Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples nya prisstrategi: Apple Watch och Airpods "kostar egentlige


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar
Apples nya prisstrategi: Apple Watch och Airpods ”kostar egentligen för lite”

 

Vore kul att höra om ni tycker detsamma

 

Apple Watch 2 995 kronor

AirPods 1 795 kronor

 

:yeahbaby: (billigt)

:ThumbsDown: (dyrt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Alltså, är AirPodsen som de vanliga hörlurarna fast trådlösa? Dvs, samma ljud i dem. Om, så vettefasen om det är för billiga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är AirPodsen som de vanliga hörlurarna fast trådlösa? Dvs, samma ljud i dem. Om, så vettefasen om det är för billiga...

Nej det är tandborthuvuden man tagit bort borsten på. :ThumbsUp:

 

4-st-tandborsthuvuden-till-braun-oral-b-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är AirPodsen som de vanliga hörlurarna fast trådlösa? Dvs, samma ljud i dem. Om, så vettefasen om det är för billiga...

"Idag kan ingen förneka att 1 795 kronor för Airpods – visserligen mycket pengar för ett par lurar – egentligen är ett lågt pris vid en jämförelse med andra true wireless-lurar. Bragis The Heaphone, som vi testat, är en av de främsta konkurrenterna till Airpods. De kostar 1 600 kronor, men saknar möjlighet att ladda i skalet och den snabba W1-kopplingen. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul att höra om ni tycker detsamma

 

Apple Watch 2 995 kronor

AirPods 1 795 kronor

 

:yeahbaby: (billigt)

:ThumbsDown: (dyrt)

Inte billigt men prisvärda (AirPods)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OK. Det enda användbara för min del skulle väl vara att de autoparas även med min iPad. Frågan är bara hur det funkar om jag lyssnar på ljud från den när telefonen ringer. Och vad händer med mina Appleprylar om jag behöver koppla lurarna till en Samsunglur?

Kort sagt så är de knappast värda sitt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Det enda användbara för min del skulle väl vara att de autoparas även med min iPad. Frågan är bara hur det funkar om jag lyssnar på ljud från den när telefonen ringer. Och vad händer med mina Appleprylar om jag behöver koppla lurarna till en Samsunglur?

Kort sagt så är de knappast värda sitt pris.

Har du påslaget att det också ska ringa i din iPad så svarar man på den och pratar med AirPods.

 

Fungerar som vanliga BT-lurar till Samsuck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du påslaget att det också ska ringa i din iPad så svarar man på den och pratar med AirPods.

 

Fungerar som vanliga BT-lurar till Samsuck

 

Har stängt av det där att det ringer överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har stängt av det där att det ringer överallt.

 

 

Precis som på tiden innan mobiltelefonens intåg när man hade en telefon i hallen,sovrummet och källaren.

Det ringde "överallt" när man fick ett samtal :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Precis som på tiden innan mobiltelefonens intåg när man hade en telefon i hallen,sovrummet och källaren.

Det ringde "överallt" när man fick ett samtal :D

 

Nu är det värre, innan visste man ju var telefonerna befann sig och de ringde samtidigt. Nu blir det viss fördröjning, så man kan höra telefonen från ett håll och precis när man vänt sig åt det hållet börjar nästa iSak ringa från andra hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu är det värre, innan visste man ju var telefonerna befann sig och de ringde samtidigt. Nu blir det viss fördröjning, så man kan höra telefonen från ett håll och precis när man vänt sig åt det hållet börjar nästa iSak ringa från andra hållet.

 

 

Jag vet inte hur andra är funtade men jag vet var alla mina i-enheter är och alla ringer samtidigt utan fördröjning.

 

Sen så tror jag att du har missuppfattat något. AirPods ansluts inte automatiskt med din iPad bara för att den kan. Utan vad jag kan se efter att ha använt dom ett tag så ansluts dom till den enhet som är närmast och var senast ansluten till.

Har jag däremot inte använt dom på ett tag och är närheten av flera i-enheter får jag manuellt ansluta dom som är en väldigt enkel procedur.

 

Faktum är att AirPods är billigare i pris än andra lurar och med W1-chippets fördelar så är det ändå mer tilltalande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

…efter att ha använt dom ett tag…

 

Och hur är passformen? Sitter de bra?

Jag kommer själv väldigt bra överens med EarPods, men har många bekanta som inte alls gillar dem.

Funkar den aktiva brusreduceringen som den ska? Är det stor skillnad – mot EarPods, då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och hur är passformen? Sitter de bra?

Jag kommer själv väldigt bra överens med EarPods, men har många bekanta som inte alls gillar dem.

Funkar den aktiva brusreduceringen som den ska? Är det stor skillnad – mot EarPods, då?

 

 

Jag hade inga problem med EarPods och eftersom dessa är lika i form så sitter dom bra. Har inte varit med att dom någon gång ramlat ur öronen pga av att jag har rört mig. Har gymmat,joggat,cyklat och sprungit med dom,nästan så att om man blir lite svettig i örat så sitter dom bättre.

