Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte starta den :(


Haggus3

Rekommendera Poster

Jag har blivit ägare till ett reparations objekt, det är en 27 tums som inte vill starta. Först visar den en vit skärm, sen efter det kommer ett felmeddelande (NTLDR saknas) Jag tycker det är märkligt för jag hittar bara information om NTLDR till Windows. Hur kan jag göra för att blåsa hela skiten och köra in nytt system? Ska jag köra in Windows istället? Jag är helt grön och vet inte hur jag ska göra :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta upp med ALT+CMD+R intryckt och följ ev. instruktioner på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har blivit ägare till ett reparations objekt, det är en 27 tums som inte vill starta. Först visar den en vit skärm, sen efter det kommer ett felmeddelande (NTLDR saknas) Jag tycker det är märkligt för jag hittar bara information om NTLDR till Windows. Hur kan jag göra för att blåsa hela skiten och köra in nytt system? Ska jag köra in Windows istället? Jag är helt grön och vet inte hur jag ska göra :(

Starta datorn och håll nere cmd + R så kanske den går till återställningsläge. Därifrån kan du sedan formatera skivan och återinstallera Mac OS.

 

Edit: Eller gör som Stereotypen föreslår, det hade jag tänkt föreslå om mitt förslag inte hade fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat det redan, men det händer inget mer än att samma felmeddelande kommer upp. När jag trycker CMD alt och r så kommer det upp en disk på skärmen där det står Windows. Trycker jag då på den så kommer jag tillbaka till meddelandet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...