Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behöver jag en KVM-Switch?


iMarc

Rekommendera Poster

Som läget är nu så är det lite besvärligt att stänga av eller ha ena datorn i vila då jag arbetar med både Mac och PC och behöver switcha över snabbt:

 

Min skärm har 1 DVI-utgång, 1 VGA och en HDMI utgång. Macen är ansluten till HDMI, och PC´n är ansluten till DVI-utgången.

Sen vet jag ej om det är av betydelse, har även en 4-portars USB-3.0 hubb med egen strömförsörjning, har diverse kablage som USB-kablar hemma att tillgå, dock 2.0-standard.

Sen om det också är möjligt att på något sätt använda denna USB-hubb gemensamt med PC´n för diverse tillbehör som gamepad tex hade varit ett plus. Samt att direkt skicka filer från PC´n till Macen och Vice versa.

 

Men huvudfrågan är ang detta med KVM-Switch eller ej?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som läget är nu så är det lite besvärligt att stänga av eller ha ena datorn i vila då jag arbetar med både Mac och PC och behöver switcha över snabbt:

 

Min skärm har 1 DVI-utgång, 1 VGA och en HDMI utgång. Macen är ansluten till HDMI, och PC´n är ansluten till DVI-utgången.

Sen vet jag ej om det är av betydelse, har även en 4-portars USB-3.0 hubb med egen strömförsörjning, har diverse kablage som USB-kablar hemma att tillgå, dock 2.0-standard.

Sen om det också är möjligt att på något sätt använda denna USB-hubb gemensamt med PC´n för diverse tillbehör som gamepad tex hade varit ett plus. Samt att direkt skicka filer från PC´n till Macen och Vice versa.

 

Men huvudfrågan är ang detta med KVM-Switch eller ej?

 

 

Kan Microsoft Remote Desktop vara ett alternativ? Gratis o snabbt. Jag kör det i fullskärm och kan då växla skrivbord snabbare än med KVM-switch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som läget är nu så är det lite besvärligt att stänga av eller ha ena datorn i vila då jag arbetar med både Mac och PC och behöver switcha över snabbt:

 

Min skärm har 1 DVI-utgång, 1 VGA och en HDMI utgång. Macen är ansluten till HDMI, och PC´n är ansluten till DVI-utgången.

Sen vet jag ej om det är av betydelse, har även en 4-portars USB-3.0 hubb med egen strömförsörjning, har diverse kablage som USB-kablar hemma att tillgå, dock 2.0-standard.

Sen om det också är möjligt att på något sätt använda denna USB-hubb gemensamt med PC´n för diverse tillbehör som gamepad tex hade varit ett plus. Samt att direkt skicka filer från PC´n till Macen och Vice versa.

 

Men huvudfrågan är ang detta med KVM-Switch eller ej?

Det beror nog på lite vad du har för skärm... Den skärm jag har (Dell U2410), har flera kontakter, och i skärmens meny kan jag välja olika “input” - vilken källa den skall visa. Skärmen har även 2 USB2-portar, men USB i skärmen är ju i beronde av att det även finns en uplink. Så en kabel från datorn till skärmen - som ger 2 uttag. Vet inte hur du skulle kunna lösa det med 2 datorer då. Skrivare och sånt går ju att lägga till i nätverket både via ethernet eller en USB-skrivare i routern (många routrar som har den funktionen) eller att man delar ut sin USBskrivare från 1 dator till nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svar!

Hoppsan säger jag, har faktiskt aldrig kollat detta med skärmens knappar tidigare och det krävdes bara två knapptryckningar för att välja källa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svar!

Hoppsan säger jag, har faktiskt aldrig kollat detta med skärmens knappar tidigare och det krävdes bara två knapptryckningar för att välja källa :)

Gôtt... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-17077-0-88345900-1485384443_thumb.jpegJa helt underbart! Kan tom se min PC i finder och kan tytydligen ansluta till den också...men det har jag inga kunskaper om hur man gör dock :), sen om det är en säkerhetsfråga också...har krypterad disk på minin och brandvägg på dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...