Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Bild- app är borta


Mazken

Rekommendera Poster

Har haft problem med min dator i veckan, löste det genom att "formatera" om datorn och installera Sierra, hade tidigare versionen innan Sierra. Till saken, under Launchpad så har jag inte appen bilder. Var finns den numera?

 

En annan fråga så jag slipper starta en ny tråd, hur hittar man sina inlägg och startade ämne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på ditt användarnamn, där uppe till höger. Då kommer en ruta upp - bl a med “Mitt innehåll”. :ThumbsUp:

 

Programmen hittar du i programfoldern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft problem med min dator i veckan, löste det genom att "formatera" om datorn och installera Sierra, hade tidigare versionen innan Sierra. Till saken, under Launchpad så har jag inte appen bilder. Var finns den numera?

 

En annan fråga så jag slipper starta en ny tråd, hur hittar man sina inlägg och startade ämne?

 

Bilder: Launchpad har 2 sidor på min datorskärm, kanske din app finns på sida nr 2. Annars finns den ju i program-foldern som nämndes ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder: Launchpad har 2 sidor på min datorskärm, kanske din app finns på sida nr 2. Annars finns den ju i program-foldern som nämndes ovan.

Använder inte Launchpad själv, men jag har fr mig att alla program inte finns med där - men att de dyker upp varteftersom man startar/använder dem.

 

Finns ett par Terminalkommando man kan köra för att antingen köra en reset, eller rensa ut allt.

 

Den som kör en reset ser ut så här:

rm ~/Library/Application\ Support/Dock/*.db && killall Dock;
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...