Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Simeon

Rekommendera Poster

Jag har en hub, Belkin, och ett USB-minne, ScanDisk.

 

När jag sätter in minnet i hubben, så händer inget. Ikonen kommer inte upp.

För att få upp fönstret med USB-minnet, så måste jag varje gång starta om datorn.

 

Vad kan man göra åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hubben strömförsörjd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hubben strömförsörjd?

Ja, hubben är strömförsörjd. Ikonen kommer ju upp efter omstarten.

När jag sätter in USB direkt i datorn, så kommer ikonen upp blixtsnabbt.

 

Tack för att ni svarar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det andra enheter inkopplade i din HUB? Prova att dra ut några och se om det hjälper. Eller prova att testa med en annan HUB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att den är strömförsörjd via USB?

Om du har många enheter inkopplade kan det nog bli dåligt med kräm till USB-minnet. Kan kanske hjälpa att välja en annan av hubbens portar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hubben är strömförsörjd. Ikonen kommer ju upp efter omstarten.

När jag sätter in USB direkt i datorn, så kommer ikonen upp blixtsnabbt.

 

Tack för att ni svarar!

Omformulerar Poca's fråga lite... :)

 

Är det en hub med egen strömförsörjning (ie batterieleminator)?, el får den strömmen från datorn/USB-uttaget?

 

En hub utan egen strömförsörning funkar oftast bra, men lägger av, tappar enheter så fort det blir lite fler saker inkopplat i den. Oftast räcker det att dra ut/stoppa in igen så funkar det (som oftast) - och ibland på någon annan enhets bekostnad som försvinner istället. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack för ert engemang!

 

De slutade med att jag skickade tillbaka hubben till Apple Store och fick pengarna tillbaka.

 

Svaret på era frågor om min fråga (!) är att jag hade inget annat än mitt fickminne inkopplat. Jag provade att koppla in tangentbordet, men det fungerade inte. Där emot så kunde jag koppla in min kamera (Canon) och ladda över bilder!

 

Som ett tillägg så kan jag berätta att jag använder Time Capsule, 3 TB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Det var ju länge sedan, men om någon till äventyrs läser detta, så har jag nu köpt en annan hub – Sandström.

Man får lirka lite så kommer disken upp på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att det är glapp och att den inte får riktigt bra med kontakt. Antingen är det väl en dålig/nedsliten USB-sticka, eller så kan det vara porten inne i hubben som är lite glapp. Enklast felsökning är att testa fler olika och se om det betér sig (o)lika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Med "lirka", Axelman, menar jag att jag alltid måste dra ur – och sätta tillbaka – strömanslutningen till hubben. När jag gör det, så fungerar det perfekt.

 

Jag vann alltså inget på att byta hub, för så gjorde jag med den förra hubben också! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...