Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vissa filer kan inte öppnas via Time Capsule


mikaellq

Rekommendera Poster

Jag har en hårddisk på 4 TB kopplad till TC och nyligen, strax efter uppdateringen av Sierra till 10.12.2, började vissa av filmerna jag har på den externa orsaka felmeddelande -36 och "Kan inte öppna Quicktime", eller VLC. Det går bra när jag drar filmen till VLC fönstret och startar den där. Det finns inga problem heller när hårddisken är kopplad direkt till min MBP. Jag testade även hårddisken med Skivverktyg som inte hittade några större problem.

 

Så min slutsats kan bara bli att det finns något problem med nätverket.
Någon som kan ha en idé om hur man kan fixa problemet? Eller är det bara att vänta och hoppas på att Apple fixar buggen till nästa uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har en hårddisk på 4 TB kopplad till TC och nyligen, strax efter uppdateringen av Sierra till 10.12.2, började vissa av filmerna jag har på den externa orsaka felmeddelande -36 och "Kan inte öppna Quicktime", eller VLC. Det går bra när jag drar filmen till VLC fönstret och startar den där. Det finns inga problem heller när hårddisken är kopplad direkt till min MBP. Jag testade även hårddisken med Skivverktyg som inte hittade några större problem.

 

Så min slutsats kan bara bli att det finns något problem med nätverket.

Någon som kan ha en idé om hur man kan fixa problemet? Eller är det bara att vänta och hoppas på att Apple fixar buggen till nästa uppdatering?

 

Liknande problem här! Försöker öppna bilder (mha Lightroom eller Photoshop) som ligger lagrade på TC, men det går inte! Hjälp!

 

Jag vet inte exakt när det slutade funka då jag använder TC mest som backup för våra mac:ar och som lagring av bildbiblioteket.

 

Vad göra?! Någon som har någon idé?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarar själv.

Såg senare på appleforum att uppdateringen till Sierra 10.12.3 som släpptes 23/1 nog skulle lösa problemet (för andra som hade problem med att öppna andra program på TC). Och, mycket riktigt, det löste öven mitt problem! Puh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...