Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photoshop ersättning - Snapseed ?


Explorer

Rekommendera Poster

Jag behöver ett enkelt bildbehandlingsprogram, där jag kan skriva på bilderna

till ett familjebild-projekt.

 

AppStore har ju Snapseed för iPad. Jag tycker det blir för liten arbetsyta att jobba på.

Vore det möjligt att ta hem detta Snapseed och sen helt enkelt föra över det till nån

av mina stora datorers större skärmar ?

Eller är det för bra för att vara sant ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver ett enkelt bildbehandlingsprogram, där jag kan skriva på bilderna

till ett familjebild-projekt.

 

AppStore har ju Snapseed för iPad. Jag tycker det blir för liten arbetsyta att jobba på.

Vore det möjligt att ta hem detta Snapseed och sen helt enkelt föra över det till nån

av mina stora datorers större skärmar ?

Eller är det för bra för att vara sant ...

Vilken Mac OS X-version måste det fungera med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett lösningar för att använda en iPad som extra skärm men inte tvärtom. Bildbehandling för Mac - kolla Acorn. Senaste Acorn 5 kräver från 10.10 men det finns också kvar äldre versioner som funkar med äldre OS X.

Du kan skrivs text på bilden och göra mycket. Rekommenderas varmt som ett lågpris Photoshop med ett rent och effektivt gränssnitt

http://www.flyingmeat.com/acorn/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vilken Mac OS X-version måste det fungera med?

Numera har jag en extra dator, en iMac 27 med El Capitane.

Som väl är 10.12, nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett lösningar för att använda en iPad som extra skärm men inte tvärtom. Bildbehandling för Mac - kolla Acorn. Senaste Acorn 5 kräver från 10.10 men det finns också kvar äldre versioner som funkar med äldre OS X.

Du kan skrivs text på bilden och göra mycket. Rekommenderas varmt som ett lågpris Photoshop med ett rent och effektivt gränssnitt

http://www.flyingmeat.com/acorn/

Tack för tipset ! Jag satte genast igång på min iMac 27, El Capitane i köket

Och ett lagom pris, 3 000 och något mer. Men det fastnar, när jag ska köpa det via Apple Store, som inte godkänner mitt Apple ID. Vet inte varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Numera har jag en extra dator, en iMac 27 med El Capitane.

Som väl är 10.12, nånting.

Förhandsvisning har faktiskt ganska många redigeringsmöjligheter och är inbyggt i Mac OS.

FYI: El Capitan är 10.11.x medan 10.12.x är Sierra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara ska skriva på bilderna räcker Textredigerare. Som är gratis och finns i alla Macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en snabbis i sagda program. :hihihi:

post-363-0-03146200-1488388103_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på ditt Apple ID och kolla uppgifterna, prova att uppdatera kortuppgifterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara ska skriva på bilderna räcker Textredigerare. Som är gratis och finns i alla Macar.

Och hur öppnar du en bild med Textredigeraren? :shifty: Du menar kanske Förhandsvisning (ett ofta underskattat program). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset ! Jag satte genast igång på min iMac 27, El Capitane i köket

Och ett lagom pris, 3 000 och något mer. Men det fastnar, när jag ska köpa det via Apple Store, som inte godkänner mitt Apple ID. Vet inte varför.

 

 

Förhandsvisning har faktiskt ganska många redigeringsmöjligheter och är inbyggt i Mac OS.

FYI: El Capitan är 10.11.x medan 10.12.x är Sierra.

Ja, du har rätt förstås. Och det inbyggda Förhandsvisning är bättre än inget.

På min andra dator, min iMac 27 i köket med Sierra ... försökte jag som sagt att via Apple Store att köpa det här A Corn. Tyckte mig misslyckas pgå krångel med Apple ID men nu ligger där ett program A Corn. Som verkar fungera. Rörigare än mitt

kära gamla Photoshop 3 på svenska, förstås. Undrar om det är ett program på provmånad eller om jag för behålla det .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App store har inte Trial-versioner utan de finns på programtillverkarnas hemsida. Jag tycker Acorn är enklare än Photoshop att anvönda men jag har aldrig trivts med Photoshop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...