Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utbyte eller köpa nytt batteri som svullnat (mbp2011)


skogsmulle101

Rekommendera Poster

skogsmulle101

När batteriet svullnat upp så trackpaden inte fungerar då plockade jag ju ur batteriet. Köpa nytt eller kan det gå på nån form av utbyte p.g.a det är fel på det. mbp 2011 tidiga versionen har jag. Vet ni? Ska jag inte ens bevära dom på Apple..

Jag ska ju skriva till Apple och fråga, men tänker vad ni andra har för erfarenheter av dom svullna batterierna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skogsmulle101

Okej tack, Ja jag hittade just infon. Gäller ett årsgarantin eller möjligen om man har Apple Care planen.

 

Kan man Klocka upp CPU när man kör datorn utan batteri? (Den blir ju slöare) Är det kanske lite mkt jobb och det är bara enklare att köpa nytt.

 

Var kan man hitta RÄTT batteri måntro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Bytte batteri i en MBP 2010 för något år sedan och det kostade typ 1500 kr för batteri inklusive byte. Helt ok.

 

Klocka upp CPU ska du nog inte försöka och det kommer sannolikt inte ge så mycket då CPU sällan är flaskhalsen. Men en SSD och lite mer RAM, typ 8GB, gör rätt stor skillnad i prestanda på en äldre MBP. Det kan du byta själv utan större problem. Kolla på ifixit.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
skogsmulle101

Bytte batteri i en MBP 2010 för något år sedan och det kostade typ 1500 kr för batteri inklusive byte. Helt ok.

 

Klocka upp CPU ska du nog inte försöka och det kommer sannolikt inte ge så mycket då CPU sällan är flaskhalsen. Men en SSD och lite mer RAM, typ 8GB, gör rätt stor skillnad i prestanda på en äldre MBP. Det kan du byta själv utan större problem. Kolla på ifixit.com.

 

Ja , jag har bytt till en SSD och har 10Gb, bara att CPU är segare sedan jag tog ur batteriet. Jag ska beställa mig ett nytt batteri. Den går ner i hastighet rätt mkt utan batteriet i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...