Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Why I left Mac for Windows: Apple has given up


Pocahontas

Rekommendera Poster

 

 

If you ask anyone who knows me, I’m probably the biggest Apple fan they know.

 

Och där slutade jag att läsa för det är något som android fanboys säger när dom vill klanka ner på Apple :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där slutade jag att läsa för det är något som android fanboys säger när dom vill klanka ner på Apple :D

Då missade du erkännandet i mitten av artikeln:

 

”To tell the truth, I’m a life-long Windows user”. (Han skaffade Mac först 2013)

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då missade du erkännandet i mitten av artikeln:

 

”To tell the truth, I’m a life-long Windows user”. (Han skaffade Mac först 2013)

 

:D

 

 

Nej jag missade ingenting utan du gjorde jobbet åt mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå… så mkt skräp i en enda artikel, på en och samma gång. Visst fanns det väl vissa saker där det kan ligga lite befog för kritik, men jag tycker det mesta nog var skrutt. Och en aningen missvisande rubrik. Borde nog ha hetat: “Why I went back to Windows: …”.


“last year when Microsoft introduced the Windows Linux Subsystem — basically a way to use a Linux terminal natively in Windows — which made me realize that development on Windows might actually be pleasant eventually.”

Va..? Nej! bash körs inte direkt i Windows, det körs i ett subsystem (läs; emulation/translation). Lite som att säga att man kör DOS-promten direkt i OS X när man eg kör den i Windows via VirtualBox. Eller ett Win-prgr i PlayOnMac el Wine osv.

“At its core, Bash support on Windows is both exciting and an incredible feat of engineering.”

Både och... Intressant att se hur Microsoft och Windows närmar sig Unix/Linux mer och mer. Det har t o m rena Linuxlösningar. Men är man så inne på det, är det väl bättre att man gör som det diskuterades härom åren... Att Windows blir DOS -> UNIX. På så sätt skulle de kunna köra bash “natively”.

Men visst - lite intressant är det, samtidigt som jag tycker det är fel av dem. Känns mer som en lösning att slippa tappa användare till Linux/Mac än vad det eg är. Är man (som användare) i behova av just bash, är det bättre att använda ett system där det redan finns (UNIX/*BSD).

https://www.gnu.org/software/bash/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...