Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

LaserWriter 8500


Tarok

Rekommendera Poster

Är det möjligt att ansluta den här Laser skrivaren till en modern Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har väl i och för sig Ethernet?

 

Edit: Googlade lite på det… Man behöver tydligen en mac med OS 9 för att ställa in skrivaren, men sedan verkar det funka med OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det toner att köpa till en sån här gammal Laserskrivare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en på Tradera, skulle va kul att bara ha en, det är som sagt den sista Laserskrivaren dom släppte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du få en ny laserskrivare för under tusenlappen som skriver bättre och är snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så sant så, men det var mest att det finns ett Äpple på denna skivare, men han ska ha 1000 kr för den och det betalar jag inte för ett Äpple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så sant så, men det var mest att det finns ett Äpple på denna skivare, men han ska ha 1000 kr för den och det betalar jag inte för ett Äpple.

 

Jag förstod det. Men det är knappast värt att krångla med en gammal skrivare med allt vad det innebär även om den har ett äpple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, och nu börjar trädgården att ta det mesta av min tid, och med det så är Sommaren snart här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en Personal Laser Writer tidigare, som jag tänkte man kunde få igång. Påminner om en av de andra på bild där - den med en plastremsa över. Kollade upp att det fanns toners - och det fanns det på ngn engelsk webbutik ≈ £30,-

Men det blev inget av det. Jag körde den på tippen sen. Jag har har SCSi-kablarna kvar (inkl en “Terminator”) om du behöver ifall du slår till på någon av dem (Du behöver ett SCSi-kort med). Fanns ju 3 där såg jag. Just den modellen, den dyra... Toners kostar massor till dem. Då är det bättre med någon av de på 1,- där.

Men det är eg inte värt besväret med ngn av dem, mer än notalgivärdet. :) det är bra grejjer, men det är nog bättre att köpa en ny/bättre som man kan ha mer nytta av: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s313408242&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

Skall du bara ha en svart/vit laserskrivare finns det bra för < 1.000,-.

Såg t o m en för 325-350,- på kamapnj för ett tag sen. En toners till den kostade mer än själva skrivaren som kom med toners och allt. (Tror det var den här - 549,- nu.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du få en ny laserskrivare för under tusenlappen som skriver bättre och är snabbare.

Fast LaserWriter 8500 är väl A3? Och var hittar du en A3-skrivare (laser) för under tusenlappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det toner att köpa till en sån här gammal Laserskrivare?

Vi hade en sådan skrivare på mitt gamla jobb (för teständamål). Trtots ny toner så skrev den allt svagare med åren. Troligen behövde den en ny trumma. Så innan du köper den (för att skriva ut A3 då) så kolla att utskrifterna har bra svärta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast LaserWriter 8500 är väl A3? Och var hittar du en A3-skrivare (laser) för under tusenlappen?

 

Bara för att den kan det betyder det inte att man gör det. Det är ytterst få tillfällen man behöver kunna skriva ut A3. Inte går jag och köper en sådan bara för att det är bra att ha. A3 är förmodligen mer gångbart i företag och föreningar och då finns det en annan budget.

...

Men huruvida Tarok vill skriva ut A3 har han inte berättat och jag utgår från att det gäller A4.

...

Själv har jag haft datorer och skrivare i massor med år och varit och är föreningsaktiv och haft företag. Men aldrig skrivit ut en A3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...