Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musikskapartråden - vi som mixar hemma


sevensleeper

Rekommendera Poster

Snyggt presenterat! :) Snygg video.

Ja, den videon är bra - men inte bästa låten på skivan. Finns en video till fr den skivan (inte heller den bästa låten). Här är deras spellista på hela.

 

Ja, det är rätt kul att de har en “Här, varsågoda... ladda ner och dela”, och iTunes som komplement (har anv mig av båda där :)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

förväntar sig folk att han måste låta som en infödd londonbo? Nej tror inte det. Men skall bli kul att lyssna ikväll :)

Lite så. :) Hoppas du gillar som sagt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på ifall den där mest spelade låten på Youtube samyang nånting där man dansrider liksom, ni fattar fasen så svårt komma på namn så här ur luften

?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gangnam, samyang... :D

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar lite emot att installera eller liknande hela program för att lyssna på en låt, vad är det för fel på Youtube?

 

 

Han får inte betalt för att vi lyssnar då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Han får inte betalt för att vi lyssnar då :)

Inte om jag inte kör reklamkanal. Jag har ju en YouTube-kanal där jag kör live utan efterredigering. Var länge sedan jag gjorde något där. Låten "Just another silly lovse song" är ju nya "Lois Lane is an art.."

 

https://www.youtube.com/thimmieenglund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vimeo har någon funktion där man kan lägga till en ruta med “tip”, så folk kan dricksa lite. :yeahbaby:

 

Vimeo Offers Tips-Based Monetization For Videos, Creator-Controlled Pay Walls Coming Soon | TechCrunch

Oj! Bra funktion! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om jag inte kör reklamkanal. Jag har ju en YouTube-kanal där jag kör live utan efterredigering. Var länge sedan jag gjorde något där. Låten "Just another silly lovse song" är ju nya "Lois Lane is an art.."

 

https://www.youtube.com/thimmieenglund

 

Du kan ju spela och sjunga! :)

Hör inget fel alls på engelskan där inte, en engelsman eller nån med extremt bra musiköra kanske skulle kunna hör att du inte är född i London men skulle engelsmannen bry sig, alla sjunger väl lite olika som man pratar olika.

Funderade senast igår när jag hörde en Abba-låt på radion om engelsmän tycker att de sjunger på klockren engelska eller om de kan höra att tjejerna inte är från england, och om de skulle bry sig, aldrig hört att de gör i alla fall.

Sen så är det många som inte kan prata eller sjunga på ren svenska, "rinkebysvenska", men som sjunger på svenska ändå och det funkar så alla pratar och sjunger som man gör, ingen är sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du kan ju spela och sjunga! :)

Hör inget fel alls på engelskan där inte, en engelsman eller nån med extremt bra musiköra kanske skulle kunna hör att du inte är född i London men skulle engelsmannen bry sig, alla sjunger väl lite olika som man pratar olika.

Funderade senast igår när jag hörde en Abba-låt på radion om engelsmän tycker att de sjunger på klockren engelska eller om de kan höra att tjejerna inte är från england, och om de skulle bry sig, aldrig hört att de gör i alla fall.

Sen så är det många som inte kan prata eller sjunga på ren svenska, "rinkebysvenska", men som sjunger på svenska ändå och det funkar så alla pratar och sjunger som man gör, ingen är sämre.

Tack! :) Ja, människor hör väl olika saker och när man vet att personen inte är engelskspråkig kanske man lyssnar extra noga. Har du lyssnat på YouTube eller på Spotify? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte än...

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis att man måste ha 250 följare på Spotify för att kunna verifiera att man är "artist". Eh... Om någon orkar följa mig här så är jag evigt tacksam. :kartjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Done. +1

:kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du inte får 250 följare? Får du inte längre ha musiken där då, eller vad?

Jo då, man får lägga ut via en digital grossist (så som jag gjort) men Spotify vill att man har 250 följare annars är man inte en "riktig" artist. Dumt. :(

 

Edit: och då kan man inte brand:a sin profil med bilder och text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vocoder?

 

Det skulle jag säga att det är. Som den här:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vet att det finns lite fix och tricks man kan använda för att få fler spelningar och följare. Det finns säkert forum där sådant diskuteras, googla lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att det finns lite fix och tricks man kan använda för att få fler spelningar och följare. Det finns säkert forum där sådant diskuteras, googla lite.

Aha! Det ska jag kolla upp. Tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har slängt upp en enkel hemsida med texterna. Glöm inte att följa mig på Spotify - pretty please with sugar on top! :kartjej:


www.sevensleeper.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska lyssna mer på texterna med bara... Är grymt kritiskt mot musik som inte har bra texter...

 

:whistling:

Om du hunnit lyssna kolla texterna så är all feedback intressant att höra. Alla texter finns numera här: www.sevensleeper.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...