Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur skriva ut till olika fack på Mac


banders

Rekommendera Poster

Jag har är nybliven Mac-användare som hittils gått rätt bra, men en sak jag inte kan få till är hur jagkan välja att skriva till olika skrivarfack från papperstyp?


I PC-världen kunde jag klicka mig fram att välja fack själv, eller ställa in färdiga profiler för papperstyper att välja, men på MacOS är jag helt lost.


Detta borde väl vara en generell sak som är oberoende av skrivartillverkare? Jag har prövat med både HP och Canon-servrar.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kopplat till vilken drivrutin du kör med, först se till så att skrivaren du använder är igenkänd av Mac OS X, annars får du hämta en drivrutin från tillverkarens hemsida.

Välj Skriv ut.
Om du ser den mindre skrivardialogen så tryck på "Visa detaljer" så ska dialogrutan expandera och du har tillgång till de val som gäller för ansluten skrivare.

Under skala och riktning så ska du ha en rullmeny där du har flera val kopplat till din valda skrivare. Du ska klicka fram "Pappersmatare" och där ska du kunna välja mellan olika fack.

Nu har jag ingen skrivare med olika fack, min skrivare kan bara välja mellan kassett och manuell inmatning, men om den hade olika pappersfack så hade de kommit upp i den menyn.

post-13591-0-97896700-1491215583_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under "Förvalsinställningar" kan du spara olika inställningar och sen är det bara att klicka där sen, men först behöver du göra dem om den inställning du söker inte finns med bland standardinställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...