Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spam - låneerbjudande


Hetlund

Rekommendera Poster

Det stundtals väller in mail till mig med ungefär samma innehåll: "Din låneansökan är godkänd ... ", "15.000 kronor väntar på ditt konto ... "

 

Någon som vet upplägget för det där? På något sätt är de förstås ute efter att lura mig på pengar, eller åtminstone information som de kan använda i något syfte.

 

Jag varken vill eller vågar klicka på någon av länkarna. Någon som vet hur det går till? Är det som i Nigeria-breven: man ska bara föra över en liten administrationsavgift, sedan ska allt bli så bra, så bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stundtals väller in mail till mig med ungefär samma innehåll: "Din låneansökan är godkänd ... ", "15.000 kronor väntar på ditt konto ... "

 

Någon som vet upplägget för det där? På något sätt är de förstås ute efter att lura mig på pengar, eller åtminstone information som de kan använda i något syfte.

 

Jag varken vill eller vågar klicka på någon av länkarna. Någon som vet hur det går till? Är det som i Nigeria-breven: man ska bara föra över en liten administrationsavgift, sedan ska allt bli så bra, så bra?

Det kan ju vara allt från att blåsa dig på allt du äger och har, till att bara att du svarar och undrar = de får en bekräftelse på att mailen faktiskt existerar och kan forts mata på mail på den adressen &/el sälja den.

 

Ja öppnar inte ens såna brev. Klickar på spamikonen direkt. Skulle man råka skrolla ner på det så har jag inställt i mitt mailprogram att den inte skall visa något länkat innehåll (bilder osv). Det är förvalt så kan man varteftersom godkänna de man vill skall få visa sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...