Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladda ner ljudfiler


fgh

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja ladda ned några ljudfiler från webben, men det finns inget hämtningsalternativ när jag högerklickar. Nog måste det väl gå ändå? Hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ladda ned några ljudfiler från webben, men det finns inget hämtningsalternativ när jag högerklickar. Nog måste det väl gå ändå? Hur?

Hur ser det ut då? När du höger klickar på en länk, förslagsvis då till själva filen :), så finns: Spara länk som...

post-64246-0-42761200-1490851197.png

 

I min gamla Safari ser det ut såhär:

post-64246-0-46206400-1490851329.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att “länken” inte är en länk, utan om den nu heter “play” som det stod där i Safaribilden så är den för att t ex starta en spelare. Kolla nere i statusraden vad det står för länk där. Ser du inte helt, rätt formaterad, länk så är det förmoligen ingen länk till filen.

 

Nån länk till sidan?, så kanske man kan kika på hur det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var en sån länk... är ett javascript-event som triggas när man klickar på playknappen

 

post-64246-0-43139400-1490880719_thumb.png

 

Såg på sidan att resurserna hämtas från SoundCloud, så de finns väl där med på den andra länken, förhoppningsvis. Då kan du prova med det här tillägget i Firefox: SoundCloud Mp3 Downloader :: Tillägg för Firefox

 

Funkar inte det, så prova med någon av de andra som finns där: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/search/?q=SoundCloud&platform=mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...