Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook på iPad


Mons

Rekommendera Poster

En bekant har ett litet problem med e-post

I Outlook på hennes iPad står det att det är 2 mail i Inkorg och 2 Oläst

Men det syns inte några i mail i någon av dem...

 

post-5966-0-35252900-1491215690_thumb.jpg

 

Hoppas någon kan lösa problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Inkorg tom?

Annars kan det vara så att de olästa breven är ”gamla” och ligger längre ned i listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Inkorg tom?

Annars kan det vara så att de olästa breven är ”gamla” och ligger längre ned i listan.

 

Som du ser står det att Inkorgen innehåller två mail men vi ser dem inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om jag formulerar mig så här: Ser ni några andra brev i inkorgen?

 

Har ni möjlighet att gå in på webbmejlen och leta efter breven där?

 

Har ni provat att starta om iPaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att installera om Outlook-app.en.
Om det är IMAP-konton du använder eller kör mot MS Exchange/Outlook så finns mejlen kvar på webbmejlen/mejlservern, så de trillar in igen sen när du kopplar upp dig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om jag formulerar mig så här: Ser ni några andra brev i inkorgen?

 

Har ni möjlighet att gå in på webbmejlen och leta efter breven där?

 

Har ni provat att starta om iPaden?

 

jag provade att skicka mail till henne ovh de syns fint i inkorgen

 

vi har varit inne på webbmailen och raderat allt

 

vi har startat om iPaden

 

Trots detta aviserar Mail 2 olästa i Inkorgen trots att den är tom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att installera om Outlook-app.en.

Om det är IMAP-konton du använder eller kör mot MS Exchange/Outlook så finns mejlen kvar på webbmejlen/mejlservern, så de trillar in igen sen när du kopplar upp dig igen.

 

Hon har inte appen utan har ställt in Outlook i Apple:s Mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni testar att gå in i Inställningar -> E-post -> Väljer kontot det gäller och stänger av E-post (det gröna skjutreglaget vid E-post) och sedan aktiverar igen (eventuellt efter att ha öppnat Apple Mail och stängt appen igen). Försvinner aviseringarna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni testar att gå in i Inställningar -> E-post -> Väljer kontot det gäller och stänger av E-post (det gröna skjutreglaget vid E-post) och sedan aktiverar igen (eventuellt efter att ha öppnat Apple Mail och stängt appen igen). Försvinner aviseringarna då?

 

Det funkade inte men vi raderade kontot och la in det igen och nu är spökmailen borta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...