Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook kan ej logga in


Minkowski

Rekommendera Poster

mbr1212 ? vad är det ?

jag har läst dessa instruktioner och det löste problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

mbr1212 ? vad är det ?

jag har läst dessa instruktioner och det löste problemet

Läs ditt första inlägg igen, så ser du vad det är...... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att svara på Tellys frågor om iCloud:

 

Din iCloud kan vara skild från från ditt Apple ID.

 

Du kan använda olika alias som du kan använda på omika ställen t ex ett iCloud alias som du bara har när du köper ngt på internet. Sen kan du avaktivera aliaset när köpet är klart och så aktivera det igen då du ska handla något. Då slipper du få massa spam.

 

ICloud är alltid IMAP. Finns inte POP. Synkar kontakter och kalender.

 

ICloud finns på webben. Mail, kalender, kontakter, anteckningar, på webben. Du kan kolla från vilken Windows-dator som helst. Även Pages, Numbers och Keynote finns på samma webb, webb-upplagor av dessa Mac-program.

 

När det gäller program på Mac som inte uppdateras, det äldsta prigram jag har är Stones Create från Stones Design. Det är ett webb och rit och layoutprogram. Funkar utmärkt på Sierra trots att det inte har kommit en ny version sedan 2007.

 

Jag har haft väldigt lite inkompatibilitetsproblem. Jag har förstått att Adobe kan struka med nya Mac OS, men jag kör inte Adobe. :). Adobe kör ju sin egen utvecklingsmiljö och samma för Windows och Mac, sen har de ett översättningsprogram för sin kod till Mac-kod. De använder inte inbyggda rutiner och bibliotek i Mac OS utan kör sitt eget. Och därför behöver de uppdatera kärnan i sina prigram när Apple släpper nytt Mac OS.

 

Program som följer Apples riktlinjer för programmering fungerar i regel bättre med nyare Mac OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mbr1212 ? vad är det ?

jag har läst dessa instruktioner och det löste problemet

Vassego...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...