Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook kopplar inte upp


Scuderia

Rekommendera Poster

hej alla

 

Jag har problem med Outlook for Mac, senaste uppdatering installerad.

Problemet jag har är att det går inte att ansluta i 98% av fallen, ibland ansluter det i 20 sek.

Anslutningen är till en Exchangeserver, har inga problem med Mail eller någon annan mailklient.

Outlook i Iphonen fungerar oxå perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste du använda Outlook?

 

Thunderbid med plugins eller Gmail med hämtning från andra konton och skicka via annan server är fina lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Outlook i jobbet, finns massor av bra alternativ men skulle vilja veta vart problemet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Anslutningen är till en Exchangeserver, har inga problem med Mail eller någon annan mailklient.

 

Såvitt jag vet finns det ingen annan mailklient än just Apples Mail och Outlook som hanterar Exchange. Vilken mer har du testat som hanterar Exchange?

 

 

Thunderbid med plugins eller Gmail med hämtning från andra konton och skicka via annan server är fina lösningar.

 

Hur menar du nu? Thunderbird hanterar väl inte Exchange? Och Gmail är väl inget mail-program?

 

PS. Jag vet att vissa Exchange-servrar kan konfigureras så de använder IMAP (också). Men i så fall så är ju typen av server ointressant i sammanhanget; den fungerar ju som vilken IMAP-server som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet finns det ingen annan mailklient än just Apples Mail och Outlook som hanterar Exchange. Vilken mer har du testat som hanterar Exchange?

 

 

Hur menar du nu? Thunderbird hanterar väl inte Exchange? Och Gmail är väl inget mail-program?

 

PS. Jag vet att vissa Exchange-servrar kan konfigureras så de använder IMAP (också). Men i så fall så är ju typen av server ointressant i sammanhanget; den fungerar ju som vilken IMAP-server som helst.

 

gmail.com är ett mailprogram på nätet. Men detta vet du. Sedan jag skaffade gmail (länge sedan) har jag inte använt någon lokal klient. Den sista jag hade var Eudora. Gmail.com överträffar det mesta i funktionalitet och bekvämlighet.

 

Att använda POP3 år 2017 får nästan anses vara kriminellt. :D

 

Hittade med en enkel sökning dessa plugins till Thunderbird:

https://addons.mozilla.org/sv-se/thunderbird/addon/exquilla-exchange-web-services/

https://addons.mozilla.org/sv-se/thunderbird/addon/provider-for-microsoft-exchang/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...