Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple ser medvetet till så du får strul


Focus75

Rekommendera Poster

Idag hos en av Stockholms största Appleprylsförsäljare fick jag reda på varför det mesta på min iMac mid 2011 strulat sedan jag uppgraderade till Sierran.

Skitstövlarna på Apple har gjort detta medvetet för att få oss att köpa ny iMac utan att varna om detta.

Min iMac från 2011 är alltså för gammal för Sierran. Killen i affären bad mig att gå tillbaks till Yosemite för att få allt att fungera.

Hur hämtar man tillbaks Yosemit om det nu är nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp..Då får jag köpa en lott eftersom jag kör Sierra på en imac mid 2011 utan några problem.

 

post-64246-0-89764600-1488219726.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av Stockholms största Appleåterförsäljare och service-partners är fullständigt inkompetenta. De har gjort idiotiska saker med macar jag haft inne på service, och skyller sedan på att "Apple har bestämt att det ska vara så". Jag har fått ringa Apple-support som varit fullständigt bestörta och ordnat service hos annan service-partner. (Den andra service-partnern har varit mycket kompetent och fixat till det som den första ställde till.)

 

Jag vet inte om du har råkat ut för den här inkompetenta återförsäljaren, men risken finns väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av Stockholms största Appleåterförsäljare och service-partners är fullständigt inkompetenta. De har gjort idiotiska saker med macar jag haft inne på service, och skyller sedan på att "Apple har bestämt att det ska vara så". Jag har fått ringa Apple-support som varit fullständigt bestörta och ordnat service hos annan service-partner. (Den andra service-partnern har varit mycket kompetent och fixat till det som den första ställde till.)

 

Jag vet inte om du har råkat ut för den här inkompetenta återförsäljaren, men risken finns väl.

 

 

 

Jag håller med dig till 100 procent. Även Applesupportern som hjälpte mig med problemet med bokstäver som uteblivit efter att jag försökte skriva in dom och möss där muspekaren löper amok när jag försöker röra dem som hände efter att jag uppgraderade till Sierran. Ett bevis på att dom är betalda av Apple för att gynna Apple och inte kunden.

Applesupportern erkände att andra haft liknande problem efter uppgraderingen till Sierran.

Anledningen till varför jag gick in till Stockholms största Applebutik är för dom om någon borde veta. Det dom berättade lät faktiskt närmast sanningen, tills annat bättre tips dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hos en av Stockholms största Appleprylsförsäljare fick jag reda på varför det mesta på min iMac mid 2011 strulat sedan jag uppgraderade till Sierran.

Skitstövlarna på Apple har gjort detta medvetet för att få oss att köpa ny iMac utan att varna om detta.

Min iMac från 2011 är alltså för gammal för Sierran. Killen i affären bad mig att gå tillbaks till Yosemite för att få allt att fungera.

Hur hämtar man tillbaks Yosemit om det nu är nödvändigt.

 

 

Haha tog du av dig foliehatten sen då eller? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om datorn är för gammal för Sierra så kan man inte hämta ner det. Det är så finurligt upplagt.

Det finns givetvis Apple åf och servicepersonal som inte är så kompetenta som önskvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man haft Yosemite tidigare så finns det under köp i App Store men först bör man formatera om hårddisken. Observera att om du gjort en TimeMachine från Sierraså kan du inte hämta in den i Yosemite. Du kan inte hämta in en säkerhetskopia från ett nyare system till ett äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gick in till Stockholms största Applebutik är för dom om någon borde veta.

 

Det finns bara en i Applebutik Stockholmsområdet, och den ligger i Täby. Alla andra är butiker som säljer Apple-produkter. Så var du i en Applebutik eller hos en Apple-återförsäljare?

 

Om det är som du säger försökte de lura på dig en ny Mac du inte behöver, för att kunna tjäna en hacka på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en i Applebutik Stockholmsområdet, och den ligger i Täby. Alla andra är butiker som säljer Apple-produkter. Så var du i en Applebutik eller hos en Apple-återförsäljare?

 

Om det är som du säger försökte de lura på dig en ny Mac du inte behöver, för att kunna tjäna en hacka på dig.

Nu var det inte affären som enligt TS tvingar att köpa en dator utan självaste Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Hur hämtar man tillbaks Yosemit om det nu är nödvändigt.

Via App store och ditt Apple-ID förutsatt att du har laddat ned det förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns bara en i Applebutik Stockholmsområdet, och den ligger i Täby. Alla andra är butiker som säljer Apple-produkter. Så var du i en Applebutik eller hos en Apple-återförsäljare?

 

Om det är som du säger försökte de lura på dig en ny Mac du inte behöver, för att kunna tjäna en hacka på dig.

 

Har du börjat med Lappen 71 spamfasoner. Det står klart och tydligt "Appleprylsförsäljare"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det finns bara en i Applebutik Stockholmsområdet, och den ligger i Täby. Alla andra är butiker som säljer Apple-produkter. Så var du i en Applebutik eller hos en Apple-återförsäljare?

 

Om det är som du säger försökte de lura på dig en ny Mac du inte behöver, för att kunna tjäna en hacka på dig.

 

Har du börjat med Lappen 71 spamfasoner. Det står klart och tydligt "Appleprylsförsäljare"

 

 

 

 

Jösses mer än 300 inlägg och klarar inte av att citera korrekt.

Bara det gör att jag tror att alla problem du har beror helt enkelt på skit bakom spakarna.

 

Naturligtvis så är det inte så att Apple gör din dator obrukbar bara för att du ställer till det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet sitter oftast framför tangentbordet ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns en gång några år sedan när vi var inne med min mors dator, en stor Apple åf. De hade aldrig sett en sådan förut. Det var en iBook G4. Jag bara nämner det för det kan vara så att Apple åf inte alltid har koll på lite äldre grejjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns en gång några år sedan när vi var inne med min mors dator, en stor Apple åf. De hade aldrig sett en sådan förut. Det var en iBook G4. Jag bara nämner det för det kan vara så att Apple åf inte alltid har koll på lite äldre grejjer.

Då borde de inte vara Apple ÅF, i alla fall borde de inte få ta hand om service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det inte affären som enligt TS tvingar att köpa en dator utan självaste Apple

 

Det är TS som påstår att butiken påstår att Apple påstås avsiktligt skapa strul för användare.

 

Man tar sig för pannan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara att konstatera att det inte går att få 100% av alla datorer att fungera 100% av tiden i 100% av alla upptänkliga kombinationer. Det är inte Apples fel. Det är bara så det är.

...

Vidare bör/ska man vara uppmärksam på om det är en BRA IDE att uppgradera sin gamla burk till det nyaste. Det står att det går, men är det bra? Jag skulle vilja säga att det är ofta är bra men inte alltid. Därför bör/ska man läsa på forum om erfarenheter och/eller artiklar från pålitliga Macsidor på nätet innan man uppgraderar och helst vänta tills det har kommit ett par uppdateringar som skakar ur de värsta buggarna.

...

Apple har massor av info på sin egen site och här är en skärmdump som berättar klart och tydligt från vilken iMac man kan köra Sierra.

post-363-0-87179400-1488283127_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp..Då får jag köpa en lott eftersom jag kör Sierra på en imac mid 2011 utan några problem.

 

attachicon.gifiMac_info.png

 

Samma här, kör Sierra på en iMac från slutet av 2009 utan problem.

 

post-25981-0-45294400-1488290327_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...