Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel i Internetkontot-inställningarna.


VOVERORA

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har fått ett problem jag inte kan lösa. Vet att jag hållit på med det här tidigare när jag skulle ställa in ett Hotmail-konto, men nu kan jag inte för mitt liv inte göra om det.

När jag går in i Systeminställningarna-ICloud, så står det "Ett fel uppstod i Internetkonton-inställningarna". När jag sen klickar på Internetkonton står det "Ett fel uppstod i Internetkonton-inställningarna".

Nån som har en susning?

 

Med vänlig hälsning, V

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har fått ett problem jag inte kan lösa. Vet att jag hållit på med det här tidigare när jag skulle ställa in ett Hotmail-konto, men nu kan jag inte för mitt liv inte göra om det.

När jag går in i Systeminställningarna-ICloud, så står det "Ett fel uppstod i Internetkonton-inställningarna". När jag sen klickar på Internetkonton står det "Ett fel uppstod i Internetkonton-inställningarna".

Nån som har en susning?

 

Med vänlig hälsning, V

 

Du beskriver att du skall ställa in ett Hotmail-konto men går in i inställningarna för iCloud-konto. Då kan det inte bli annat än fel. Berätta vad du vill åstadkomma, inte hur du gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du beskriver att du skall ställa in ett Hotmail-konto men går in i inställningarna för iCloud-konto. Då kan det inte bli annat än fel. Berätta vad du vill åstadkomma, inte hur du gjort.

Då var jag visst otydlig. Ska inte ställa in nåt Hotmail-konto nu, utan komma in i iCloud för att stänga av bildströmmen. Det är då felmeddelanden kommer. Både när jag klickar på iCloud och när jag klickar på Internetkonton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var jag visst otydlig. Ska inte ställa in nåt Hotmail-konto nu, utan komma in i iCloud för att stänga av bildströmmen. Det är då felmeddelanden kommer. Både när jag klickar på iCloud och när jag klickar på Internetkonton.

 

 

Så varför skrev du inte att det gällde Bildström i ditt första inlägg?

Korrekt felbeskrivning och vad du har gjort för att lösa problemet innan du ställer en fråga är önskvärd så vi slipper gissa.

 

Bildströmmen stänger du enklast av i programmet Bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju felmeddelandena jag får som jag vill lösa!

Lägg upp en skärmdump på felmeddelandendet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du nämner inte vilken version av OSX/macOS du använder.

När uppstår detta felmeddelande? När du startar Systeminställningar? När du klickar på iCloud i systeminställningar eller när du klickar på Internetkonton i systeminställningar?

 

Bildströmmen kan du stänga av via Systeminställningar->iCloud-> Kryssa ur "Min bildström"

 

 

Föreslår att du gör en "säker start" av datorn genom att hålla inne shift-tangenten när du startar den.

Starta därefter om datorn som vanligt och starta skivverktyget och kör en kontroll av Macintosh HD eller vad nu din systempartion heter. Återkom med resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack SirKnasen!:)

 

Sierra 10.12.2.

 

Felmeddelandet kommer när jag startar Systeminställningar, och sedan iCloud eller Internetkonton.

Japp, det var när jag skulle stänga av bildströmmen på det sättet, som jag upptäckte det.

 

Har nu gjort som du sa med omstarter osv. Ingen skillnad. Gjorde däremot ett nytt konto, och då kom jag in i iCloud och Internetkonton utan felmeddelande. Men jag vill ju helst slippa att göra ett nytt konto permanent, för då följer väl inte alla inställningar och program med eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså när jag markerar iCloud när jag gått in via Internetkonton, som felmeddelandet kommer. Så jag antar att det är nåt med just iCloud??!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera om Sierra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...