Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10 sätt Itunes förpestar ditt liv på - och ersättarna som gör ett bätt


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag upplever inte Itunes alls som så rörigt eller buggigt. En del påståenden undrar jag över:

 

”(eftersom Itunes alltid gör en kopia av en fil du lägger till i stället för att flytta originalet).”

 

Flyttar original gör Itunes inte men den gör inte alltid en kopia, det ställer man in själv. Inställningar > Avancerat > Kopiera filer...

 

”Till råga på allt gillar den att installera saker du inte frågat efter som Quicktime och Safari.”

 

Fortfarande? Quicktime, kanske, men Safari för Windows lades ned för länge sedan. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes idag är ohyggligt rörigt och krångligt. Det är i andra ändan av vad som representerade Mac och Apple för länge sedan. Snygg design och användarvänlighet. Now its down the drain...........for good? :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever inte Itunes alls som så rörigt eller buggigt. En del påståenden undrar jag över:

 

”(eftersom Itunes alltid gör en kopia av en fil du lägger till i stället för att flytta originalet).”

 

Flyttar original gör Itunes inte men den gör inte alltid en kopia, det ställer man in själv. Inställningar > Avancerat > Kopiera filer...

 

”Till råga på allt gillar den att installera saker du inte frågat efter som Quicktime och Safari.”

 

Fortfarande? Quicktime, kanske, men Safari för Windows lades ned för länge sedan. :fundersam:

 

Ibland så kan man undra om artikelförfattarna ens använder programvaran dom skriver om?

 

 

Tycker inte heller att iTunes är krångligt att arbeta med men för den oinvigde kan jag förstå att det ter sig som ett omöjligt projekt att lära sig.

Personligen anser jag att dom skulle kunna stycka upp programmet i sina funktioner.

 

Tex dom egna ljudböckerna skulle kunna flyttas till iBooks som det är gjort i iOS.

Podcast skulle också kunna flyttas till ett eget program som i iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ibland så kan man undra om artikelförfattarna ens använder programvaran dom skriver om?

 

 

Tycker inte heller att iTunes är krångligt att arbeta med men för den oinvigde kan jag förstå att det ter sig som ett omöjligt projekt att lära sig.

Personligen anser jag att dom skulle kunna stycka upp programmet i sina funktioner.

 

Tex dom egna ljudböckerna skulle kunna flyttas till iBooks som det är gjort i iOS.

Podcast skulle också kunna flyttas till ett eget program som i iOS.

Ja, det finns flera funktioner som kan brytas loss. Fast jag vet inte om jag vill ha ett eget program för vart och ett av de olika funktionerna. Det är rätt så många program redan idag i programmappen. I så fall får de göras lika enkla att avinstallera och ominstallera som i iOS.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns flera funktioner som kan brytas loss. Fast jag vet inte om jag vill ha ett eget program för vart och ett av de olika funktionerna. Det är rätt så många program redan idag i programmappen. I så fall får de göras lika enkla att avinstallera och ominstallera som i iOS.

Skulle gärna se att man bryter loss hela Store-funktionen, och gör en egen iTunes Store av det, som App Store - sen kan man ha kopplingen mellan iTunes och iTumes Store på ett annat sätt istället, så köpt musik och sånt hamnar i rätt bibliotek ändå, och när man synkar sin telefon i iTunes Store att den får med musiken där ändå. På så sätt skulle iTunes bli lite mer likt det den var i början - en ren musikspelare.

 

iTunes var som bäst fram till iTunes 11 - sen började dem trolla lite väl mycket med inställningar/funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns flera funktioner som kan brytas loss. Fast jag vet inte om jag vill ha ett eget program för vart och ett av de olika funktionerna. Det är rätt så många program redan idag i programmappen. I så fall får de göras lika enkla att avinstallera och ominstallera som i iOS.

 

Nej alla funktioner är nog inte praktiskt att bryta loss. Men man kan tycka att dom funktioner som i iOS har bytt program skulle man kunna göra samma sak i macOS.

 

För nog är det förvirrande när ljudböcker ligger i iTunes och spelas upp iTunes på datorn men på telefonen ligger dom i iBooks och inte som tidigare i musikspelaren.

 

Såg någon konceptfilm angående detta som jag tyckte hade sina poänger hur det skulle kunna lösas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hansjacobsson

iTunes var i många år ett av mina favorit program med dess förmåga att ordna mappar efter artister och album. Men nu tycker jag det är förstört med för mycket andra funktioner. Det hade nog varit bättre och renodla det mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...