Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac mini och Bluetooth


Mr Murphy

Rekommendera Poster

Hej Forumets medlemmar

 

jag har ett problem som är irreterande

jag har en mac mini (2,4 ,2010 ) system Mac os x 10,6,8

som har ett irreterande återkommande fel , den tappar kontakten med bluetooth musen

och det hur oregelbundet som helst, jag kan inte komma på något mönster

 

jag har också det problemt att vid uppstart så går mini ofta till "säker start"

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har installerat om OS X på några år kanske det är dags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har installerat om OS X på några år kanske det är dags.

Hej

tack för snabbt svar

 

jag har nyligen gjort en ominstallation, och jag borde nämnt det innan , det var för att flera program , hade "ramalt bort " vilket inte kunde installeras på nytt .

jag har kört skivkontroll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag hade alltid problem med apples egna mus (den första magicvarianten), nu kör jag med två trådlösa från Logitech (G900 & MX Master) som har egna donglar som jag dragit förlängningskabel till och hängt vid skärmen. Inte ett enda problem sedan jag bytte.

Har mac mini som ligger under soffan en bit bort och skärmen står på vardagsrumsbordet vid användning.

post-78226-0-50367000-1489571732_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Forumets medlemmar

 

jag har ett problem som är irreterande

jag har en mac mini (2,4 ,2010 ) system Mac os x 10,6,8

som har ett irreterande återkommande fel , den tappar kontakten med bluetooth musen

och det hur oregelbundet som helst, jag kan inte komma på något mönster

 

jag har också det problemt att vid uppstart så går mini ofta till "säker start"

Det finns många saker som det kan bero på. Bl a avstånd, batteristatus osv. Har en Mac Pro och en Magicmouse - den tappar kontakten lite då och då, och då står datorn ändå 20-30cm till höger om musen på skrivbordet.

 

Mina uppladdningsbara batterier började ge sig för ett tag sen, så just nu kör jag med en annan mus, en Cherry (MV 2110) trådlös... Den går på IR istället för BT och känns mycket stabilare. Kostade ≈ 150,-

 

Magic mouse är ju extremt vanebildande med sidosvep, 2-fingerstapp osv, men det har gått bra. En bonus är att batterierna räcker mycket längre. 1'a paret tog nog ett par månader innan jag bytte nu härom veckan. :crossfingers:

 

USB-dongeln för IR har jag sitter direkt i (Mac)tangentbordet på undersidan. Finns 1 på var sida där »»». Inget xtra behövdes - vara bara att plugga in och köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga AA-batterier har 1,5 volt medan uppladdningsbara AA har 1,2 volt. Det gör att det är kinkigare med laddningsbara batterier. De bör vara i god form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga AA-batterier har 1,5 volt medan uppladdningsbara AA har 1,2 volt. Det gör att det är kinkigare med laddningsbara batterier. De bör vara i god form.

Ja, och bra med mAh. De jag hade låg på 2050, men jag hade innan 2200, och har sett 2300 med, men det verkar svårare att få tag på nu, i vanlig handel i a f (läs ICA, macken osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och bra med mAh. De jag hade låg på 2050, men jag hade innan 2200, och har sett 2300 med, men det verkar svårare att få tag på nu, i vanlig handel i a f (läs ICA, macken osv).

 

Du får väl köpa på postorder…

https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/batterier/laddningsbara-batterier/nimh-batterier/standardceller/kjell-company-nimh-aa-batterier-2700-mah-4-pack-p42501

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Varta 2400 mAh och 2700 mAh, Cotech på 2500 mAh

Köper alltid två av en ny variant så jag vet vilka som hör i hop så jag slipper para ett bra och ett gammalt batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har kikat ibland när jag ändå handlar online någon. Har inte sett någon, men det får nog bli ett eget kör där då (inkl xtra frakt).

 

Kjell & Compani... var ju lite roliga i menyerna:

 

post-64246-0-15863300-1489589778.png

 

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Varta 2400 mAh och 2700 mAh

 

Säljs de i Sverige?

 

Edit: Jo, jag såg att de fanns…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter min första frustration köpte jag apples egna (brandade) batterier till magicen, det blev inte bättre för det.

Sedan bytte jag mus enligt vad jag skrev ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...