Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag slänga dessa...?


Jed75

Rekommendera Poster

Hej!

 

Kan jag slänga dessa Frame-dokument? (se bild)

Det tar ju upp en hel del plats på hårddisken.

 

/Daniel

post-79970-0-05716400-1491645171_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Det är jag inte man nog att svara på. Dock använder jag Dr. Clean, funkar prima att rensa ut filer som inte behövs samt frigöra ram. Laddas ner via App Store och är gratis.

post-76941-0-93904200-1491645621_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det följer med en massa onödiga språkfiler med OS X och program som man laddar ner. Det kan vara 1-2 GB som tas bort med Monolingual.

http://ingmarstein.g...io/Monolingual/

...

Beroende på så kan det finnas 0,5 GB skrivardrivrutiner. Alla kan slängas utom den du använder. Hittas på

Användare/Bibliotek/Printers

...

Garageband kan ha så mycket som 4 GB filer som bara ligger och tar plats. Själva programmet tar kanske 0,5 GB så det är alla ljudfiler som är "boven". Programmet drar man bara till papperskorgen. Ljudfilerna hittas

 

Användare/Bibliotek/Audio/Apple Loops/Apple/Apple loops Garageband

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag inte man nog att svara på. Dock använder jag Dr. Clean, funkar prima att rensa ut filer som inte behövs samt frigöra ram. Laddas ner via App Store och är gratis.

 

 

Varför frigör du RAM för? Vill du att datorn ska bli långsammare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

 

Varför frigör du RAM för? Vill du att datorn ska bli långsammare?

Jag tänker att jag frigör det som inte används längre, dvs program som jag stängt. Men du tänker att jag frigör sådant som datorn kan komma att använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker att jag frigör det som inte används längre, dvs program som jag stängt. Men du tänker att jag frigör sådant som datorn kan komma att använda?

Exakt...macOS sköter det där bäst. Samma sak är det med dom som "stänger" av appar i iOS. I praktiken så drar det mer ström när iOS sen måst fylla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Exakt...macOS sköter det där bäst. Samma sak är det med dom som "stänger" av appar i iOS. I praktiken så drar det mer ström när iOS sen måst fylla det.

Jag stänger aldrig appar jag använder dagligen, de är alltid igång. Men då ska jag bara låta Dr Clean ta hand om överflödig filer snarare än frigöra minne då. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stänger aldrig appar jag använder dagligen, de är alltid igång. Men då ska jag bara låta Dr Clean ta hand om överflödig filer snarare än frigöra minne då. ;)

 

 

Du får gör precis som du vill ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

 

Du får gör precis som du vill ;)

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...