Läste någonstans att man kan köpa en överdrag till dom,ett tunt sillikon överdrag som ska göra att dom sitter bättre för dom som har problem med detta. Hur det fungerar i praktiken vet jag inget om.

 

Ärligt så är det inget jag har tänkt på så jag antar att brusreduceringen fungerar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag vet inte hur andra är funtade men jag vet var alla mina i-enheter är och alla ringer samtidigt utan fördröjning.

 

Sen så tror jag att du har missuppfattat något. AirPods ansluts inte automatiskt med din iPad bara för att den kan. Utan vad jag kan se efter att ha använt dom ett tag så ansluts dom till den enhet som är närmast och var senast ansluten till.

Har jag däremot inte använt dom på ett tag och är närheten av flera i-enheter får jag manuellt ansluta dom som är en väldigt enkel procedur.

 

Faktum är att AirPods är billigare i pris än andra lurar och med W1-chippets fördelar så är det ändå mer tilltalande.

 

När den där "ringa överallt"-funktionen var ny så testade jag och det var viss fördröjning mellan varje apparats första signal. Ungefär så att jag hann börja reagera på en innan nästa hördes.

 

Det handlar nog inte om missuppfattning gällande anslutning lika mycket som att jag inte ser någon fördel med W1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När den där "ringa överallt"-funktionen var ny så testade jag och det var viss fördröjning mellan varje apparats första signal. Ungefär så att jag hann börja reagera på en innan nästa hördes.

 

 

 

 

Du bygger din åsikt på gammal information helt enkelt.

När den släpptes var den inte mogen men nu så fungerar den enligt min erfarenhet väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det handlar nog inte om missuppfattning gällande anslutning lika mycket som att jag inte ser någon fördel med W1.

 

Det är skillnad på att se och veta. När man har testat och upplevt skillnaden vad W1-chippet gör så då vet man.

Bara att kolla på seriösa tester på YouTube så det som lovordas är just W1-chippet. Testarna kanske inte är nöjda med ljudet men dom ser fördelen jämfört mot andra BT-lurar i form av enkelheten att ansluta och hantera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är skillnad på att se och veta. När man har testat och upplevt skillnaden vad W1-chippet gör så då vet man.

Bara att kolla på seriösa tester på YouTube så det som lovordas är just W1-chippet. Testarna kanske inte är nöjda med ljudet men dom ser fördelen jämfört mot andra BT-lurar i form av enkelheten att ansluta och hantera

 

Vad jag vet är att min nuvarande BT-lur parkopplas en gång (utan kod) och sedan ansluter den automatiskt om den är igång, svarsknappen fungerar även som på/av-knapp. Men visst, W1 är antagligen mycket bättre. Tråkigt bara att det inte går att förklara på vilket sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Du bygger din åsikt på gammal information helt enkelt.

När den släpptes var den inte mogen men nu så fungerar den enligt min erfarenhet väldigt bra.

Det är ingen åsikt, det är fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad jag vet är att min nuvarande BT-lur parkopplas en gång (utan kod) och sedan ansluter den automatiskt om den är igång, svarsknappen fungerar även som på/av-knapp. Men visst, W1 är antagligen mycket bättre. Tråkigt bara att det inte går att förklara på vilket sätt.

 

Min erfarenhet är att inga redan parade BT-lurar har anslutits automatiskt när dom sätts på. Enda BT-enhet som ansluts automatiskt för mig är bilstereon.

Om det inte räckte med den länk jag postade så får du Googla själv.

 

Det är ingen åsikt, det är fakta.

 

 

En åsikt som bygger på gammal information något du själv skrev.

Det fungerar mycket bättre nu än när det lanserades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att inga redan parade BT-lurar har anslutits automatiskt när dom sätts på. Enda BT-enhet som ansluts automatiskt för mig är bilstereon.

Du måste ha haft otur. Min erfarenhet är att parkopplade lurar alltid ansluts automatiskt. För tillfället ett par Jabra Rox, en modell som ändå har några år på nacken.

Det fungerar mycket bättre nu än när det lanserades.

Men visst finns det en fördröjning! När telefonen ringer hinner det gå ett antal signaler innan iPad och dator kan ta emot samtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha haft otur. Min erfarenhet är att parkopplade lurar alltid ansluts automatiskt. För tillfället ett par Jabra Rox, en modell som ändå har några år på nacken.

Men visst finns det en fördröjning! När telefonen ringer hinner det gå ett antal signaler innan iPad och dator kan ta emot samtalet.

 

 

Då är det fler än jag som har otur för jag är inte ensam om den åsikten.

 

På sin höjd att det hinner gå en ringsignal på telefonen innan det ringer i resten av enheterna.

Upplever inte det som Mattias beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias efterfrågade fördelar med W1-chippet förutom den förenklade parkopplingen (som delas till alla andra enheter genom iCloud) och när man ansluter dom igen.

 

Det finns ingen av/på knapp utan när man tar upp dom ur caset är dom på men i strömsparläge. När man sätter i dom i örat går dom ur strömsparläget genom att dom känner av att dom sitter i örat. Tar man ur och lägger dom på bordet går dom åter i strömsparläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...