Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

macOS Sierra-uppdatering 10.12.4?


hansjacobsson

Rekommendera Poster

hansjacobsson

Hej.

 

Några rapporter än på hur 10.12.4 uppdateringen fungerar?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerade bra.

 

Kuriosa: Såg att det fanns två nya nätverk i datorn under ”Primära nätverk”, Apple Store och Apple Demo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Funkar fint för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade igår, har inte märkt någon direkt skillnad mot tidigare tycker allt fungerar bra och flyter på som vanligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade idag, fungerade bra... det ända jag märkte var att imac:en troligtvis är för gammal för att kunna få night shift... saknar helt den tabben.. (0=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator vägrar starta efter uppdatering. Efter inloggning och när "laddningsbaren" har nåt 100%, blir skärmen svart.

 

En laddningssnurra syns i 5 sekunder, sen blir skärmen helt svart igen i 4 sekunder. Det upprepas i oändlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator vägrar starta efter uppdatering. Efter inloggning och när "laddningsbaren" har nåt 100%, blir skärmen svart.

 

En laddningssnurra syns i 5 sekunder, sen blir skärmen helt svart igen i 4 sekunder. Det upprepas i oändlighet.

Har du tvångsavslutat den på grund av att det verkade ta för lång tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tvångsavslutat den på grund av att det verkade ta för lång tid?

Ja, var det dumt? Samma sak efter omstart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag tvingade inte datorn till omstart under själva uppdateringen. Det var efter 10 svart skärm som jag gav upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Starta upp med ALT och se om du har återställningspartition att starta ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta upp med ALT och se om du har återställningspartition att starta ifrån.

Ser min hårddisk (återställningspartition?) och väljer wi-fi, men samma svarta skärm med snurra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta i Recoveryläget direkt. Håll nere kommando + R. Välj att installera om Mac OS.

Startade just på det sättet och gjorde en skivkontroll, som "hittade skador som inte kan repareras". Tydligen nåt i partitionskartan.

 

Innebär ominstallation av Mac OS att allt på hårddisken raderas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kanske ett liknande problem

Skärmen är helt svart förutom den snurrande bollen och så syns pekaren också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kanske ett liknande problem

Skärmen är helt svart förutom den snurrande bollen och så syns pekaren också

 

Det löste sig datorn hade fastnat i avstängningsläge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade just på det sättet och gjorde en skivkontroll, som "hittade skador som inte kan repareras". Tydligen nåt i partitionskartan.

 

Innebär ominstallation av Mac OS att allt på hårddisken raderas?

Nej, inte i normalfallet. Men med en felaktig hårddisk kan man aldrig veta. Ta backup och formatera om och installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid första inloggningen var skärmupplösningen helt åt skogen. Jag såg bara en del av skärmen väldigt uppförstorad. Efter omstart blev det bra.

 

Musaccelerationen var också ändrad, däremot till väldigt långsam. Som tur är kunde jag öka den hastigheten.

 

Däremot verkar det inte gå att ändra rullningshastigheten. Det spelar ingen roll vilken inställning jag väljer så är den ändå rätt snabb. Hoppas det fixar sig av sig själv också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...