Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples nya prisstrategi: Apple Watch och Airpods "kostar egentlige


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

TryckVågen

En annan fördel förutom det som nämnts ovan tycker jag är lättheten, man känner knappt att man har dom i öronen, det var det första jag märkte när jag satte in dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

 

Min erfarenhet är att inga redan parade BT-lurar har anslutits automatiskt när dom sätts på. Enda BT-enhet som ansluts automatiskt för mig är bilstereon.

Om det inte räckte med den länk jag postade så får du Googla själv.

 

 

 

En åsikt som bygger på gammal information något du själv skrev.

Det fungerar mycket bättre nu än när det lanserades.

Fakta, inte åsikt.

 

Mattias efterfrågade fördelar med W1-chippet förutom den förenklade parkopplingen (som delas till alla andra enheter genom iCloud) och när man ansluter dom igen.

 

Det finns ingen av/på knapp utan när man tar upp dom ur caset är dom på men i strömsparläge. När man sätter i dom i örat går dom ur strömsparläget genom att dom känner av att dom sitter i örat. Tar man ur och lägger dom på bordet går dom åter i strömsparläge.

 

Jo, det verkar ju vara smidiga produkter, särskilt om man många Appleprylar. Men det motiverar inte priset. Och det är en åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När den där "ringa överallt"-funktionen var ny så testade jag och det var viss fördröjning mellan varje apparats första signal. Ungefär så att jag hann börja reagera på en innan nästa hördes.

 

Det handlar nog inte om missuppfattning gällande anslutning lika mycket som att jag inte ser någon fördel med W1.

 

 

Fakta, inte åsikt.

 

 

 

Nej en åsikt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fakta, inte åsikt.

 

 

Jo, det verkar ju vara smidiga produkter, särskilt om man många Appleprylar. Men det motiverar inte priset. Och det är en åsikt.

 

Eftersom dom är billigare än dom konkurrenter som listas i artikeln så betyder det att ingen av dom är prisvärda för en Apple användare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

Nej en åsikt :D

Det där är en alternativ åsikt.

 

 

Eftersom dom är billigare än dom konkurrenter som listas i artikeln så betyder det att ingen av dom är prisvärda för en Apple användare :D

Mycket möjligt. Men med mitt användningsområde, 97,3 % telefoni, 15,12 % SR P1 och 9,8 % övrigt, så ser jag inte någon anledning till att lägga pengar på ett W1-chip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är en alternativ åsikt.

 

Du påstår att det är fakta men det jag citerade och det jag svarade på är din högst personliga åsikt och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du påstår att det är fakta men det jag citerade och det jag svarade på är din högst personliga åsikt och inget annat.

 

Nej, det är en typisk redovisning av ett händelseförlopp. Hade jag tyckt att det var jobbigt, ringde i otakt eller liknande så hade det varit en åsikt.

 

Jag förutsätter här att vi kan göra observationer och redogöra för dem objektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt. Men med mitt användningsområde, 97,3 % telefoni, 15,12 % SR P1 och 9,8 % övrigt, så ser jag inte någon anledning till att lägga pengar på ett W1-chip.

Ingen anledning att lägga pengar på någon BT-hörlur överhuvudtaget om dom inte kostar lika mycket som EarPods med andra ord. :)

 

Ska man jämföra AirPods mot konkurenterna så kostar W1-chippet inget alls med tanke på att dom är dyrare och inte har något chip. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Alla mina BT tillbehör här funkat klockrent. Apples snäckor kanske är jättebra, men jag tror inte att de löser något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har stängt av det där att det ringer överallt.

 

 

 

Nu är det värre, innan visste man ju var telefonerna befann sig och de ringde samtidigt. Nu blir det viss fördröjning, så man kan höra telefonen från ett håll och precis när man vänt sig åt det hållet börjar nästa iSak ringa från andra hållet.

 

 

 

Nej, det är en typisk redovisning av ett händelseförlopp. Hade jag tyckt att det var jobbigt, ringde i otakt eller liknande så hade det varit en åsikt.

 

Jag förutsätter här att vi kan göra observationer och redogöra för dem objektivt.

 

 

Jag anser att detta är åsikter du uttrycker eftersom du använder ordet "värre"

Så någon fakta är det absolut inte tal om. :)

 

Visst får du göra observationer och jag får klargöra att funktionen har förbättrats sedan du testade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla mina BT tillbehör här funkat klockrent. Apples snäckor kanske är jättebra, men jag tror inte att de löser något problem.

 

Vet inte om det är någon som har sagt att AirPods löser några problem?

Utan dom förenklar många några saker och har smarta funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vet inte om det är någon som har sagt att AirPods löser några problem?

Utan dom förenklar många några saker och har smarta funktioner.

Vet inte om det är någon som sagt att det är någon som sagt att AirPods löser några problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är någon som sagt att det är någon som sagt att AirPods löser några problem?

