fast jag sitter i Sydnärke, det beror på att min nätverksleverantör har sitt huvudkontor i Skåne - de har sin utrustning där och sin internet access där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...