Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Program i Bootcamp startar inte


Trekantigväg

Rekommendera Poster

Trekantigväg

Jag har installerat bootcamp på min Mac Book Pro 15 tum, mitten av 2012.

 

Jag har fått Windows installerat (utan produktnyckel) och det verkar funka som det ska förutom en sak. Jag kan ladda ner och installera program men dom vill inte starta. Det enda som funkar som jag laddat ner är Google Chrome. (anledningen att jag har skaffat Bootcamp är för att kunna spela ett spel som bara finns till Windows, Digimon Masters Online)

 

Exempelvis hade jag ett fel på ett spel som sa "sida vid sida konfigurationen är felaktig"

Jag har kollat runt på internet och testat massor med lösningar men ingen har funkat.

 

Har någon liknande problem, att man inte kan öppna några program, eller kanske någon lösning?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat bootcamp på min Mac Book Pro 15 tum, mitten av 2012.

 

Jag har fått Windows installerat (utan produktnyckel) och det verkar funka som det ska förutom en sak. Jag kan ladda ner och installera program men dom vill inte starta. Det enda som funkar som jag laddat ner är Google Chrome. (anledningen att jag har skaffat Bootcamp är för att kunna spela ett spel som bara finns till Windows, Digimon Masters Online)

 

Exempelvis hade jag ett fel på ett spel som sa "sida vid sida konfigurationen är felaktig"

Jag har kollat runt på internet och testat massor med lösningar men ingen har funkat.

 

Har någon liknande problem, att man inte kan öppna några program, eller kanske någon lösning?

 

Tack på förhand!

 

Spelet är väl via Steam? Har du laddat ner det den vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trekantigväg

 

Spelet är väl via Steam? Har du laddat ner det den vägen?

Ja det finns på Steam men jag har laddat ner det från spelets hemsida Gameking.

Anledningen att jag inte laddar ner det från Steam är för att man inte kan logga in på sitt gameking-konto i steamversionen av spelet och jag har ingen lust att börja om från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det finns på Steam men jag har laddat ner det från spelets hemsida Gameking.

Anledningen att jag inte laddar ner det från Steam är för att man inte kan logga in på sitt gameking-konto i steamversionen av spelet och jag har ingen lust att börja om från början.

 

ok, du skriver att du inte har Windows licens. Efter en tid begränsas funktionaliteten av Microsoft. Kan det ha kickat in? Varför kör du utan licens? Du har väl åtminstone installerat från originalmedia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trekantigväg

 

ok, du skriver att du inte har Windows licens. Efter en tid begränsas funktionaliteten av Microsoft. Kan det ha kickat in? Varför kör du utan licens? Du har väl åtminstone installerat från originalmedia?

 

Det är en ISO-fil jag installerat Windows 10 från, det kanske jag skulle sagt från början.

 

Ja jag laddade ner det från Microsoft men jag vet inte riktigt var jag hittar nyckeln. Finns den ens när man laddar ner ISO? Det ska gå att köra Windows (förutom Office sakerna) utan nyckel, tror jag iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är en ISO-fil jag installerat Windows 10 från, det kanske jag skulle sagt från början.

 

Ja jag laddade ner det från Microsoft men jag vet inte riktigt var jag hittar nyckeln. Finns den ens när man laddar ner ISO? Det ska gå att köra Windows (förutom Office sakerna) utan nyckel, tror jag iallafall.

 

Ok, bra så långt, Men du måste köpa en licens annars slutar det fungera helt. Kostar från nån tusenlapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trekantigväg

 

Ok, bra så långt, Men du måste köpa en licens annars slutar det fungera helt. Kostar från nån tusenlapp.

 

Jag har inte betalat någon licens än och det står nere i högra hörnet att jag ska aktivera Windows, så det är nog dags, men jag testade att ladda ner steamversionen bara för att se om det funkade, och det gjorde det. När installationen var klar frågade datorn om jag ville installera ett C++ program, det hade jag försökt med innan men det funkade inte då. Sen testade jag gamekingversionen och den funkade med.

 

Slutar det att fungera igen får jag nog skaffa en licens, men det hoppas jag inte att det gör.

 

De andra programmen jag försökt att skaffa vet jag inte riktigt om dom funkar, men det gör inte så mycket för den största anledningen var ju som sagt att kunna spela detta spelet.

 

Tack för din hjälp och dina förslag!

 

/Trekantigväg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...