 

 

Är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Nej det är tandborthuvuden man tagit bort borsten på. :ThumbsUp:

 

4-st-tandborsthuvuden-till-braun-oral-b-

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:hihihi:

 

 

Någon tyckte att det såg ut som jag hade avbrutna sugrör i örat :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Är det?

Jag vet inte.

 

Vet inte om det är någon som sagt att det är någon som sagt att AirPods löser några problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte.

 

 

 

Grattis du hittade ett formuleringsfel i mitt inlägg. :D

Lovar att du förstod vad jag menade alla fall men var tvungen att påpeka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

 

Grattis du hittade ett formuleringsfel i mitt inlägg. :D

Lovar att du förstod vad jag menade alla fall men var tvungen att påpeka det.

Tack! Jag visste inte att jag hittat ett sådant men vet tyvärr inte heller vad du menade.

 

Men jag kan varmt rekommendera att skriva vad du menar, så du slipper mena vad du skriver. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Jag visste inte att jag hittat ett sådant men vet tyvärr inte heller vad du menade.

 

Men jag kan varmt rekommendera att skriva vad du menar, så du slipper mena vad du skriver.

Lite svårt att veta att det är fel när det ser rätt ut för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

 

Jag anser att detta är åsikter du uttrycker eftersom du använder ordet "värre"

Så någon fakta är det absolut inte tal om. :)

 

Visst får du göra observationer och jag får klargöra att funktionen har förbättrats sedan du testade.

 

Ja, i inlägget i mitten, där finns min åsikt att det är värre när det ringer och man (inte du, tydligen) sedan den trådlösa telefonins intåg måste minnas eller på annat sätt lokalisera apparaten i fråga istället för att reflexmässigt röra sig mot hallen, vilket kan försvåras av att det ringer överallt.

 

Tack för klargörandet förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, i inlägget i mitten, där finns min åsikt att det är värre när det ringer och man (inte du, tydligen) sedan den trådlösa telefonins intåg måste minnas eller på annat sätt lokalisera apparaten i fråga istället för att reflexmässigt röra sig mot hallen, vilket kan försvåras av att det ringer överallt.

 

Tack för klargörandet förresten.

 

Tack för klargörandet att det är din åsikt och inte fakta :ThumbsUp:

Tänk vilka problem du måste ha som inte har koll på eller klarar av att höra var din telefon finns när det ringer. Kan inte vara lätt att bli gammal ;)

Ett tips att sätta olika ringsignaler på alla enheter så är det lättare att lokalisera var och vem som ringer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för klargörandet att det är din åsikt och inte fakta :ThumbsUp:

Tänk vilka problem du måste ha som inte har koll på eller klarar av att höra var din telefon finns när det ringer. Kan inte vara lätt att bli gammal ;)

Ett tips att sätta olika ringsignaler på alla enheter så är det lättare att lokalisera var och vem som ringer :D

 

Men fortfarande är de fördröjda ringsignalerna fakta, inte en åsikt.

Är det något mer du önskar missuppfatta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men fortfarande är de fördröjda ringsignalerna fakta, inte en åsikt.

Är det något mer du önskar missuppfatta?

 

 

Jag gör mitt bäst så fortsätt att skriva så ska vi se ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tack för klargörandet att det är din åsikt och inte fakta

 

Lappen, du är ute och cyklar och nu är det dags att parkera cykeln och ta en kanelbulle och ett glas mjölk.

 

Om Mattiasgbg har verifierat att det fanns en tidsfördöjning mellan ringningarna i hans enheter så är det mer fakta är åsikt. Huruvida denna observation hänger samman med en allmän problematik och om den isåfall existerar idag är en helt annan sak.

 

Jämför till exempel med att du säger att du fått punktering och jag svarar att det är din åsikt.

 

 

Men fortfarande är de fördröjda ringsignalerna fakta, inte en åsikt.

Är det något mer du önskar missuppfatta?

Hört den där om att brottas med en gris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappen, du är ute och cyklar och nu är det dags att parkera cykeln och ta en kanelbulle och ett glas mjölk.

 

Om Mattiasgbg har verifierat att det fanns en tidsfördöjning mellan ringningarna i hans enheter så är det mer fakta är åsikt. Huruvida denna observation hänger samman med en allmän problematik och om den isåfall existerar idag är en helt annan sak.

 

Jämför till exempel med att du säger att du fått punktering och jag svarar att det är din åsikt.

 

 

 

Hört den där om att brottas med en gris?

 

Kul med din nedlåtande ton men du är förlåten för det var roligt skrivet :D

 

Ja men nu är problemet att jag pratade om hur funktionen fungerar idag och inte när den släpptes. Utan det kröp fram i ett senare inlägg att han pratade om när den lanserades.

 

Jättebra exempel du tog för jag har lagat punkteringen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...