Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Videostatistik uppe i vänster hörn


MacFunnyMan

Rekommendera Poster

När jag tittar på en film/serie/video så visas det statistik uppe i vänster hörn om uppspelningen, allt från kvalitet till bandbredd osv. Hur har det kommit fram och hur stänger jag av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittar på en film/serie/video så visas det statistik uppe i vänster hörn om uppspelningen, allt från kvalitet till bandbredd osv. Hur har det kommit fram och hur stänger jag av det?

Vad har du för Apple TV, vilket operativsystem och vilka appar använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste av allt, Netflix, iTunes, VLC i princip alla appar som kan spela upp mina filmer/serier. Verkar vara någon sort diagnostik i smått gult text uppe i hörnet, typ som en konsol. Kanske är någon inställning jag råkat slå på? Lägger upp en bild ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste av allt,

Det där är inte särskilt hjälpsamt när någon hittar denna tråden om ett halvår eller något år. :)

 

Så vilken Apple-TV har du och vilken programversion kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en AppleTV5,3, A1625, generation 4 med tvOS 10.1.1

Problemet dyker upp t.ex. när jag kikar på Star Wars som är köpt på iTunes Store och i Netflix serier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det var märkligt.

 

Jag förmodar att du redan testat att starta om den?

 

Annars kanske du hittar något matnyttigt här:

http://www.appledystopia.com/how-to/apple-tv-4-hidden-advanced-settings-menu-page-1/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför står det "Developer kit" ?

Verkar som du slagit på någon sorts diagnostikst läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför står det "Developer kit" ?

Verkar som du slagit på någon sorts diagnostikst läge.

Nej det är namnet på min Apple TV…som jag matat in själv…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är namnet på min Apple TV…som jag matat in själv…

 

 

Konstigt för versionen av tvOS du har är en beta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det kommit fram och hur stänger jag av det?

 

 

Konstigt för versionen av tvOS du har är en beta

 

Det har förmodligen kommit fram genom att du kör en beta-version. Kör en "riktig" version in stället, så försvinner nog problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är namnet på min Apple TV…som jag matat in själv…

 

 

Varför ge den ett anpassat namn när det finns redan passande namn att välja mellan?

Och dessutom välja ett namn såsom "Developer kit"

 

Jag börjar misstänka att antingen driver du med oss eller så har du helt enkelt stulit den och vet inte hur du får bort beta profilen.

För det finns ingen anledning att dölja dom saker du gjort i bilden om det inte är så att DU har något att dölja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det var märkligt.

 

Jag förmodar att du redan testat att starta om den?

 

Annars kanske du hittar något matnyttigt här:

http://www.appledystopia.com/how-to/apple-tv-4-hidden-advanced-settings-menu-page-1/

 

Testade visa de gömda inställningarna men det fanns inget där, tack ändå för länken :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där, tvOS 10.1.1 (14U712a), är programvara för utvecklare, står mer här. Då finns det säkert någon inställning som rör statistik.

 

Ja precis och jo jag vet, får ta kontakt med Apple och höra efter vad det kan bero på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Varför ge den ett anpassat namn när det finns redan passande namn att välja mellan?

Och dessutom välja ett namn såsom "Developer kit"

 

Jag börjar misstänka att antingen driver du med oss eller så har du helt enkelt stulit den och vet inte hur du får bort beta profilen.

För det finns ingen anledning att dölja dom saker du gjort i bilden om det inte är så att DU har något att dölja.

 

För att jag kan ge det ett anpassat namn och för att jag är en utvecklare. :stjarnsmall: Dessutom så är det rätt korkat att visa för hela internet vad ens prylar har för serie nummer + wifi... tänkt efter lite du…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja precis och jo jag vet, får ta kontakt med Apple och höra efter vad det kan bero på.

 

 

 

Ja…

 

 

Vad det beror på? Jo det beror på att du har lagt in en beta i den.

Och det är inget som man bara råkar göra eftersom det kräver mer handpåläggning än en annan Apple-enhet.

Så ditt snack om att du har namngett det till det namnet är rena rama skitsnacket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För att jag kan ge det ett anpassat namn och för att jag är en utvecklare. :stjarnsmall:

 

Så varför berättade du inte att du har lagt in en beta?

Om du vet hur man gör det så vet du också hur man stänger av diagnostiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste av allt, Netflix, iTunes, VLC i princip alla appar som kan spela upp mina filmer/serier. Verkar vara någon sort diagnostik i smått gult text uppe i hörnet, typ som en konsol. Kanske är någon inställning jag råkat slå på? Lägger upp en bild ikväll.

 

För att jag kan ge det ett anpassat namn och för att jag är en utvecklare. :stjarnsmall:

Äh, struntprat! Om du är en Apple TV/TV OS-utvecklare så skulle du aldrig ha ställt sådana frågor. Du har kommit över en utvecklarenhet på något sätt som du nu försöker "få ordning på".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Äh, struntprat! Om du är en Apple TV/TV OS-utvecklare så skulle du aldrig ha ställt sådana frågor. Du har kommit över en utvecklarenhet på något sätt som du nu försöker "få ordning på".

 

 

Exakt min tanke också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För att jag kan ge det ett anpassat namn och för att jag är en utvecklare. :stjarnsmall: Dessutom så är det rätt korkat att visa för hela internet vad ens prylar har för serie nummer + wifi... tänkt efter lite du…

 

Snacka skit.

Du har stulit den. Hoppas moderatorerna tar reda på vem du är och sätter dit dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger ämnet tills vidare och anmäler!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...