Hoppa till innehåll

Just nu i M3-Nätverket
Foto
- - - - -

HP-scanner gillar inte Sierra

• Vänligen logga in för att kunna svara
2 svar till detta ämne

#1 TommyS

TommyS
  • Medlem
  • 224 inlägg
  • Appleprylar: ATV, ATV3, iPod touch, iMac, iPhone4, iPhone6, Airport Express (x4), Time Capsule, iPad Mini, iPad 4

Postad 20 mars 2017 klockan 21:14

Familjens All-in-one-maskin, HP C6180, funkar inte längre fullt ut.

Verkar hänga ihop med drivrutinerna från HP, att man trots så lång tid ännu inte knäckt detta.

Utskrift funkar fint men vid scanning så blir resultatet hel-svart sida.

Jag har ett minne av att det var liknande strul vid en tidigare iOS-uppgradering.

Minns då också att det fanns en workaround via ngt "fattigt" gränssnitt ("Monitor"?) som funkade fram till dess att HP slutligen löste det.

När jag går in på HPs driver-sida så står det ngt i stil med att mitt iOS skall uppdatera automatiskt/löpande, d v s där finns ingen drivrutin att ladda ner.

Install the HP Printer Driver and Software provided within your operating system.

Antar att det bara är att vänta och hålla tummarna för att HP skall få loss sina.

Eller råkar det vara ngn här på forumet som har tips, typ det jag skrev ovan, att nyttja tillsvidare?

• 0

#2 BjornS

BjornS
  • Medlem
  • 716 inlägg
  • Appleprylar: iMac 27", iPhone, iPad, Apple TV

Postad 20 mars 2017 klockan 21:30

Jag hade liknande problem med min Officejet Pro X476dw MFP (Vem tusan kom på det namnet?).

Körde en beta av Sierra när preblemen började men med senaste uppdateringen så fungerar allt igen.

Kanske en test av beta skulle hjälpa (med de risker det innebär)?

• 0

#3 iSweden

iSweden
  • Medlem
  • 174 inlägg
  • Appleprylar: MBP 15″ 2009 Nvidia, MBP 15″ 2015 AMD, Airport Extreme & 2st Express, iPhone

Postad 20 mars 2017 klockan 23:20

Min Canon LIDE 500F lade av redan vid Mavericks och HP LaserJet P1005 några versioner tidigare, kunde få den att funka ett tag till med GhostScript. Apples säkerhetshysteri har verkligen skapat många nya bojsänken under senare år.

Edit:

Testa VueScan !

Redigerat av iSweden, 20 mars 2017 klockan 23:23.

• 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Hetast just nu