Hoppa till innehåll

Just nu i M3-Nätverket
Foto
- - - - -

Hotmailkonto som icloudkonto

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 tomasason

tomasason
  • Medlem
  • 21 inlägg
  • Appleprylar: iMac 27", Macbook Retina 15", iPhone 6+, iPad mini,

Postad 15 mars 2017 klockan 12:51

Är det någon nackdel att använda sitt hotmailkonto att skapa ett icloudkonto av. Eller är det bättre att skapa ett "rent" icloudkonto.

• 0

#2 Raphael

Raphael
  • Medlem
  • 10 537 inlägg
  • Appleprylar: MacBook Pro 2.4Ghz

Postad 15 mars 2017 klockan 15:03

Jag tror du menar Apple ID. Du kan ha vilket mejlkonto som helst som Apple ID. Vad det i praktiken innebär är att det är det kontot som Apple skickar kontouppgifter till, t ex om du tappat lösenordet och vill återställa det, eller kvitton på inköp i App Store och iTunes store.

Du måste inte ha en iCloud mejl för du har iCloud, men om du väljer det så får iCloud mejlen en egen e-post. Går inte att ha Hotmail som iCloud-mejl. Däremot kan du givetvis ställa in Apples mejlprogram på Hotmail.

Se iCloud mejl som en frivillig möjlighet och komplement.
  • 0

#3 BjornS

BjornS
  • Medlem
  • 747 inlägg
  • Appleprylar: iMac 27", iPhone, iPad, Apple TV

Postad 15 mars 2017 klockan 16:26

Dent enkla svaret är NEJ

• 0

#4 tomasason

tomasason
  • Medlem
  • 21 inlägg
  • Appleprylar: iMac 27", Macbook Retina 15", iPhone 6+, iPad mini,

Postad 15 mars 2017 klockan 17:17

Jag tror du menar Apple ID. Du kan ha vilket mejlkonto som helst som Apple ID. Vad det i praktiken innebär är att det är det kontot som Apple skickar kontouppgifter till, t ex om du tappat lösenordet och vill återställa det, eller kvitton på inköp i App Store och iTunes store.

Du måste inte ha en iCloud mejl för du har iCloud, men om du väljer det så får iCloud mejlen en egen e-post. Går inte att ha Hotmail som iCloud-mejl. Däremot kan du givetvis ställa in Apples mejlprogram på Hotmail.

Se iCloud mejl som en frivillig möjlighet och komplement.

Tack för svaret, jag kanske uttryckte mig lite fel. Men jag är nöjd med svaret.

• 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Hetast just nu