Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad heter programmet "Förhandsvisning" på engelska


BjornS

Rekommendera Poster

Måste rapportera fel i beta av Sierra och jag vet inte vad programmet "Förhansvisning" heter på engelska.

Tacksam för hjälp.

 

Tyvärr så fungerar inte min skanner sedan jag uppdaterat till beta version 1 och 2.

Det går utmärkt att skriva (som tur är).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det var alltså så enkelt.

Det var så enkelt att jag inte ens vågade svara. :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är rapporten skickad, bara så ni vet :)

Aha, man får hoppas att någon gör något åt det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste rapportera fel i beta av Sierra och jag vet inte vad programmet "Förhansvisning" heter på engelska.

Tacksam för hjälp.

 

Tyvärr så fungerar inte min skanner sedan jag uppdaterat till beta version 1 och 2.

Det går utmärkt att skriva (som tur är).

Har man behov av att testa mycket, inkl att man rapporterar (kont) till , kan det vara bra med ett xtra användarkonto. Att man gör en test- eller demoanvändare som xtrakonto. Där kan man sätta engelska som språk. Ett xtrakonto kan man ju göra ibland tillfälligt om man upplever ett fel - att göra ett konto för att kolla om det är lika dant där (systemfel) eller om det bara är på det konto man annars kör (anvfel).

 

Sen får man ju alla felmeddelande i popup'er, varningsrutor, terminalmeddelande osv på engelska - vilket är mer användbart om man skall rapportera in felet någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte rapportera på svenska? Jag antar att Apples svenskakunskaper överträffar de flesta svenskars engelskakunskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte rapportera på svenska? Jag antar att Apples svenskakunskaper överträffar de flesta svenskars engelskakunskaper.

 

För att det är inte är den svenska supporten som läser dessa felrapporter. Det är de amerikanska programingenjörerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För att det är inte är den svenska supporten som läser dessa felrapporter. Det är de amerikanska programingenjörerna.

 

Antyder du att det är den svenska supporten som fixar de svenska användargränssnitten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antyder du att det är den svenska supporten som fixar de svenska användargränssnitten?

Kanske i samarbete med någon slavisk support.

 

post-28798-0-78136800-1487066095_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Antyder du att det är den svenska supporten som fixar de svenska användargränssnitten?

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

 

Är de inte troligt att även Apples mjukvaruutvecklingsavdelning har god tillgång till personer som behärskar de språk som företagets mjukvaror kan användas på?

Och hur felanmäler man de svenska gränssnittsfelen på engelska på ett smidigt sätt?

Förväntas användare av Siemens datorsystem felanmäla på tyska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske i samarbete med någon slavisk support.

 

attachicon.gifdump.png

Påminner om Västtragiks kundtjänst i Moldavien. De har verkligen stenkoll på geografin och trafiken i Västra Götaland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är de inte troligt att även Apples mjukvaruutvecklingsavdelning har god tillgång till personer som behärskar de språk som företagets mjukvaror kan användas på?

Och hur felanmäler man de svenska gränssnittsfelen på engelska på ett smidigt sätt?

Förväntas användare av Siemens datorsystem felanmäla på tyska?

https://developer.apple.com/bug-reporting/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inte ett ord om att det måste vara på engelska.

Nä, men allt är skrivet på engelska och det står inte ett ord om att något annat språk accepteras. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men allt är skrivet på engelska och det står inte ett ord om att något annat språk accepteras. :)

Ändå är hela sidan en kravspecifikation, eller hur?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändå är hela sidan en kravspecifikation, eller hur?

Men du vet väl hur jänkare är? Det finns ju bara engelska i deras värld. Den amerikanska varianten dessutom. Så därför är det onödigt att ens nämna det faktum att det finns andra språk.

 

Men du får gärna skicka in en rapport på svenska om du vill. jag bryr mig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början skickade jag in buggrapporter på svenska men har aldrig fått någon återkoppling eller märkt att buggarna fixats.

Så jag bytte till engelska och har sedan dess fått respons.
Om det beror på språkbytet eller inte vet jag inte men jag tänker fortsätta rapportera på engelska.
Fast det är ett bekymmer för mig med mina språkförbistringar men eftersom jag märker att buggar fixas så är valet enkelt.
post-45175-0-43421900-1487079625_thumb.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du vet väl hur jänkare är? Det finns ju bara engelska i deras värld. Den amerikanska varianten dessutom. Så därför är det onödigt att ens nämna det faktum att det finns andra språk.

 

Men du får gärna skicka in en rapport på svenska om du vill. jag bryr mig inte.

Nej, jag rapporterar på engelska. Jag har inga som helst problem med engelska. Men det är ändå intressant att det inte ges några språkdirektiv. Man ska aldrig förutsätta någonting i viktiga sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I början skickade jag in buggrapporter på svenska men har aldrig fått någon återkoppling eller märkt att buggarna fixats.

Så jag bytte till engelska och har sedan dess fått respons.
Om det beror på språkbytet eller inte vet jag inte men jag tänker fortsätta rapportera på engelska.
Fast det är ett bekymmer för mig med mina språkförbistringar men eftersom jag märker att buggar fixas så är valet enkelt.

 

 

Nu har jag aldrig sysslat med betalester, men i vissa fall har jag beskrivit fel på svenska då jag har lättare för att uttrycka mig tydligt på den språket. Jag har då förklarat på engelska att det finns svensk text i meddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inte ett ord om att det måste vara på engelska.
Nä, men allt är skrivet på engelska och det står inte ett ord om att något annat språk accepteras. :)

Sidan finns bara på engelska. Man kan nog generellt förutsätta att bugrapporteringen skall ske på engelska med. Att programmen finns på olika språk är ju för att det finns N översättare av alla textsträngar till det som syns i användargränssnittet. Mer än så är det inte.

 

Är alltid bra att rapportera in på engelska, och att alla felmeddelanden osv även de är på engelska. Är väldigt bra t ex om man ha svenska i systemet att ha Terminalen på engelska, så man får meddelandena där (LC_MESSAGES) på engelska.

 

Är alltid bra att ha för vana att rapportera in på engleska. Om inte annat för att systemet är ursprungligen på engleska. Vi vet inte vad och vilke xtra resurser de (inte) har.

 

Oavsett program, system, projekt, land det kommer från så skre all programmering på engelska. De som kan avslöja att det är ett annat land är kommentarer i koden som ibland kan vara på annat språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan finns bara på engelska. Man kan nog generellt förutsätta att bugrapporteringen skall ske på engelska med. Att programmen finns på olika språk är ju för att det finns N översättare av alla textsträngar till det som syns i användargränssnittet. Mer än så är det inte.

 

Är alltid bra att rapportera in på engelska, och att alla felmeddelanden osv även de är på engelska. Är väldigt bra t ex om man ha svenska i systemet att ha Terminalen på engelska, så man får meddelandena där (LC_MESSAGES) på engelska.

 

Är alltid bra att ha för vana att rapportera in på engleska. Om inte annat för att systemet är ursprungligen på engleska. Vi vet inte vad och vilke xtra resurser de (inte) har.

 

Oavsett program, system, projekt, land det kommer från så skre all programmering på engelska. De som kan avslöja att det är ett annat land är kommentarer i koden som ibland kan vara på annat språk.

Om det måste vara på engelska ska det stå att det ska vara på engelska. Man ska inte krångla till saker i onödan. Hur svårt kan det vara att lägga till det som krav på den sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...