Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet via mobil...


xeric

Rekommendera Poster

Satt på tåget idag och passade på att surfa lite med mobilen. Kan ju inte det annars när man är ute eftersom oftast kör bil om man skall iväg på nåt. Kan säga att det var en “intressant” upplevelse. Färst och främst, det är förmodligern inget fel på forumet, utan jag som gjort fel eller inte fick till det. Men...

Kunde svara på en tråd, men hittade ingen citatruta att svara på. Gick bra ändå. Skulle svara på ett annat inlägg sen och hittade dden knappen, men när jag svarade så kom man ingenstans. Ungf som sidan inte uppdaterades el nåt. Körde om den igen, men inget inlägg. Och vips låg det 3 st där. Tänkte jag får ju gå in och ta bort dem. Men det funkade inte heller. Provade säkert 3-4 gånger. Men de låg kvar så fint, och lite envist. Tänkte jag får väl städa upp det när jag kommer hem igen, men då var de borta - och bara 1 kvar.

Sen gick jag vidare till ett annat inlägg, och då låg notiserna kvar som jag redan hade släckt. Gick in på en sida/tråd sen, men den sidan stod bara och laddade in och sen ladda om, och det gick inte att avbryta.

Känns som det ligger nåt cache-fel någonstans. Hos mig el på sidan. Och sen förresten... när man var sjukt trött på mobilversionen och valde den fullständiga... så fort man klickar på en ny länk så laddas mobilsidan in igen.

Gav upp rätt fort. Ni som sitter och forumsurfar med mobilen dagligen. Är sjukt imponerad av er, hur ni tar er igenom allt. :yeahbaby: Stor respekt! :respekt:

Jaja, ville bara skriva av mig lite.


En annan (halv)irritation var att man fick klicka flera gånger på vissa länkar (&/el rutor) för att de skulle börja ladda, ibland t om zooma in så det blev större och bättre träffyta. Men det var ävan på andra sidor. Man har väl helt enkelt inga bra/mobilvänliga fingertoppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knapraden som saknas

Förutom smileys så saknas och quotes och youtube mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vips låg det 3 st där.

 

Kanske därför jag fick tre notiser om att du citerat mig…

 

Med mobilversioner har jag retat mig på att man inte kan skriva ellips (…), tankstreck (–) eller citationstecken (” med ⇧+⌥+m). Jo, man kan skriva tecknen, men sedan syns de inte i inlägget.

 

Och bifoga en bild, det har jag inte ens försökt mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske därför jag fick tre notiser om att du citerat mig…

 

Med mobilversioner har jag retat mig på att man inte kan skriva ellips (…), tankstreck (–) eller citationstecken (” med ⇧+⌥+m). Jo, man kan skriva tecknen, men sedan syns de inte i inlägget.

 

Och bifoga en bild, det har jag inte ens försökt mig på.

Ja, det var därför... :ThumbsUp:

 

Såg att i mobilversion där är du inne i textläget - dvs om du klickar på lilla switchen längts upp t v för att växla mellan formaterad och oformaterad text.

 

Från det läget funkar inga specialtecken, t ex: “ ”, ” ”, …, —, osv. Vanliga tankestreck: - funkar men inte – (⌥-) eller — (⇧⌥-). en-dash och em-dash.

 

Prova med t ex: (alla knappar är gråa/inaktiva i det läget)

post-64246-0-18908400-1490744539.png

...och klicka på förhansvisning sen. :)

 

⇧⌥m - Du har samma vid det vanliga dubbelcitatstecknet " (⇧2), ”(⇧2). Fast jag brukar använda det med m, för brevid ligger den andra. :) “ (⇧⌥n), ” (⇧⌥m) ...som i “quote”.

 

Tror det beror på att man använder en annan texteditor (skrivrutan med knapparna) än original. Tror det är CKEditor man har. Skulle gärna se TinyMCE.

 

 

Mest störigast idag var nog att den hoppade mellan de olika versionerna. Gull man till full versionen så var man tillbaka på mobilversionen kort efter. I datorn... om man väljer mobiltemat där... Där byter den inte förrän jag själv valt att byta tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga tankestreck: - funkar men inte – (⌥-) eller — (⇧⌥-). en-dash och em-dash.

Om vi ska vara petiga – och det tycker jag att vi ska vara – så är ”-” inte ett vanligt tankstreck, det är ett bindestreck.

 

Med ⇧⌥- får du ett långt tankstreck – men det användes nästan aldrig på svenska numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi ska vara petiga – och det tycker jag att vi ska vara – så är ”-” inte ett vanligt tankstreck, det är ett bindestreck.

 

Med ⇧⌥- får du ett långt tankstreck – men det användes nästan aldrig på svenska numera.

Ja, exakt. det var mest för att få med de 3 olika: - – —

 

Det används nästan varje dag i MW's nyhetsrulle, vilket gör att det visas som konstiga tecken istället (brukar försöka hålla efter där). Men annars... nä, inte så vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår mig nu att i min iPad använder jag den vanliga webbversionen av forumet, men ändå är det samma begränsningar när jag skriver ett inlägg; alltså omöjligt att skriva tankstreck, ellips och den andra typen av citationstecken. Här finns ingen möjlighet att hantera format, bara ren text.

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...